Gå til innhold

Må forsikringstaker være eier av bil?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg skal låne vekk en bil en lengre periode til en kammerat.

 

Kan jeg si opp min forsikring og han tegner det på min bil? Eller vil forsikringsselskapet nekte det?

 

Blir jo tullette å omregistrere den frem og tilbake. Samtidig stoler jeg ikke nok på kjøreferdighetene til kompisen min, så at han skal spise opp min bonus er uaktuelt.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
tja...

Har du bil uten skilt, har forsikring i annet navn en eier, får du garantert ingen skilt ut.

Forsikringselskapet gir seg blanke i hvem som eier bilen.

Men skal du ta av forsikringa, så må du levere skilt inn... Eller? skal du ha 2 forsikringer, en på deg og en på han? Det er vel heller ikke helt bra:P

 

Statens vegvesen er kranglete når man skal registrere en bil og skiltene er innlevert, har jeg hørt, ja. Har imidlertid ikke opplevd noe problem ved omregistrering eller bytte av forsikringsselskap, selv om bilen da har blitt forsikret av en annen enn (ny) eier.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal du låne vekk bilen? Gjør som VesleFrix og andre sier; levér inn salgsmelding med beskjed om ny eier. Da kan du ringe ditt selskap og opplyse om at bilen er solgt og be de om å stoppe.

 

Så går det som sagt noen uker så får kompisen din innbetalingsblankett. På den står det en viss dato. Den kan om nødvendig strekkes litt ut i tid inntil det blir begjæring om avskilting. Da er det på tide å selge bilen tilbake til deg hvis ikke kompisen din er villig til å betale påskiltingsgebyr på over tusen kroner om han blir stoppet. Da har både du og faren din sitt forsikringsopphold på det tørre.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenproblem å sette forsikringa på en annen.. meen du vil få avskiltningsbejæring på den etter en stund pga manglende omreg.. har gjort dette flere ganger me kjøp å salg av biler..

 

Jeg skal jo ikke selge bilen, bare låne den bort noen mnd.

 

Leveres det salgsmelding må jo først kammeraten betale 1400kr i omreg, så må jeg betale 1400kr igjen når jeg skal ha bilen tilbake...

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår