Gå til innhold

Dørene fryser

Ranger emnet


Stian1301

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm,tror denne respeten kan brukes på disse låsekassen å.

må ut med låsekassene og modifisere de for å bli kvitt problemet.

se bilde,litt dårlig men.

den svarte plastarmen går i ett sleidespor i metallarmen,bor ett LITE hull i plastarmen der hvor sleidesporet begynner,skru i en liten skru slik at den treffer ned i sleidesporet,nå vill slakken som er der bli borte.

smør opp med teflonspray,monter sammen,ingen flere problemer med fryste låser

Bilde108.jpg

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE flere som har det problemet ja:D

 

Husker forrige vinter jeg sleit med det, og idag tidlig på golfen til dama. Hu fikk de ikke opp, så måtte kjøre hu til jobb. Og jeg satt i sikkert 30min og varma opp nøkkelen for og få smelta isen inni låsen, gikk og henta øks klar til og knuse ruta, men fikk opp bakluka da så jeg krøyp inn der:D Faens møkkalåser på de bilene der ass!

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en ting som funker, men det krever litt jobb. dette er vanlig på både polo og golf. det du skal gjøre er å ta ut låsekassa blåse den ren med trykkluft, tørke den å få tak i ett fett eller en fet olje som ikke fryser å smøre godt opp. etter som bilen blir eldre forsvinner dette smøremidlet å alt som ligger igjen er fukt som fryser når kulden kommer. fruens polo har holdt i 3 år nå.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde mye, men fant til slutt ut at den beste løsningen var DEFA WarmUp. :D

Dyrt, men ekstremt praktisk.. :)

 

3 personer, 3 snowboard og bagasje med kun ene bakdøren som fungerende (ikke en gang bagasjerommet), var en artig opplevelse.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg sliter med bagasjerommet.. men der går ikke den lille duppeditten som skal stå forran nøkkelhullet, igjen...så er jo helt åpent der.

Olje / smurning?

 

Hvor kan jeg skaffe ny baklås f.eks? rutene fryser også, tips?

Nærmeste bilkirkegård, NBS, Mekonomen, Møller, Bilxtra, Hellanor osv.

 

Enda bedre tips. Selg bilen og kjøp noe annet ;)Det gjorde jeg til slutt etter å ha gått drittlei og krøpet inn bakluka sikkert 30 ganger :(

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår