Gå til innhold

Modifisere 2,2i...

Ranger emnet


@sconamann

Anbefalte innlegg

Originally posted by @sconamann

okey hyggelig :D men hvordan ble tomgangen med den kam'n? funka det å bruke den til vanlig bruk? har hydrauliske løftere så da passer vel ikke den kam'n?

 

tomgangen på kamen var grei den, men letter du svinghjulet ditt blir den litt rølpete

 

man bør ha justerbart kamdrev, hilsen tk i våler han som sa til meg at man burde ha dette, og han veit hva han snakker om.

skikkelig opel frik det ja.

 

du må høre med enem om det følger med løftere de hydrauliske tar du knekken på med en gang de tåler ikke julingen, denne kamen har et høyt løft , vil du bruke hydrauliske løftere så kan du bruke y12 fra enem på 286grader mener jeg den var, da jobber motoren pent på hele registeret, en meget fin kam til en helt orginal 2,2i motor, som man vil ha litt mere fres på toppen da

 

og når du har gjort alt få tk økonomi triming til og justere motoren din, han henter hk fra de uante steder he he he

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er forskjellen på bånnpanne på 2.0 CIH i rekord i forhold til Ascon ev. kadett?

Har bra motor, bilen er nærmest vrak, rust i fjærtårn, skakk framme, samt litt kortere, mens bra bakover for rust.

Tenkte på å stappe motoren i en liten pjert.

Er det noe annet forskjell?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

Robert:

det med grenrør på CIH er selverfart!

og mange som har drevet med denne motorn mener det samme.

dessuten er har flere tyske firmaer fått høyere toppeffekt med porta E-manifold.

 

 

 

Hmm, høres veldig rart ut, må være gedigne eksosporter\ventiler eller noe på disse motorene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Hva er forskjellen på bånnpanne på 2.0 CIH i rekord i forhold til Ascon ev. kadett?

Har bra motor, bilen er nærmest vrak, rust i fjærtårn, skakk framme, samt litt kortere, mens bra bakover for rust.

Tenkte på å stappe motoren i en liten pjert.

Er det noe annet forskjell?

 

Er det ikke at på rekord er sumpen foran og omvendt på ascona?

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC16v

 

Er det ikke at på rekord er sumpen foran og omvendt på ascona?

 

jo, du må ha sump fra ascona/manta, og sil i fra samma bilen, må også flytte peilepinnen.

 

Robert: 2.2 og 2.4 har 45/40 ventiler (inn, ut) mot 2.0s 40/37

 

edit: 2.0S/E har 42/37, og 1.9 har 40/34

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

hvor i sogn var dette?

 

Veit egentlig ikkej heilt det var min broder og noken kompisa som var ned å henta en Ascona B med 2.2i og masse Lexmaul-styling, som hørte dette frå personen.

 

Men fyren som hadde den dreiv litt med motortrimming og slikt(opel).

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå drivet med disse cih motorene en del år nå.

og jeg har vel kommet fram til at disse type motorene trenger ordentlig med løft på kammer har prøvd

 

280. i.10 kam

308. e.11 kam

316. r.13 kam

316. h12 kam

 

og den jeg er mest fornøyd med er r.13 kammen

2.0 liters cih motor bemset 196 hk i motor.

 

nå har jeg en 2.7 liters motor som jeg bruker h.12 kammen i

og den bermset 230 hk i motor

 

og beste et. er 12.41 på gardemoen

 

har aldri hatt prblemer med og gå på tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by etg101

 

heldiggrisen.... har 292 på 2 ohc ford og tomgangen går som ei høne på knips....

 

måkke henge dere formye opp i gradene, orgial 2.0 cih kam er jo på over 300 grader!

 

2.7 er vel en mantzel "kit" mener jeg.

annnen veiv, råder og stempler.

 

vet om et til salgs for 15 lapper, men har hørt at holdbarheten er så som så...

at det må overhales ofte.

 

har du noen synspunkt på det kvarme?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår