Gå til innhold

Bolln`s Corrado!

Ranger emnet


Bolln

Anbefalte innlegg

Om du tar ut instrumentpanelet er det en kontakt bak der. En av de er den ledningen du tenker på.

Ser du på Bentley manualen på "side" 90.4 ser du hvor du kan måle. "Ledning" nummer 16. Enkleste er å se på bilde i manualen og se om du skjønner hvilken jeg mener.

Måtte selv måle på denne for å finne problemet mitt - jeg hadde veldig dårlig kontakt mellom ladelampa og kretskortet. Endte opp med å lodde litt.. :)

 

okey takker så mye. får ta å bla opp i god boka då jah=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jah da har ej vert å feilsøkt litt men uten resultat;/

gjorde de som du sa wormy men alt va fint. ekje brudd på den blå kablene.

 

ka gjør ej no?

 

ska prøve med en anna dynamo i mårga som ej får låne å håpe om de gjer noe resultat.

kan ikkje skjønne at en dynamo som knappe gått 300mil he tatt kvelden allerede nu:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis dette allrede er nevnt, men har du sjekket spenningstap fra dynamo til batteri?

Mål med voltmeter på den røde ledningen på dynamoen til +(?) på batteriet mener jeg å huske det er. Skal helst være tilnærmet 0. Noe særlig høyere - evt varierende verdi tyder på dårlige ledninger fra dynamo til starter/batteri.

 

Ta av dekslet foran på instrumentpanelet og pirk borti ladelampa på tomgang. Er det dårlig kontakt? Jeg hadde det på min, og endte opp med å lodde på en ny festebrakett for ladelampa. Kan evt forklare hvordan om det er dårlig kontakt der..

 

Dynamoen kaaaaaaaan jo være ødelagt, men tviler i og med at den er såpass ny - og du prøvde jo en annen også. Hvor kjøpte du den, og hva slags merke er det? Er den ny eller overhalt? Det er 14volts (eller mer) regulator du har på? Standard er vel 14.5v, men det står 14v skrevet på den.

 

Prøvd å skru av alt av elektrisk utstyr i bilen, vifte, cd-spiller osv..? Det trekker mest sannsynlig ikke så mye strøm, men skader ikke å prøve.

 

Er dynamoreima stram?

 

Bare kommer med noen tanker her.. Håper det er til noe nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis dette allrede er nevnt, men har du sjekket spenningstap fra dynamo til batteri?

Mål med voltmeter på den røde ledningen på dynamoen til +(?) på batteriet mener jeg å huske det er. Skal helst være tilnærmet 0. Noe særlig høyere - evt varierende verdi tyder på dårlige ledninger fra dynamo til starter/batteri.

 

Ta av dekslet foran på instrumentpanelet og pirk borti ladelampa på tomgang. Er det dårlig kontakt? Jeg hadde det på min, og endte opp med å lodde på en ny festebrakett for ladelampa. Kan evt forklare hvordan om det er dårlig kontakt der..

 

Dynamoen kaaaaaaaan jo være ødelagt, men tviler i og med at den er såpass ny - og du prøvde jo en annen også. Hvor kjøpte du den, og hva slags merke er det? Er den ny eller overhalt? Det er 14volts (eller mer) regulator du har på? Standard er vel 14.5v, men det står 14v skrevet på den.

 

Prøvd å skru av alt av elektrisk utstyr i bilen, vifte, cd-spiller osv..? Det trekker mest sannsynlig ikke så mye strøm, men skader ikke å prøve.

 

Er dynamoreima stram?

 

Bare kommer med noen tanker her.. Håper det er til noe nytte.

 

 

Er bosch dynamo med 14v spenningsregulator. va å kjøpe en ny regulator i sta berre for å teste men va de samme.

har skifta kabelen fra dynamoen te batteri ikkje noe forskjell.

reima er stramm å fin=)

ikkje noe forskjell selv av alt el ustyrt slått av;P

 

nei får prøve dinna dynamoen ej får tak i mårra.

å teste å pirke borti dinna ladelampa=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh fekk lånt en dynamo i dag å testa den. resultate vart da 14.5volt!!!

så der va spenningstap på 0,2v ca på kabelen fra dynamo til starter/dynamo så blir vel å fikse den=)

 

så da blir dynamoen levert inn igjen å få krevd en ny en!

 

Såpass...! Bra at du fant problemet, da.. :-)

0.2v spenningstap er ikke noe veldig mye, men kan hende en ny ledning vil redusere dette litt.. ;)

Orginalledningen går ned til starteren, så fra starteren til batteriet igjen.. Men det ser du jo når du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass...! Bra at du fant problemet, da.. :-)

0.2v spenningstap er ikke noe veldig mye, men kan hende en ny ledning vil redusere dette litt.. ;)

Orginalledningen går ned til starteren, så fra starteren til batteriet igjen.. Men det ser du jo når du holder på.

 

Ordna seg alti til slutt som vanli=)

blir vel å skifte dn uansett, ekje så mye sjarm i den lengre. isolasjoen he begynt å dette av:P

jessda finne nok ut av de=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va vel litt forsnart med å sej at probleme er fiksa.

i går lada dynamoen 14,55volt. idag lada den 14,17 volt å he begynt å lage en stykk lyd.

virka som om motoren spiser om dynamoen!!!!

 

men såfall va ute en liten snart tur berre for å kjøre litt men kom mej ikkje lengre en 200 meter , for da begynte motoren å drukne i bensin!!!

 

skjønna ingenting lengre,bilen har sin eiga liv.

 

fant ut også no nettopp, at de skjer ingenting når ej kobler fra lambdaen å Co-poten lengre!

begge sensorane får strøm. sensorane er nye.

 

mulig at de er hjerna som lager litt krøll her?

 

trenge tips! takk!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Henrik! Når du nemner at du har både problemer med dynamo og motorelektronikk så ringer det en bjelle med meg!

Rolf hadde store problemer med rallyen sin når dynamoen hans ikke funket!

 

Hadde nok strøm til å starte dyret!

men begynte å virke som den hadde aaaalt for mykje bensin etter noen sekunder (eller minutter) spørs hvor mye pøver han hadde i batteriet.. Hoste harke og stoppe å leve sitt eget liv.

Han forklarte det sånn at han trudde han hadde sprengt eksosanlegget en gang ogsåå....

Fikset dynamoen og bilen har ikke stoppet siden..

 

Når den fjusket var spenningen på batteriet 11 eller noe og ned til lambda ikke mer enn 6 - 7.

Mener på vi merket ikke forskjell når vi plugget ut hverken lamdan eller blåtemp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel no fjuska ikkje akkuratt corradoen.

 

er berre det at den bruker mye bensin. kjørte 34 mil hitil å tanken er nesten helt tom.

turtalle henge seg av å til på 1200omdr men går ned til 800omdr etter litt kjøring, men på varm motor så synker den enda lavere.

 

har målt spenninga på dynamo å batteri. å den ligge no på 14,2v. lakt opp nye kabler fra batteri til starter/dynamo.

 

målt spenninga ned til lambda å ligge på rundt ei 14 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunn samme problemt. Når eg kjører vanlig og trykker inn clutchen så henger turtallet på 12-1400. viss eg gir den litt gass då detter den ned på 800. Og av og til når motoren er varm så kveler den seg nesten for så å ruse op i 16-1800. RART!!! men er ikkje alltid slik.

 

No skal det nevnast at eg har dårlig batteri som må ha startbooster kvar gang eg skal kjøre:)

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunn samme problemt. Når eg kjører vanlig og trykker inn clutchen så henger turtallet på 12-1400. viss eg gir den litt gass då detter den ned på 800. Og av og til når motoren er varm så kveler den seg nesten for så å ruse op i 16-1800. RART!!! men er ikkje alltid slik.

 

No skal det nevnast at eg har dårlig batteri som må ha startbooster kvar gang eg skal kjøre:)

 

hm ok.

 

når motoren e varme, så går egentli motoren ganske fint, da ligge den på 800omdr, men kan finne på å dette under å stå der å durre litt for den går opp til 800omdr igjen.

 

he skifta rele til lambdaen, men va brukt så lure på å få kjøpt et nytt et på møller, rele skal varme opp lambdaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten update^^

 

da va corradoen eu godkjent 2 nye år til!;)

 

easy fixs

 

liten olje lekkasje(stramma en skru på bunnpanna)

høgre hjullager bak(nok å stramme litt på mutteren)

lasteavhengig ventilen(satt fast så måtte moast opp igjen;))

spylerdysene(var ikkje montert)

 

som måte fiksast;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår