Gå til innhold

Noen spørsmål ang nykjøpt 520i E34..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har gått til innkjøp av en 520i 1989 mod. Har et problem med sentrallåsen på den bilen.. Går ikke an å låse framdørene fra førerdøra. Når man låser fra førerdøra låser bare bakdørene og bagasjen seg. Bakdørene lukkes heller ikke opp når jeg låser opp dørene igjen. Bare framdøra på passasjersiden. Bagasjen vil ikke åpnes med mindre man er 2 stk. En som vrir på nøkkelen i førerdøra, å en som trykker på knappen til bagasjen. Hva er feil? Er det hele elektrostyrt, altså ingen stag etc som kan ha hoppet av?

 

 

Har også litt ventiltikking.. Er ganske tykk olje på den, men tenkte å justere ventilene uansett. Er det hydrauliske eller mekaniske ventiler på disse motorene?

 

 

Handbrekket er endel slapt.. Må nesten ha det rett opp for at bilen i det heletatt skal stå i ro i bakker.. Hvordan er det med strammingen på dette? Under bilen, eller på selve håndbrekkhåndtaket?

 

Er også noe rart med vindusviskerene. Når jeg har dem på det nest raskeste programmet, kan dem fungere fint ei stund, før dem plutselig bestemmer seg for å fungere slik at dem visker engang, venter 10sek å visker engang til. Dette ordner seg ved å vri/slå litt i spaken. Kontaktfeil i selve bryteren? Hva koster en slik bryter brukt?

 

Har også ca samme feil med varmeapp. Det fungerer av og til på program 3 og 4, men av og til funker det kun i 1 og 2. Kontaktfeil i den bryteren også?

 

Frontleppa er litt knust, så tenkte å kjøpe ny. Hva koster dette, å hva anbefaler dere? Må være med hull til spredere/tåkelys.

Mener frontleppa er av denne typen:

 

(låner bilde av chiller. Si ifra om du vil ha det fjernet)

 

1669854_bilde1_ny001.jpg

 

 

Ble litt mange spørsmål her, men håper dere tar dere tid til å svare.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med e34 :)

 

har hørt at det har vert en del problem med sentrallåsen på disse bilene når de begynner å bli noen år. en typisk feil er vel at låsen spretter opp igjen med en gang du har låst. er vel en modul/rele som har begynnt å fjuske sikkert.

gjør et søk på f.eks 'e34 sentrallås' på http://www.bimmers.no og http://www.bmwccn.no så finner du sikkert mye info om emnet.

 

håndbrekket har stramming under skinnbelgen på håndbrekkhåndtaket. er 2 muttere der.

visst du skal gjøre det skikkelig så jekker du opp hele bakenden på bilen.

igjennom ene bolthullet til felgen så skal du se inn i bremsetrommelen og der er det et plasthjul med spor/tagger på.

du bruker et flatt skrujern og stiller på dette hjulet. litt knotete å få til, men greit når du først finner ut av det.

så er det bare å dra håndbrekket ett eller to knepp opp, og justere på hver side bak til det tar bra og jevnt.

 

ang. vindusviskerne så virker de jo slik at visst de står på sånn at de visker hele tida, så skal de gå automatisk til intervall visst du stopper f.eks i et lyskryss. det er ikke det du har opplevd da?

 

anng frontleppe så kan du jo f.eks kjøpe en orginal bmw aerodynamik frontspoiler:

copyrightcopy.jpg

den monterer du utenpå orginalfangeren.

koster 2300,-

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk.. Ja, er slik problem jeg har med sentrallåsen. Den låser seg igjen når jeg låser opp bilen, slik at jeg kun får åpnet førerdøra med sentrallåsen. Resten av dørene må åpnes manuelt..

 

Ang handbrekket, så orker jeg ikke stramme på selve handbrekket, men tror jeg skal ta det gjennom det hullet du pratet om. Bilen har tross alt gått 300.000km og det har aldri vært byttet håndbremseband på den, så dem er vel helt utslitt. Tanken var ihvertfall at jeg fikk strammet det såpass opp at bilen står i ro i bakker til jeg får kjøpt meg nye band.

 

Problemet med vindusviskerene, har jeg ikke opplevd i lyskryss nei. Var under ei langkjøring på en rimelig øde vei. De kan funke fint som bare det ei god stund, å så plutselig finne på å slå seg på intervall, før dem igjen slår seg på slik at dem visker hele tiden igjen.

 

Forrige eier sier det er dårlig kontakt i selve bryteren?

 

Hvordan funker det systemet at dem slår seg av i lyskryss osv da?

 

Ang den frontleppa der, så ser det ut som om jeg må ha nye tåkelys, da jeg mener mine ser anderledes ut.. Hvor får jeg kjøpt den frontleppa der forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er problemet med handbrekket løst.. Byttet alle 4 bremsebandene bak. Nå står bilen i ro i bakker.. :)

 

Men det problemet med sentrallåsen finner jeg ikke ut av.. Noen som har ide'er?

 

Plages også med at bilen jager endel på tomgang.. 500-1500rpm..

Har en finger på LMM, men spør her for å være sikker..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messias, hvor da under baksetet? Under selve setet, eller under matten som er under setet igjen? Hadde oppe setet her endag pga vasking, men så ingen bokser der. Bare den "matta".

 

LaLinea, hvor isåfall kan det være falskluft? Noen bestemte plasser dette bruker å skje på disse bilene?

Skal få sjekket innsugspakningen osv i nærmeste framtid.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messias, hvor da under baksetet? Under selve setet, eller under matten som er under setet igjen? Hadde oppe setet her endag pga vasking, men så ingen bokser der. Bare den "matta".

 

LaLinea, hvor isåfall kan det være falskluft? Noen bestemte plasser dette bruker å skje på disse bilene?

Skal få sjekket innsugspakningen osv i nærmeste framtid.

 

er ikke på alle biler, jeg husker ikke hvilke, men de var under setet på min E34.... mulig 12V bilene ikke har det

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Du hadde de boksene rett under setet? Ikke under matten som er under setet? Da jeg løfta opp baksetene i bilen, så jeg ei klyse med ledninger å slikt gå inn under matten på førersiden...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messias, hvor da under baksetet? Under selve setet, eller under matten som er under setet igjen? Hadde oppe setet her endag pga vasking, men så ingen bokser der. Bare den "matta".

 

LaLinea, hvor isåfall kan det være falskluft? Noen bestemte plasser dette bruker å skje på disse bilene?

Skal få sjekket innsugspakningen osv i nærmeste framtid.

 

Fra luftmengdemåleren(regner med det er en 12V) til innsugspakning, spray på med startgass så når den jager når du sprayer så har du funnet åpningen.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Var å gløtta litt nedi og rundt motoren her endag.. Fant endel vacuumslanger som var litt morkne.. Kommer vel til å bytte disse i første omgang, da jeg vet 2 av de er hull i..

 

Men det jeg MÅ få fikset først, er sentrallåsen.. Ingen som har ide'er?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vindusviskerne, hadde samme problemet på min e34, da byttet jeg releet under baksetet, (baksetet er bare å dra rett opp). Er et blått relee forresten. Koster ikke all verden heller.

 

Angående jaginga ville jeg byttet de slangene, kan godt hende det er LMM, men se på andre ting først. Tennplugger og coiler. Kan prøve med en dyserens, hjalp på min.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor dere har de greiene under baksetet hen.. Er ingenting under mitt når jeg bare løfter opp selve setet.. :s

 

Må jeg under matten som er under setet for å komme frem til alt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår