Gå til innhold

volvo 243!!!!

Ranger emnet


Mattis

Anbefalte innlegg

Dette får meg til å tenke på den American Dad som omhandler peanøtt-smør konspirasjonen..

 

Om dere ser på stolpen bak døren, går ikke denne litt for langt ned?

 

Den har også 86'-> panser og baklokk, samt den har jo antennen bak (tror 82' hadde antenne fremme?)

 

Jeg lurer på om bilen også er litt for kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo noe rart på lista nederst foran hjulbuen bak også, det ser ut som den er delt...men det er vel nedre kant av døra som IKKE er der. Profilen på bakskjermen er også litt rar, når jeg blåser opp bilde så ser det ut som profilen mangler der skjermen er litt renere. Kan også se på bilde at det er mye grovere i piksler der.

Juks å fanteri,men litt artig birthday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik bil ville aldri sluppet igjennom kvalitetskontrollen hos Volvo.

 

En seriøs bilfabrikk hadde ikke latt sitt gode navn og rykte blitt ødelagt av 30 biler.

 

De hadde nok blitt skrotet.

 

Hadde det vært Lada eller den gamle Skodafabrikken så kunne det nok gått.

 

Har selv sett en 262 GL på en skrot i Portland i Usa. Det var en 2 dørs 264 med skinn og 2.7 alu V6er. Sjelden sak.

1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN)

1973 VOLVO 142 PROSJEKT

1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 pick-up finnes det mange av, men bare som custom-jobb da.

 

262 GL er sjelden ja, men ikke uvanlig i den forstand. Flere av den enn 262C..

 

Denne typen 243 det er snakk om i denne tråden, har jeg sett flere bilder og eksempler på før.. Jeg driver å leiter etter tråden på et utenlandsk volvo-forum, men er visst ikke så lett. Jeg har også hørt om dette for lenge siden.. Så det har nok skjedd, og det ruller nok et par her og der. Men den på det bildet i førsteposten, så litt merkelig ut.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickup er enkeltstående "hjemmebygg" evt bestillingsverk. Ellers finnes det i hvert fall en karosseribedrift i Syd-Sverige, kanskje flere, som ganske regelmessig bygde spesialversjoner som ikke fantes i vanlig serieproduksjon.

 

Hva gjelder 262GL, mener jeg at den tvertimot ER mer sjelden enn 262C, selv om utførelsen unektelig er mer "ordinær". Den skal visstnok bare finnes som 76-77-modell og bare for eksport/USA. Det var i og for seg en variant som "ga seg selv" - teknikk, utstyr og annet som på 264, men med 242-karosseri. Det var enklere å få til variantene 262 og 265 enn det ville ha vært å få til 162 og 165 tidligere.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen 243 det er snakk om i denne tråden, har jeg sett flere bilder og eksempler på før..

 

Den 243'en tror jeg ingen ting på, med mindre jeg ser en live, eller i det minste ser ett bilde fra flere vinkler. Virker rimelig lite sannsynlig at de klarer å produsere ett karosseri med en ekstra dørstolpe på ene siden, og at volvo gikk gjennom og faktisk skrudde sammen bilen, i stedet for å bare kaste det defekte karosseriet.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d som er sikkert er at dette vertfall ikke hadde vert noen tabbe fra volvo! går ikke ann at en serieprodusert bil plutselig mangler en dør, og dette hadde selfølgelig blitt oppdaget med en gang.

Og svenskene er faktisk ikke så dumme at de sender en fullt utstyrt bil ut av fabrikken med 3 dører!

 

og visst det hadde skjedd noe feil på karoseridelen av 30 eksemplar så hadde de garantert skrotet alle sammmen.(hadde kostet altfor mye å produsere de som custom, og hadde ikke hatt noen hensikt)

 

Hadde vel blitt veldig oppstyr i 1982 "når" dette skjedde og alle hadde nok visst om d den dag i dag.

 

var forøvrig på bilfabrikken for rundt et år siden, og utenfor der låg d dungevis med karoserier av xc90 s80 osv. som var kastet.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I cannot understand Norwegian but I have here one Danish guy who has no problem with it;)

So he said that no-one here believes this car exists? It does. Driverside has door from 242 and other side has normal 244 doors. It has B210K under hood. Although you might think we are quit good here at making bread from crap ;) this car seems to be original. 244 doors have never been such in need that someone would go for moving B pillar to make room for longer 242 door.

You can see more pictures of this car in Volvo Club Estonia forum (Before; after )

It is just nowhere to find any information about this model, except this.

And of course Wikipedia ;)

I am not the owner but in case you know anything plausible, do not hesitate to share with us.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår