Ola Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Originally posted by cfn for å få 2.4 holder det ikke bare å bytte veiv, rådene er lengre, og det er også andre stempler! og Ivar: mulig en taper litt toppeffekt med grenrør, men du får finere drag lengre nede på registeret, og det er det en bruker mest på gata. stiller meg også tvilende til at norske 2.2i'er er strupt ned, da de merklig nok har like mange hk (115) i både sverige og tyskland. Ola: vi har nettop vært i brummundal og henta 2.2i, som vi forhåpentligvis får fyra opp i morra, så jeg tviler på at han gidder å kjøpe en orginal 2.4 akkurat nå. og om det er den som satt i den turkise kadett c'n med sjakkruter bak, så har vi jo alle sett hvordan den ble kjørt! (skulle jeg ta feil så overse dette) Det er den kadetten ja.. Nå finnes det vel ikke en 2.2 eller 2.4i motor som en ungdom har hatt som ikke har blitt brukt da.. Han tyna jo ikke maskina så jævlig, men heller bakakslingen... Det som var så synd var at ledningsnettet brant... Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Er du sikker på det Christian? Skulle vel egentlig tro at man flytta effekten til høyre på kurva med grenrør? - slik det gjøres med effektanlegg. Men nå skal det sies at jeg ikke har prøvd det. Var ett trimmingsfrima i tyskland som hadde holdt på i over 20 år med CIH-trimming som mente det. Uansett ser det jo gromt ut med grenrør, også blir det jo grommere lyd. Kan jo skru av svinghjulet og dreie av noen kilo for en hundrings eller to. Sikkert gøyere å kjøre med da. (iallefall om det er Rekord svinghjul som står på nå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet Oktober 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Hvor kan jeg dreie svinghjulet og hvor mye kan jeg lette det? ca. pris? Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Det vet jeg ikke, men ett mekanisk verksted med respekt for seg selv bør kunne gjøre det. Hvor mye du kan ta av spørs jo hva det veier nå. Men tror ikke jeg ville tatt av mer enn halvparten. Får raskere respons/raskere opp turtallet, men det skal mindre til for å kvele den når man starter. (slik som på autofil i Astraen) Om det er ett rekord-svinghjul er det sikkert like greit å finne ett Ascona svinghjul å bytte til. Men det kan ikke koste mye å dreie av noen kilo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totta Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Originally posted by @sconamann Det eneste som er gjort nå er grenrør/effektanlegg hele veien og greenfilter. Trenger mer gamp :D kam kjøper jeg uansett men jeg lurer på om jeg skal kjøpe 280* eller 302*? kan det bli litt ubehagelig å kjøre med 302*? lurer også på justerbart kamdrev.er det noe å bruke pengene på? koster rundt en tusenlapp. kjøp kam fra enem en E11 kam på 311grader, jeg hadde dette på en bil med 2.2 blokk(vei,stempler) en porta topp justertbart kam drev og juster bart bensintrykk fikk ca 160hk på drivhjula. bare si fra kjenner noen som porter rimlig Siter oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter) skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no VW og Audi er bilene som er konge he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet Oktober 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 okey hyggelig :D men hvordan ble tomgangen med den kam'n? funka det å bruke den til vanlig bruk? har hydrauliske løftere så da passer vel ikke den kam'n? Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totta Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Originally posted by KviljoRacing Det vet jeg ikke, men ett mekanisk verksted med respekt for seg selv bør kunne gjøre det. Hvor mye du kan ta av spørs jo hva det veier nå. Men tror ikke jeg ville tatt av mer enn halvparten. Får raskere respons/raskere opp turtallet, men det skal mindre til for å kvele den når man starter. (slik som på autofil i Astraen) Om det er ett rekord-svinghjul er det sikkert like greit å finne ett Ascona svinghjul å bytte til. Men det kan ikke koste mye å dreie av noen kilo. jeg letta ikke svinghjulet på bilen min, han var forsatt meget raskt opp på turtall, man taper jo dreimoment når det er lett noen kg da. men må jo bare prøves ut da Siter oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter) skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no VW og Audi er bilene som er konge he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Mister ikke dreiemoment ved å lette svinghjul. Eks: En Ascona 2.0S har like mye dreiemoment som en Rekord 2.0S, selv om de har forskjellige svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 To ting. Det første er at man med grenrør tjener effekt i toppen, og IKKE bunnen, i motsetning til det noen skrev... Videre så mister du ikke dreiemoment når du høvler løs på svinghjulet, eneste er at du får bedre bremseefekt når du bremser på gir og du får litt mer aks og respons i motor. 311 grader er vel å bra, men det interesange er jo hvor mye løft det er? Justerbart kamdrev er kan man presse litt mer ut av motoren med, men du må vite hva du gjør. Er ikke nødvendig igrunnen, og du kan gjøre mye skade hvis du stiller det feil. Skade vil si tap av effekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Robert: det med grenrør på CIH er selverfart! og mange som har drevet med denne motorn mener det samme. dessuten er har flere tyske firmaer fått høyere toppeffekt med porta E-manifold. Andrè; om du handler E11 kam av enem, så tror jeg mekaniske løftere følger med. (ca. 3 lapper for alt) Hvis ikke, er det jo bare å bytte til mek. løftere. Ivar; om vi skal sette på 2.0 svinghjulet, betyr dette også 2.0 clutch. likså greit å lette 2.2i svinghjulet, ekke så mye lettere 2.0 svinghjulet at en tjener noe særlig på å bare bytte dette uten å lette! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Sikkert like greit å lette det originale ja. Hva veier de to? Dette med grenrør på CIH er vel noe spesielt. På OHC og DOHC blir iallefall effekten flytta oppover på turtallet. CIHene vil ha noe motstand helt øverst ved manifoilden for å svive korrekt, derfor er ikke grenrør optimalt for de. Høres litt rart ut at det blir mer effekt i bunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2003 Originally posted by KviljoRacing Tviler sterkt på at 22i-ene som ble solgt i norge er strupa ned. Veldig lite sannsynlig, siden de ble levert med mange forskjellige motorer. Hvor har du det fra? Ej he fått de frå en fyr ned i Sogn. Han meinte at de som var solgt i Tyskland hadde meir HK, pågrunn av at i norge var manifoilden strupa ned. Høres igrunnen litt usannsynlig ut, men sa so... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 hvor i sogn var dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Man får jo ram innsug som skal hjelpe på effekten, så det i en katalog for en go stund siden.. Å løette svinghjul ville ikke jeg ha gjort, taper mye på starten vis du skal akse, + at motoren går som er dritt på tomgan og det er ikke så mye raskere respons... Gjør som martin schanke gjore på rally bilene sveis på ekstre vekter på svinghjule for å klare og ta starten..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Hvis du har en svak motor så kan du tynge ned svinghjuletm for å få mer "moment" i starten, ikke mister turtall så lett, mens lettere svinghjul gir bedre aks pga. at det er mindre roterende masse. :) 2.,2 en kom vel med varierende effekt i norge og, 115-140 gamp, eller er dette bare bullshit? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.