Gå til innhold

Kjøpt meg 190E, har et par kjappe spørsmål.


smiken

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt meg en 1987 190E 2,3 8v automat.

Differensialen har det _trasig_ klakker og uler, høres nesten ut som et vogntog til tider :p Lurer på om det er noe spesiell utveksling på diffene til automat i forhold til manuell. Har en diff fra en 2,3 16v på handa, hadde jo vært gull om jeg ikke mistet all aksellrasjon. Noen som vet utvekslingen på noe av dette?

 

Motoren går jevnt, men den tikker veldig. Forrige eier sa det var bare for tynn olje på den, men byttet til 15w40, og det ble ikke så mye bedre. Er det hydrauliske ventilløftere på disse motorene, eller er det mekaniske?

 

Instrumentlys og parklys har ujevn lysstyrke på en måte, blir svakere og sterkere i en jevn hurtig kurve. WTF? Noe kjent problem på 190E?

 

Det er mitt første møte med Mercedes, så takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg vet er det hydrauliske løftere på 2.3 8v motoren, mener det er samme motoren som står i 230E.

 

Olje kan hjelpe, men det kommer anpå hvor langt motoren er kjørt, mest sannsynli må løfterne byttes for å bli kvitt tikking, kan jo også prøve å flushe motoren.

 

Får kjøpe et stoff på mekonomen som skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. låne låne...

byttet til meg en MB 190 (endelig :P) og lurer på følgende!...

 

hvor justerer en hånbrekket?

ikke slapt brekk men brekke, men tar ikke på bremsene i de hele tatt. hva kan de være?

 

og venstre hjule står feil i forhold til høyre. når begge hjula står beint sviner venstre hjulet mer til venstre enn det på høyre som står rett fram...

slik:

\----| (sett oppenfra)

 

 

svar nå mine barn ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. låne låne...

byttet til meg en MB 190 (endelig :P) og lurer på følgende!...

 

hvor justerer en hånbrekket?

ikke slapt brekk men brekke, men tar ikke på bremsene i de hele tatt. hva kan de være?

 

og venstre hjule står feil i forhold til høyre. når begge hjula står beint sviner venstre hjulet mer til venstre enn det på høyre som står rett fram...

slik:

\----| (sett oppenfra)

 

 

svar nå mine barn ;P

 

under baksetet (under bilen altså) så har du en 10mm skrue mener jeg og huske, der begge wira kommer inn, der kan du stramme brekket:) det med hjulene kan og være en justeringssak :)

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, brekket mitt tar også dårlig, og splinten på i park er dårlig (dårlig kombinasjon når man parkerer i bakke) Noen bra plasser på nettet de selger billige MB deler? Fant løftere til 86 kr stk :p Tror forresten det kan være montert diff fra en bil med manuell gir på merca.. Den ligger på 2500 rpm i 80 på siste giret (4 trinns automat tror jeg)

 

Nye 190 eiere: føl dere fri til å bruke tråden til spørsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår