Gå til innhold

Låsproblem på corolla 90 mod

Ranger emnet


kjeg1

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem på min corolla. Min kjære klarte låse inn nøkkelen i bilen, og som en handling av desperasjon prøvde hun å dirke opp låsen med en kjukk ståltråd ned ved vinduet. Dette gikk jo naturligvis ikke og falck ble ringt og fikk opp låsen. Problemet nå er at vi får ikke låst døren. Når vi prøver å dytte ned låsen spretter den bare opp igjen, og nøkkel fungerer ikke å bruke.

 

Så nå har jeg fått i oppgave å prøve å fikse det, men hvordan kan jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dør trekket. Pell av plasten med den sticky guffa litt pent sånn at den kan settes på igjen. Finn ut hvem av de staga som går fra dørhåndtaket og låsen til selve dørlåsen som har hoppa ut av saken sin. Knips den tilbake på plass og vips good as new.:crazysant: Du skjønner åssen det er så fort du fårav dørtrekket.

Jeg kan også spare deg litt tid hvis du har sveive ruter: For å få av sveiva bruker du et lite flatt skrujern og enten trykker ned eller vippervekk en liten splint som du ser hvis du trykker inn dørtrekket. Pass på at den ikke spretter faanivold! (skulle ønske noen hadde fortalt meg DET første gangen:win )

Det burde gå fint hvis du memorerer detta.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dør trekket. Pell av plasten med den sticky guffa litt pent sånn at den kan settes på igjen. Finn ut hvem av de staga som går fra dørhåndtaket og låsen til selve dørlåsen som har hoppa ut av saken sin. Knips den tilbake på plass og vips good as new.:crazysant: Du skjønner åssen det er så fort du fårav dørtrekket.

Jeg kan også spare deg litt tid hvis du har sveive ruter: For å få av sveiva bruker du et lite flatt skrujern og enten trykker ned eller vippervekk en liten splint som du ser hvis du trykker inn dørtrekket. Pass på at den ikke spretter faanivold! (skulle ønske noen hadde fortalt meg DET første gangen:win )

Det burde gå fint hvis du memorerer detta.

 

Det hørtes jo ikke så vanskelig ut. Hehe, det skal jeg klare å gjøre, tror jeg:p Takk for svar:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Sitter med en 90 mod, har akkurat samme problem. Hvordan fikk du av dekselet på døren?

Sliter med håndtaket inni jeg også

 

Nå ble det et sent svar og du har sikkert fått det til allerede, men svarer likevel.

 

Det er en skrue ved dørhåndtaket, den må jo selfølgelig skrues opp. Så drar du dørhåndtaket til høyre, for da går den ut av et spor. Når du har fått gjort dette må du løsne hele "foret" snu det rundt og lirke dørhåndtaket gjennom sitt eget hull. Er igrunnen ganske enkelt når man først vet hvordan man skal gjøre det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår