Gå til innhold

Trafikalt Grunnkurs

Ranger emnet


ActiveX

Anbefalte innlegg

Åh! Første dag ferdig.

Huff, sovnet nesten.. Men, er jo som sagt innholdsrikt, og svært viktig i forhold til senere i livet.

 

Men, man må ha det fullført 100%.

Hvis man er syk en dag, må man ta igjen den timen senere. Var 3 stykker idag som måtte ta siste time for å få det fullført. :p

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

feil! man kan stryke! eller stryke og stryke, ikke bestått, viss man har fravær, eller ikke følger med, eller skriver på mob, etc.

 

 

ja æ tenkte nu på di testan vi fikk. Stemme at om man ikke møte opp må man ta på nytt men æ gikk nu ut å prata i mobil osv under timan å strøk nu ikke. så i såfall e nu d individuellt før læreran da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trafikale grunnkurset er over 4 dager. Den ene dagen er det teori, altså en samling med alle elevene. Man hører på læreren og får ofte oppgaver som skal besvares. Den andre dagen er det mørkekjøring. Da er det ofte flere sjåførlærere hvor man tar med alle elevene i bilene og drar til et sted. Da er man med på praktisk øvelse. Den tredje dagen er det ny teoridag, foregår på samme måte som dag 1. Siste dagen er det førstehjelp og da er det praktisk (ikke teori som er nevnt her). Man skal blandt annet teste munn mot munn metode på dukke og skape en bilulykke.

 

Timer man ikke møter opp til må tas på nytt igjen. Alt dette må man ha gjort før man får beviset om bestått kurs og kan bevege seg ut i trafikken. I det hele tatt bak rattet.

 

Det er mulig det er forskjell fra skole til skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager?? vi var der fler ganger en det..

Har aldri lært så lite på så lang tid, i hele mitt liv..

Satt å så på en maur film.. i 5 min.. når filmen var ferdig:

"Hva ser vi her?"

*"Maur"

"Nei"(vente på nytt svar, leeenge)

(svare selv)"sammarbeid"

 

Wtf, hvorfor ikke bare si sammarbeid i trafikken er viktig osv.. i steden for å vise den lange filmen.. Totalt ubrukelig det kurset.. Bare enda en måte å dra mere penger ut av det norske folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager?? vi var der fler ganger en det..

Har aldri lært så lite på så lang tid, i hele mitt liv..

Satt å så på en maur film.. i 5 min.. når filmen var ferdig:

"Hva ser vi her?"

*"Maur"

"Nei"(vente på nytt svar, leeenge)

(svare selv)"sammarbeid"

 

Wtf, hvorfor ikke bare si sammarbeid i trafikken er viktig osv.. i steden for å vise den lange filmen.. Totalt ubrukelig det kurset.. Bare enda en måte å dra mere penger ut av det norske folk..

 

ENIG!!! enkelte ting som di tok opp om og om igjenn var ting som burde si sæ sjøl og som alle vet. Ha på bilbelte, ka e bremsekraftforsterker, husk å blinke bla bla bla

Seff, di som va dær og ikke interesere sæ før bil at all va jo vældi fasinert å lærte tydeligvis drit mye virka det som. Men i mine øya e d bortkasta penga før folk som kan sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er god nok grunn til å nesten kjede meg i hjel?

Skjønte jo det når han sa det.. Men han kunne som sagt bare sakt det:)

 

Tss..Skjønner ikke hva du whiner av.. Bare en jævla film snutt.

Faen, hvis du vil ha lappen må du finne deg i å måtte gå igjennom det.

Trøst deg med at store deler av andre personer her i landet som skal ta lappen, har sett den og hatt de forjævla Trafikalt Grunnkurs. :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tss..Skjønner ikke hva du whiner av.. Bare en jævla film snutt.

Faen, hvis du vil ha lappen må du finne deg i å måtte gå igjennom det.

Trøst deg med at store deler av andre personer her i landet som skal ta lappen, har sett den og hatt de forjævla Trafikalt Grunnkurs. :)

 

Skjønner du ikke det? Hva med å bare si sammarbeid, i steden for å vise den filmen flere ganger??

Gir beng i det nå, men da jeg satt der trudde jeg at jeg skulle eksplodere.. Er ikke noe trøst at flere har sett den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke det? Hva med å bare si sammarbeid, i steden for å vise den filmen flere ganger??

Gir beng i det nå, men da jeg satt der trudde jeg at jeg skulle eksplodere.. Er ikke noe trøst at flere har sett den..

 

Skjønner bare ikke hva du har av å se en film snutt.

Men, ja..Ingenting å snakke om nå!

Vi to har iallefall sett den èn gang, og for trøste oss med at vi slipper å se den mer! :D ^^

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG!!! enkelte ting som di tok opp om og om igjenn var ting som burde si sæ sjøl og som alle vet. Ha på bilbelte, ka e bremsekraftforsterker, husk å blinke bla bla bla

Seff, di som va dær og ikke interesere sæ før bil at all va jo vældi fasinert å lærte tydeligvis drit mye virka det som. Men i mine øya e d bortkasta penga før folk som kan sunn fornuft.

 

Her skyter du jo deg selv i foten med kanon. Du sier altså at de som ikke visste noe fra før, lærte noe av den. Hvordan kan du da si at filmen var meningsløs?

 

Før jeg studerte jus, hadde jeg lest en del jus på egen hånd, fordi jeg interesserte meg for det, og derfor kunne jeg veldig mye mer enn mange andre da jeg begynte der. Jeg kan ikke dermed komme og si at det det de lærte bort på jus-studiet var meningsløst, bare fordi at jeg visste det fra før, så lenge andre lærte noe av det!

 

Selv om DU kan noe fra før, betyr det ikke at alle andre kan det.

 

Meeeeeeeeeeen dette beviser jo bare at alle som nettopp har fått lappen, eller er i ferd med å ta lappen, tror at de er verdensmestere. Eller? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde under 17 =)

tror jeg hadde 10 timer pga jeg var så flik sa lærern ;)

 

bullshit

Ingen har mindre timer pga de er "flinke"

Trur ikke jeg hadde 17 selv, men det hadde ingen av de andre jeg tokk kurset med heller..

Her skyter du jo deg selv i foten med kanon. Du sier altså at de som ikke visste noe fra før, lærte noe av den. Hvordan kan du da si at filmen var meningsløs?

 

Før jeg studerte jus, hadde jeg lest en del jus på egen hånd, fordi jeg interesserte meg for det, og derfor kunne jeg veldig mye mer enn mange andre da jeg begynte der. Jeg kan ikke dermed komme og si at det det de lærte bort på jus-studiet var meningsløst, bare fordi at jeg visste det fra før, så lenge andre lærte noe av det!

 

Selv om DU kan noe fra før, betyr det ikke at alle andre kan det.

 

Meeeeeeeeeeen dette beviser jo bare at alle som nettopp har fått lappen, eller er i ferd med å ta lappen, tror at de er verdensmestere. Eller?

Skal ikke si at filmen var meningløs, men at det var 5 min bortkasta tid.. Hva med å bare si det rett ut, i steden for å ha en lang gjettekonkuranse om hva de mener med filmen? Maur kan man se på Annimal Planet... Du snakker også om å lære noe av filmen? hva er det man skal lære av en film som de viser for å få frem et ord?? sammarbeid? Om man ikke veit hva det betyr, så hadde det vært lurt å prøve barneskolen i steden for det trafikale kurset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår