Gå til innhold

Batteriladeren "Simple start"

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Fungerer virkelig dette?

For de som ikke har sett reklamen, så er det ett ekstra batteri du kan koble til via sigarettenneren. Slik at du, i følge reklamen, skal klare å få start på bilen, om du skulle få motorstopp i regnvær.

 

Har alvorlige tvil om at kablene til sigarettenneren er tykke nok, til å kunne gi noen merkbar starthjelp.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer virkelig dette?

For de som ikke har sett reklamen, så er det ett ekstra batteri du kan koble til via sigarettenneren. Slik at du, i følge reklamen, skal klare å få start på bilen, om du skulle få motorstopp i regnvær.

 

Har alvorlige tvil om at kablene til sigarettenneren er tykke nok, til å kunne gi noen merkbar starthjelp.

 

Selger sånne på jobben, funker som faen :D

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ett batteri er flatt.. og du plugger i den saken ett par minutter.. også starter man lett som bare det etterpå?`

En starter trekker kanskje 300ampere.. Åssen får den levert så mye på så kort tid, på så små ledninger??

 

Morten

 

1. Du plugger i dingzen.

2. Den lader batteriet med kanskje 10 A i kanskje 5 minutter.

3. De tynne ledningene holder fint, sikringene likeså.

4. Du drar på starteren i 10 sekunder og kan grovt regnet dra ut 300 A ( i praksis mye kortere/mindre, det er MYE tap ute og går her).

5. "Ladingen" du foretar gjennom sig. uttaket er bare akkurat nok til å kunne dra ut den effekten som skal til for å starte maskinen. Motoren går. Hurra!

6. Har du en tungstartet gammel forgassermotor eller enda verre: dieselmotor med treg gløding kan du trøkke den dingzen opp der sola aldri skinner, fortrinnsvis på selgeren.... :9

7. Du har brukt dingzen og fått start, batteriet er fullstendig tømt og dynamoen jobber som f^6%#! diodene i likeretteren tåler ikke strømmen og brenner.

8. Batteriet er akkurat like flatt som sist og ny dynamo koster flesk.

9. Du har muligens lært at batteriet helst bør kobles fra bilens anlegg og lades med en vanlig ekstern batterilader når det er dyputladet.

 

:)

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan levere MYE strøm de kablene der, men over en KORT perriode.

 

er nok ikke beregna for batterier som har stått flate i manghærrens år, men når du mener at ett batteri er "flatt" mangler det ikke mye strøm før du kan fyre igang starteren, så de få minuttene den står skal det nok hjelpe greit.

 

funker fint det skal du se :D

 

eneste er om du har bil med sigarett tenner som er styrt av ett relè da ser jeg ikke hielt åssen du skal få det til, fordi når du tar tenninga så bryter du strømmen til sigarett tennere, og i og med at du ikke kan få noe ut av den skal det gjøres got og få noe INN igjennom den..

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen fikk meg ihvertfall til å tro, at bilen kjørte, angiveligvis med defekt dynamo, til den stoppet, fordi hjerne/bensinpumpe ikke fikk nok strøm. Og så startet bilen opp igjen, ved å plugge inn "Simple start" gizmoen. Slik at det er mulig å kjøre til verksted/barneselskap. Og ett batteri som er blitt tømt på den måten, er det ikke mye liv i.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

 

Jeg har hatt en del med bilbergningsbransjen å gjøre. Og får du motorstopp altså stopp under kjøring hjelper ikke den boksen der.

 

Om den der skal fungere må du være tom for strøm, og da må den lade opp batteriet sånn at du får kjørt litt. Men er nok ikke så veldig langt du får kjørt på den.

 

Og en ting til, hvor ofte når man får motorstopp er det at det er tomt for batteri? de informerer ikke noe om dette i den reklamen at det ikke fungerer på andre slags problemer.

 

Ser for meg i usa når en får motorstopp fordi at bensinpumpa ikke fungerer, så putter de i denne og får ikke kjørt videre. Lukter søksmål osv i lange baner..

 

Startboosterene som bergningsfirmaer bruker er på 1600 amper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Funker dårlig?

 

Har litt småproblemer med start av bilen innimellom, men usikker på hva det kan være.

 

Kan starte opp fint hjemme, kjører til byen, handler, så skal jeg hjem igjen så starter ikke bilen, eller store vansker med å starte i allefall.

 

Var ute en tur her om dagen, hadde ingen problemer så skulle jeg starte igjen men var ikke liv i bilen. Prøvde igjen, men ingen respons. Skrudde av alt i 2-3 minutter, så startet jeg igjen å da gikk det akuratt når jeg ga litt gass.

 

Noen idè på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår