Gå til innhold

spm ang feilkoder i kjørecomputer vectra 1998

Ranger emnet


marius242R

Anbefalte innlegg

har en 1998 vectra stv stående jeg akkuratt har kjøpt. har noen feilkoder i kjørecomputeren på den. "sjekk bromsljus" og "sjekk bromsbelegg" står det. bremsene ble byttet for ikke så lenge siden så de skal være på stell. er det noen måte jeg kan få slettet disse meldingene på selv? eller må bilen inn på verksted for å få slettet feilkodene?

 

har ikke hatt opel før så har lite erfaring med de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk følerne. hadde også de probleme etter å ha bytta bremser.

sjekk om de sitter godt på eller om det er brudd på ledningene.

 

Må ikke på verksted for å nullstille.

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det. bromsljus meldingen kommer med en gang og står til man har vært bortpå bremsepedalen.

 

Trolig så må følerne for bremsebelegget byttes også.

"Sjekk bromsljus" kommer av at en av bremselyspærene er defekt.

Denne meldingen SKAL forresten komme hver gang du slår på tenningen, og slukne når du har bremset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en på oldevoll som sa att vist man startar bilen tror det var 50 gången då slett feilkode eller nullstiller (ikke airbag) men vet ikke om det stemmer, tip en månads køring

 

Mener dette gjelder feilkoder som ligger i hjernen, og da på eldre systemer (ALDL).

 

bremsene ble bytta for kort tid siden,skal ikke være noe gale der

 

Trolig er en av slitasjefølerne ødelagt, slik at du får feilmelding selv om bremsene er i den skjønneste orden.

Hvis det er et verksted som har fikset bremsene, har de slurvet og ikke sjekket slitasjefølerne om de er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

garantert følerne dine som er gåene. den tynne ledningen som går fra bilen og til calipteren ilag med bremseslangen, selve føleren er den som er "klipset" på bremseklossen og koblet med den tyne ledningen. om man er for sein å skifte bremseklosser vil giverne bli ødelakt. Du har kjøpt bilen av en sløving...

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig så må følerne for bremsebelegget byttes også.

"Sjekk bromsljus" kommer av at en av bremselyspærene er defekt.

Denne meldingen SKAL forresten komme hver gang du slår på tenningen, og slukne når du har bremset.

 

hmmm... på min vectra får jeg ikke den meldingen, kun en liten "sjekk" lampe som går av når jeg har trykket på bremsepedalen:confused:

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår