Otto Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Hadde oppstart av min B230FT så hadde det seg slik at tannhjulet til reg reimen på veiven stoppet.. det var mørkt ute så jeg oppdaget ikke det før jeg hadde turnet noen ganger, å nå som det er i orden, pekker det på 1 eller flere ventiler. noen som har noen erfaring med lignende sitvasjon eller vet om stempele når opp til ventilene på B230FT blokk med 531 topp ? takk for svar på forhand! Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Det gjør de ikke med mindre du har plana toppen veldig mye.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Skal være non-interference motor, så det har nok gått bra skal du se! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Det gjør de ikke med mindre du har plana toppen veldig mye.. nei det har jeg ikke ^^ Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Skal være non-interference motor, så det har nok gått bra skal du se! :) hmm.. noen forslag til hva lyden av en litt kraftig tikking kommer av da? :| Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 så lenge du ikke har kommer med voldsomt mye løft,så skal det gå bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 så lenge du ikke har kommer med voldsomt mye løft,så skal det gå bra. nei det tror jeg ikke, har ikke gjort d før værtfall.. så jeg vet ikke helt va som er galt.. hadde håpet på at jeg skulle slippe å pelle noe mer i biter.. har vært litt for lenge uten bil nå :( Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 kan være en ventil som henger litt, ref brennt om den kommer fra en turbomotor feks... eller har du gått over den og overhalt den skikkelig? Er også sånne "gummi-puter" mellom ventil og pusher-skåla med shim'en oppi (altså, på undersiden). Denne går i stykker etterhvert som den bader i olje og blir sprø.. og da tikker det ganske greit og. Det er ikke no farlig..bare litt irriterende;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 kan være en ventil som henger litt, ref brennt om den kommer fra en turbomotor feks... eller har du gått over den og overhalt den skikkelig? Er også sånne "gummi-puter" mellom ventil og pusher-skåla med shim'en oppi (altså, på undersiden). Denne går i stykker etterhvert som den bader i olje og blir sprø.. og da tikker det ganske greit og. Det er ikke no farlig..bare litt irriterende;) Ikke farlig? Det skal da helst ikke tikke:p Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Ikke farlig? Det skal da helst ikke tikke:p Bedre at det er litt klaring en motsatt ;) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 hehe, ja den er overhalt av proff :) men jeg har funnet feilen, litt pinligt, men det har seg slik at det var svinghjulet som ikke satt fast :S skrudde opp den innspeksjonsluken under, og der kunne jeg med fingertuppen flytte på hjulet ca 1 cm <:) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 hehe, ja den er overhalt av proff :) men jeg har funnet feilen, litt pinligt, men det har seg slik at det var svinghjulet som ikke satt fast :S skrudde opp den innspeksjonsluken under, og der kunne jeg med fingertuppen flytte på hjulet ca 1 cm <:) hehehehe! DER hadde du flaks!! plutserlig kunne du fått ett 15 kilos svinghjul med 6000rpm gjennom clutchhuset og opp i tunellen din... hadde blitt pent kan jeg tenke meg :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Det kunne fort bli noe slikt som det her da :) Her eksploderte svinghjulet i 4 biter ca 7000 o/min Var en clutch som slurte. getragkassa overlevde :) Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 fy faen...godt ingen fikk høyrefoten kappa av der eller ble skada! Slurende clutcher og høye effekter er aldri noe sjakktrekk.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 dæven døtte sykkelstøtte :O satan det der var ikke langt unna :O den tanken hadde ikke slått meg i det heletatt, bra jeg og noen kompiser fant ut hva det var :) skal fikse d i kveld(mandag) så får vi se om jeg endelig blir ferdig med motorbytte prosjektet mitt :) knakk nemlig en råde og ødela en B230ET "86 blokk ^^ nå har jeg fått meg en B230FT "89. så når svinghjulet er på plass SKAL alt vær i orden :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.