Gå til innhold

Bolln`s Corrado!

Ranger emnet


Bolln

Anbefalte innlegg

ser ut som bensin probleme er i orden no. viste seg å være jordinga til lambdaen. va brudd oppi hovedkontakta til hjerna

 

menne... der e forsatt et problem:P

 

på tomgang så ligge turtalle på 1000-1500omdr noe som er litt for mye. hender også at turtalle detter under 900 omdr. å ligge på kanten til å daue av.

 

noen som he hadt samme symptom??evt ka som må gjerast?

 

foressten. sensoren på throttlehuse. ka oppgave har den? korleis oppfører motoren vist den er defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan bensintrykke ha noe med at motoren ikkje går skikkelig på tomgang?

 

for når ej starta den om morgonen så starta den med en gong, men etter 1 sekund så ligge den på kanten til å daue av(av å til så dauer den av.)men kjem seg da igjen.

 

for å teste bensintrykke. er de nok å berre sette på en bensintrykkmåler på bensinslange. å derretter skru på tenninga? så skal de bygge seg opp trykk?

 

ka trykk der skal vær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiksa probleme! no går den reint på tomgang!!:)

 

viste seg å være sensoren på throttlehuse. tok å Ohma den. å i følge corradoboka. så skal der være 1ohm når spjelda står i posisjonen sin. å når du åpner spjelda meir så skal de være meir en 1 ohm/anna verdi. noe som ikkje va på den stod på no, så tok å skifta heile throttlehuse:)

 

men på vei heim. så mista ej kmtellern:P så blir å fikse de i måra:P får håpe ikkje wiren he røøøøøke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har et dilemma. bilen gjekk tom før strøm i dag, så ej måtte trill starte den. fekk start, kjørte ca en kilomter å merka at der ikkje va noko temperatur inni bilen. men der likavel viste 80 grade på olja, å vann temp på godt over 110 grade. så fekk skrudde av faenskape. åpna pansere å hørte de frese ut av eine slangen. der va et jevla trykk på slangen. men vanntemperaturen kunna ikkje ha vert over 50 grader sikert rundt 30-40 grade tippa ej.

 

Trenge hjelp ka kan probleme vær??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at vanntempen var under 50 grader? Kom det vann ut du kjente på?

Hvilken slange freste det i?

Har bilen fungert fint før du gikk tom for strøm?

 

Vet ikke om dette er noen "viktige" spørsmål, men kan kanskje hjelpe å diagnosere.. :-)

 

kjente no på slangen da. motoren va varme, men slangane va veldi kalde. ut i fra toppen på høgre side, vannstussen. den slangen som går inn i torpedoveggen.

 

ja bilen fungera helt toppers. probleme at den e gått tom for strøm er at ej kjøre 400m om morgonen for å ta båten. kvar dag no ej stund, så blir liksom ikkje mye ladding på den da...

 

men ser temperaturen her har løgge rundt -16 grade. mulig at kjølevanne kan ha fryst seg en plass i slangen da? sidan de va jekli me trykk i slange, så de fekk ikkje sirkulert seg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være.. -16 krever en relativt heftig innblanding av kjølevæske i forhold til vann.. Kan jo være en idé å sette bilen i en varm garasje (om mulig) og tømme kjølesystemet, for så å kjøre en 50-50 blanding av vann/kjølevæske..

 

Min mistet litt vann før jeg fikset flensen på høyre side av toppen, og da pleide jeg bare å etterfylle rent vann. Kanskje noe lignende har skjedd hos deg, og at blandingen etterhvert ble såpass svak at det frøys..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være.. -16 krever en relativt heftig innblanding av kjølevæske i forhold til vann.. Kan jo være en idé å sette bilen i en varm garasje (om mulig) og tømme kjølesystemet, for så å kjøre en 50-50 blanding av vann/kjølevæske..

 

Min mistet litt vann før jeg fikset flensen på høyre side av toppen, og da pleide jeg bare å etterfylle rent vann. Kanskje noe lignende har skjedd hos deg, og at blandingen etterhvert ble såpass svak at det frøys..?

 

pakka motoren inn i går me pressening, å satt på ej vifte som går enda:P sjå om ej får starta den i måra en gong.

 

kan hende de va litt varme som skal til.....:P

snakka me en kar, han meinte at thermostaten va gåend sia ej hadde alt for mye trykk i systeme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janei, tok å starta bilen å kjørte litt rundt, så ut som om de va berre varmevifte som skulle til=) no funka alt fint.

 

 

Men

 

he forsatt et irriterende problem å det er at bilen går ikkje skikkelig på tomgang enda!!!! begyne å bli lei.

 

når eg starter bilen om mårgonen, så lyser batteri lampa. bilen har da et turtall på rundt 1000omdr. når eg trykker på gassen pedalen, så den får litt turtall, å sleppe gassen så faller den under 800omdr å holder på å daue, så fykker den litt over 1000omdr. å synker litt ned på turtalle etter kvart. men ditta skjer kvar gong eg slepper gass pedalen!!!

 

noen som har hadt samme symptoner?

kan noen rele skape ditta probleme her? lambda rele/styringsrele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt splitter ny tomgangsregulator=)

 

virka jevla rart. spilla ingen rolle om motoren er varm eller kald. men some daga så kan den fungere kjempe bra i et par tima... virka kanskje som der er ei dårli kontakt en plass. men hadde nettopp ledningsnette ute å fiksa lambda pluss 2 andre ledninge, eine til blå temp sensor å andre til lambda....

en mulighet kan no vær at eine skjøyten en plass sitte dårli:P

 

tok å testa ka den lada i dag. målte 13,75V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.75v skal være helt greit på tomgang, så det er nok ikke problemet.

 

Bare noen tanker jeg kommer med nå..

Sjekka vakuumet? (Sjekk i MFA'n om du vet hvordan du gjør det..?)

Ryker eksosen noe særlig (mer enn normalt?)

Hvordan ser tennpluggene ut? Ligger mange bilder på nettet du kan sammenligne med. Tenker da på om den får alt for mye bensin f.eks..

 

Vet ikke om det hjelper noe, men.. Har du prøvd det kanadiske Corrado forumet? En del guruer der.. :-)

http://www.corrado-club.ca/forum/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hjerneproblemer"?? prøvd med byttehjerne du VEIT virker?

 

ja har prøvd de, me 2 forskjellige me. men ingen forskjell.

men skal ta å prøve å bytte chip, til den orginale igjen, å håpe om der er noen forskjell.

 

men dissa 2 andre hjernene ej har testa kjem fra g60 syncro. vetje om de har noko å sej? ser einaste at der er anna dele nr på dem.

Endret av Bolln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står øverst på sida at bilen her heilt orginal, og at du kjøre uten G-laderen. då Vil vel ein custom chip lage ein del krøll skulle man tru?!!?=)

 

Har du det slik på din at når du har kjørt litt "hardt" og hatt turtal så tar det en 5-6sekund før den dett ned på tomgang igjen?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår