Gå til innhold

Modifisere 2,2i...

Ranger emnet


@sconamann

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by @sconamann

hvordan får jeg tak i denne omega veiva og 2.4i porting?

 

 

han mente at veiven ga deg 2.4...;) Porting må du finne en flink kar som kan gjøre for deg, men det er overhodet ingen vits uten ny kam. Når du først har toppen av så kan du jo høvle den så du får mer kompresjon, men ingen poeng å gjøre alt dette uten eksos og luftilter\weber gasser, grenrør må til, og idetheletatt, så blir det dyrt til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @sconamann

okay thanx. men jeg kan vel slenge i omaga veiven og porte selvom jeg ikke setter på gassere?!:rolleyes:

 

 

Veiven kan du godt slenge i, neppe verdt jobben da.. Porting har ikke noe særlig for seg uten ny kam.... Og kam har ikke noe for seg på original gasser... Og ingenting av det overnevnte har noe for seg uten eksos og luftfilter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Veiven kan du godt slenge i, neppe verdt jobben da.. Porting har ikke noe særlig for seg uten ny kam.... Og kam har ikke noe for seg på original gasser... Og ingenting av det overnevnte har noe for seg uten eksos og luftfilter....

 

Vis du leser litt nøyere etter så er det en 2,2i.. i=innsprøiting:D

 

@sconamann: Men er det gjort noe med motoren nu da??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en 2.4i motor til salgs, som jeg mener var litt trimmet.. Du kan jo eventuellt høre med han..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=333729

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

En kamerat av meg har en 2.4i motor til salgs, som jeg mener var litt trimmet.. Du kan jo eventuellt høre med han..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=333729

 

kor mange hk er orginalt i desse motorane? Du veit vel ikkje noke om ka som har blitt gjort med den visst den er trimma?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er gjort nå er grenrør/effektanlegg hele veien og greenfilter. Trenger mer gamp :D kam kjøper jeg uansett men jeg lurer på om jeg skal kjøpe 280* eller 302*? kan det bli litt ubehagelig å kjøre med 302*? lurer også på justerbart kamdrev.er det noe å bruke pengene på? koster rundt en tusenlapp.

-BMW 325 86mod

-Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få 2.4 holder det ikke bare å bytte veiv, rådene er lengre, og det er også andre stempler!

 

og Ivar: mulig en taper litt toppeffekt med grenrør, men du får finere drag lengre nede på registeret, og det er det en bruker mest på gata.

 

stiller meg også tvilende til at norske 2.2i'er er strupt ned, da de merklig nok har like mange hk (115) i både sverige og tyskland.

 

Ola: vi har nettop vært i brummundal og henta 2.2i, som vi forhåpentligvis får fyra opp i morra, så jeg tviler på at han gidder å kjøpe en orginal 2.4 akkurat nå.

og om det er den som satt i den turkise kadett c'n med sjakkruter bak, så har vi jo alle sett hvordan den ble kjørt!

(skulle jeg ta feil så overse dette)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår