Gå til innhold

142 T5

Ranger emnet


jan_85

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen her som har puttet en 5er i en 142?

hvorsn er det med plass å sånt?

har nettopp fått tak i e svinbillig 5er som jeg tengte jeg sku ha i 142en.. det må jo bli ganske så rått!!

 

Det hadde jeg gjort med en gang, det er

vel ikke noe problem med plassen men kan jo hende

du må smi om bunnpanna eller traversen.

Det er jo mange som har lagt V8 i en sånn bil

så det er bare å stå på...

 

Den grå som stod i Bilsport for noen år

siden var det vel 5`er i hvis jeg ikke tar

helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsport nr. 5 2002! Trur du f''en ikke jeg fant det da? Hehe... Karen heter Stefan Gren. Fixen var han med den grisefine svarte740/960en med femmer. Står at han har modifisert "framvagnsbryggan" (traversen?) og "sågat lite i torpedväggen". Sugefemmer du har fått tak i?

 

edit:leste trådtittelen en gang til. T5 jah!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en eller annen plass at Satans Bilukyndige ikke godtar "nedjustert" effekt, som f.eks. lavere ladetrykk enn original osv. Så tror jeg ville sjekka opp litt før jeg satte igang med noe sånt. Med den gjengen er det faktisk lettere å få tillatelse enn tilgivelse...

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01419.jpg

 

Tenkte jeg egentlig ikke skulle si noe men skitt au.

Er jo mange ting jeg og lurer på.

Og om vi kan få noen gode løsninger her så er jeg ikke i mot det:thumb

Har ikke kommet så veldig langt men er litt på vei.

Mest planlegging nå og så blir det vel mer skruing over nyttår.

 

Har forresten leita mye på nettet etter 140 med femmer men har bare funnet bilder av en hvit og en sølv. Lite info å finne.

 

Her er den sølv. Gjennomført og fint.

Ser ut som at den har originalsprut med fordeler.

 

337142_03.jpg

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01419.jpg

 

Tenkte jeg egentlig ikke skulle si noe men skitt au.

Er jo mange ting jeg og lurer på.

Og om vi kan få noen gode løsninger her så er jeg ikke i mot det:thumb

Har ikke kommet så veldig langt men er litt på vei.

Mest planlegging nå og så blir det vel mer skruing over nyttår.

 

Har forresten leita mye på nettet etter 140 med femmer men har bare funnet bilder av en hvit og en sølv. Lite info å finne.

 

Her er den sølv. Gjennomført og fint.

Ser ut som at den har originalsprut med fordeler.

 

337142_03.jpg

 

tøft at det er flere som bygger 140 med femmer!! har ikke komet langt jeg heller. har bare rokket å få motoren inn i garasjen å nå er jeg på jobb til nyttår.. håper på å få gjort noe når jeg kommer hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan lønne seg og sende søknad til BT om motor bytte, har undersøkt litt. For jeg går med planer om det samme og har skrevet søknad som skal sendes nå.

de 2 motorene jeg har funnet ut at skal være mulig og få godkjent er B5204LPT og B5204T4. disse er orginalt under 180Hk og skal være mulig og godkjenne. BT godtar ikke lenger nedtrimmede orginal motorer.

Men her kommer trikset, motorene er så å si like og så på og siden de alikevel må modifiseres for å passe i 140, så bytt motorskiltet til an av de øvrigemotorene.

for å få godkjent noe utover de 180Hk er så å si umulig.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mulig men det er ikke "lovlig". Og skulle det skje noe er man ute og kjøre selv om det i de aller fleste tilfeller har gått bra.

 

Men tror jeg leste en sted om en svenske som hadde fått det til med den motorn (180hk). Men vi har jo også 220nm grensa. Går den ikke under den er man jo egentlig like langt.

 

Jeg holder også på med en søknad, men den inneholder en tur til tyskland og godkjenning av hele bilen. Dvs større bremser(det får man ikke hos BT, men 164bremser skulle vel holde til 180hk), bur, stoler, mer en 180hk og 220nm, altså hele pakka.

 

Dermed er det jo og ikke snakk om nedjustert effekt, og da burde det være mulig å få godkjent datasprut med maks effektuttak for det aktuelle motoroppsett.

 

Ja det koster en del, og man får en del prøveskilter for den prisen, men hvis jeg regner sammen alt som blir brukt på bilen så er det ikke så stor del.

 

Blir artig å se hva jeg får til svar fra BT.

Det som hadde vært bra hadde vært om en godkjenning på en bil kunne gjelde for biler som ble ombygget på samme måte.

Men det er nok ikke like lett med det sammarbeidsvillige BT vi har:shake

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt med fordeleren?

 

Sette motorn langt nok fram?

 

Datasprut?

Skulle det gå med -180hk motorn så må man jo ha originalsprut.

 

En mulighet er jo torpedoveggen.

Donflaem nevnte vel noe om at det ikke var før 1.1.1974 det kom lover om kollisjonssikkerhet, men om det gir oss mer mulighet for ombygging av den vet jeg ikke.

 

Eller er det mulighet for å bytte ut fordeleren med noe elektronisk? MSD?

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår