ActiveX Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hei prøve idag å starte opp igjen bilen etter et par måneder uten start. det gikk til slutt, uten noen problmer. Men merker det at den ikke vil i gir.. når jeg trykket inn cløtchen, vil den altså ikke gå i gir. den rikker seg bare 5 cm, så låser den seg(giren).. Og når jeg prøver å ta den i reverse, så høres det ut som at cløtchen ikke er inne.. sånn fæle *skrrrr* lyd.. Men når jeg prøver å sette den i gir, når bilen ikke er på, går det. hva kan problemet være? er en 84 modell mazda 626 Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Klutsjen din løser ikke ut.. enten så fungerer ikke hydraulikken/wiren som løser ut trykkplata men hvis pedalen kjennes grei ut så er det merkelig.. er vel hydraulisk klutsj her? sjekk etter lekkasje i motorrom og under bilen + se etter om det er noe olje i nivåkoppen ! Enten i bremsevæskekoppen eller en mindre en ved siden av kan jo være at ting har satt seg også på den tiden den har stått Ta å sett den i gir og vri rundt tenninga så den drives framover av starmotoren.. noen sånne rykk så kanskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hm. Tja, jeg er ikke så flink innen motor osv når det gjelder bil. Men, hvis jeg så setter bilen i feks, 1 gir før jeg starter. Også starter den MED CLUTCHEN INNE. Skyter den framover.. Så må være noe med den koplingen på clutchen(?) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Ingen som vet? :s Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Skal ikke si jeg er ekspert, men det høres ut som clutchen din ligger koblet til selv om pedallen er inne. Les innlegget til Aceofspades en gang til :) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Vet og vet.. Du fikk jo noen tips i forrige innlegg.. :) For ja som sagt før det er klutsjen som ikke løser ut ved at det er noe galt med enten A: utløsermekanismen eller B: klutsjen har satt seg etter den stunden den har stått i fuktig klima :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Klutsjen din løser ikke ut.. enten så fungerer ikke hydraulikken/wiren som løser ut trykkplata men hvis pedalen kjennes grei ut så er det merkelig.. er vel hydraulisk klutsj her? sjekk etter lekkasje i motorrom og under bilen + se etter om det er noe olje i nivåkoppen ! Enten i bremsevæskekoppen eller en mindre en ved siden av kan jo være at ting har satt seg også på den tiden den har stått Ta å sett den i gir og vri rundt tenninga så den drives framover av starmotoren.. noen sånne rykk så kanskje.. Men dette høres ut som en slags må kunne det leksjon. Hva mener du? Er det passelig for en som ikke har så spesielt greie på motor, å begynne å se etter dette? Eller, er man nødt til å demontere halve motoren for å få løst problemet? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Motoren kan du la være, kløtsjen sitter mellom motoren og girboksen. Hvis det er kløtsjvaieren som har røket kan du klare å bytte denne selv. Hvis det derimot er selve kløtjplatene som ikke lar seg presse fra hverandre (vaieren er i orden) så må kløtsjhuset åpnes, og det betyr å dele girboksen fra motoren. Er du ikke god til å mekke er dette en verkstedjobb. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Motoren kan du la være, kløtsjen sitter mellom motoren og girboksen. Hvis det er kløtsjvaieren som har røket kan du klare å bytte denne selv. Hvis det derimot er selve kløtjplatene som ikke lar seg presse fra hverandre (vaieren er i orden) så må kløtsjhuset åpnes, og det betyr å dele girboksen fra motoren. Er du ikke god til å mekke er dette en verkstedjobb. Ok. :) For det som er veldig rart da, er at når bilen ikke står på, så fungerer det helt fint å gire i alle gir. Men hvis jeg så starter bilen og den står på, klarer jeg ikke å sette den i gir. Så fort jeg forsøker komme denne "skrrrr" lyden som om at clutchen ikke er inne. Men, skal sjekke ut vaiere osv for å se om hva som kan være årsaken. Siden bilen fungerte helt optimalt og helt fint helt til jeg satte den i garasjen for 1 år siden ca. Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Når motoren er av, går ikke tannhjulene rundt, derfor går det da fint å gire. Tipper du har hydraulisk clutch? Se på torpedoveggen der clutchpedalen går igjennom. Hvis du har en liten væskebeholder ved siden av bremsevæskebeholderen har du hydraulisk clutch. Da kan det være tomt for væske her f.eks. Vet ikke om du har hydraulisk clutch,men typisk japanske biler å ha det. Min 84 corolla hadde det ihvertfall... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Når motoren er av, går ikke tannhjulene rundt, derfor går det da fint å gire. Tipper du har hydraulisk clutch? Se på torpedoveggen der clutchpedalen går igjennom. Hvis du har en liten væskebeholder ved siden av bremsevæskebeholderen har du hydraulisk clutch. Da kan det være tomt for væske her f.eks. Vet ikke om du har hydraulisk clutch,men typisk japanske biler å ha det. Min 84 corolla hadde det ihvertfall... Ok, ja. For å være ærlig så vet jeg ikke om det er det eller ikke. Men jeg skal gå å sjekke det opp i morgen, så skal jeg skrive her hva jeg kan se og forstå utav det. ^^ Men alt i alt, er dette noe svær jobb å få fikset? Hvis det er så enkelte over mener er det bare olje og diverse som kan forårsake det? :) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Jeg tok nå isted å lot den drive litt på startmotoren. Og når jeg startet den skikkelig fungerte vist alt som det skulle. Så takker for råd folkens! :) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.