DaButcher Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hmm, så dere mener jeg ikke bør ha turboen i skiboksen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ser jo to piper fra motor rommet så det er mulig han ikke fikk plass.. noen som har bilder av motor rommet? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hmm, så dere mener jeg ikke bør ha turboen i skiboksen? Ha ski i skiboksen og turbo i bagasjerommet. Ikke omvendt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Ha ski i skiboksen og turbo i bagasjerommet. Ikke omvendt. Enda bedre vil det være å ha turboen i motorrommet... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Slaktern foreslo jo selv skiboksen, så han vil vel ikke være som alle andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Da vil jeg gjerne foreslå i tilhenger bak bilen. Får mye fint i fleksible eksosrør nå om dagen... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Da vil jeg gjerne foreslå i tilhenger bak bilen. Får mye fint i fleksible eksosrør nå om dagen... Ja, der sier du noe.. Da får man jo fordelt vekten på flere akslinger. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 men tror det holder med to eller.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Jernlunge i ræva er tøys, tiltross for enkelte sikkert vil hevde at det har sine fordeler. Uansett skaper det flere problemer enn det løser. En løsning med turboen plassert på normalt vis vil alltid fungere bedre enn rumpeturbo, selv om også det fungerer til en viss grad. Må ikke være såå negativ. Dette kan funke meget bra, noe STS er bevis på. Syntes jeg kjenner igjen STS sine komponenter her ja. Denne så spennede ut: V8, coilover, RMT.... hmmmmm. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Må ikke være såå negativ. Dette kan funke meget bra, noe STS er bevis på. Syntes jeg kjenner igjen STS sine komponenter her ja. Denne så spennede ut: V8, coilover, RMT.... hmmmmm. Joda, det funker tilsynelatende bra, men det hadde funket enda bedre dersom turboen hadde sittet nærmere motoren. Turboen er beregnet for de høye temperaturene som oppstår, bagasjerommet ikke. Olja må ha egen pumpe for returen. Dessuten er det ingen tvil om at forsinkelsen er større enn dersom rørgatene ikke hadde vært på linje med de fra Alta-utbyggingen. Nå er ikke jeg noen turboekspert, men jeg kan ikke skjønne annet enn at entalpien må bli skadelidende her. Hvilke fordeler har rumpelunge egentlig? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 De bygde en bil på RIDES på discovery for noen uker siden, den hadde turbo'n bak. Mener de sa at det var 10% dårligere virkning da!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hvilke fordeler har rumpelunge egentlig? Er egentlig mange, bedre plass å mindre varme i motorrom er bare noen av dem. Dette ble litt offtopic, så du kan jo lese litt her, der jeg prøvde å gi gutta noe å tenke på. Står masse info der å masse linker. Legg forøvrig merke til noens bastante meninger. Skakke værra lett. http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9171&highlight= En liten smakebit: Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Var jo noe heftig lyd da...hehe... Var det første som slo meg at det må suse noe sinnsykt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Er egentlig mange, bedre plass å mindre varme i motorrom er bare noen av dem. Dette ble litt offtopic, så du kan jo lese litt her, der jeg prøvde å gi gutta noe å tenke på. Står masse info der å masse linker. Legg forøvrig merke til noens bastante meninger. Skakke værra lett. http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9171&highlight= En liten smakebit: Vel, varmen i motorrommet har man da for lengst lært seg å takle. Plassen i motorrommet likeså. Bare se på Zzzz... zzzz... For moro skyld skal jeg fylle intercoleren min med vann i kveld, så skal vi se hvor mye den rommer. Jeg tenderer i retning av å være enig med de som mener at dette ikke er en god løsning. En turbo drives av den sammensatte størrelsen entalpi, og jeg vil tro at dersom man regner på entalpien i dette tilfellet så vil må få betydelig dårligere resultat enn om turboen satt nærmere motoren. Løsningen skaper etter mitt syn flere problemer enn den løser. Jeg vil til bunns i rumpelungeproblematikken og beslutter herved at dette ikke er off-topic. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Det er i prinsipp 2 måter å gjøre dette på. Pulslading og konstant trykk. Pulslading på små motorer og konstant lading på store motorer. Store motorer er type lasteskip. Har du ikke lest den turboavhandlingen til Johan Edlund da Reodor..?;) http://hem.bredband.net/b132378/turbo.pdf Se side 43. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.