Gå til innhold

Wilwood bremsekit i 280 mm.

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Fant et bra kit på denne adressen:

 

http://www.momentummotorparts.com/pages/braking.html

 

Billig BREMBO sett: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=204981#post204981

 

 

 

Har sett et par hissige Golfer på nettet med dette Wilwoodsettet montert.

 

http://home.swipnet.se/hast/ranbo.html

 

http://www.clubgti.com/rabbit64.asp

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bare fester tilen golf 1 slik at du kan sette på golf g60 calipere og 280 mm skiver ikke sant? så du betaler 500 for det ikke sant?

 

Viss du vil ha større bremser på en golf 2 8v, kan en da kjøpe 16v eller g60 calipere og sette dette på viss en får med de som holder caliperene?

 

Er det forskjell på caliperene i golf 2 serien??

 

Ser noen sett som selger med med calipere til 5 6 tusen. men da er det 2 calipere og 280 mm skiver og klosser

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rykter om at man trenger en annen spindel for å få på 280mm bremsene på en GTI 8v. Må bruke fra en Golf/Corrado G60 eller Passat 35i. Jeg har det liggende, men skal ikke montere det før jeg har fått i en annen motor på en av golfene. Så jeg kan ikke si om det er en problemfri oppgave, men det er ihvertfall det jeg har hørt!

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

 

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

hva med å heller kjøpe badger5 sitt kit

 

ibiza cupra R bremser

305x28mm med brembo 4pots

Da får du enda større uavfjæret og roterende masse, og du må ha 16'' på vinterhjula også. Tror ikke du merker noen større forskjell i bremseeffekt på de to settene.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280mm burde gjøre seg bra på en GTI 8v. Originalbremsene er egentlig til å kaste, det fikk jeg erfare på Vålerbanen i år! Så til neste sesong får det bli no skikkelige saker i stedet :D

1984 Volkswagen Golf GTI

1987 Audi 90 2.2E

1987 Volkswagen Golf 1.8i GL

1981 Volkswagen Golf C

- - -

 

1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har egentlig slutta med golf, men føler jeg har noe å tilføre her nå.....

 

 

 

gti 16v og gti 8v av golf 2 har samme bremser frem til de sene 16v gti, de har 256mm skiver istedenfor 239mm....

 

alle bilene med 239mm skive må bytte spindel...

 

spindler fra passat osv er lette å finne.. jeg tok fra en 92 eller no sånt 2.0 8v passat(alle passatene har 256mm skiver som altså er samme som sene 16v gti hadde).

 

for å sette 280mm skiver på gti så kreves spindler fra en bil med 256mm skiver... altså en passat eller golf g60..

 

kast så på et sett bra g60 calipere og golf g60 skive. .kjøp golf g60 bremseslanger..

 

golf g60 bremseskjold..

og nedrebærekule fra 89 eller nyere golf 2 (19? mm kontra 17mm som på de tidlige. 17mm kulene passer ikke på passat spindel...)

 

 

resultat.. ?

 

ikke ta deg bryet med å bygge om bremsene til 256

gå rett på 280mm, du vil aldri angre..

 

deleliste:

 

 

 

  • 89 golf 2 nedre bærekuler
  • ca 90+- litt passat 2.0 spindler(eller andre spindler fra tilsvarende vw med 256mm skiver
  • g60 bremseskjold
  • g60 calipere
  • 280x22mm skiver passende golf 2 g60
  • Klosser til g60
  • bremseslanger til G60
  • bytt lager i spindel når alt først er ute. skader ikke.. og er lett når alt er i deler(trenger presse da..)
  • kan være fordel å bytte hovedbremsesylinder til en 22mm variant. så du er sikker på å få flytta nok bremsevæske.. altså skaff deg deler fra en g60 (hovedbremsesylinder og bremseservo feks)

 

 

før:

smallbrakes.jpg

 

etter:

 

bigbrakes1.jpg

 

jeg kjørte på mekonomen klosser og hadde aldri fading, kjørte 8 haaarde runder på bane uten problemer med min 16v gti....

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Da får du enda større uavfjæret og roterende masse, og du må ha 16'' på vinterhjula også. Tror ikke du merker noen større forskjell i bremseeffekt på de to settene.

 

Stor forskjell sier de som har prøvd, og det holder med 15" hjul.

 

Wildwood får du vel heller ikke godkjent

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

hva med å heller kjøpe badger5 sitt kit

 

ibiza cupra R bremser

305x28mm med brembo 4pots

 

Er det disse du mener? Fant dette bildet på badger5 sin hjemmeside.

 

brembo-caliper-4.jpg

 

Jeg har egentlig ikke peiling på dette, men pleier ikke slike oppgraderings kit inneholde ventilerte/slissede skiver? Ser ikke ut som om de på bildet er det...?... men som sagt, jeg er kunnskapsløs på dette området. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Stor forskjell sier de som har prøvd, og det holder med 15" hjul.

 

Wildwood får du vel heller ikke godkjent

Får du plass til Badger5 sitt sett med 15'' hjul? Jeg har 280 mm på min bil nå, og der er det rimelig fullt med 15'' felg. Tviler sterkt på at du får inn 305 mm skive der.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bremser..

 

Er bremsekalyptern til 1600 lik gti 8v?

Jeg har et sett liggende av gti 8v og et av 1600, men de ser like ut. Oxo har jeg kjøpt gti 8v klosser, men de passer ikke inn i gti 8v kalyptern.

 

Har jeg kjøpt gti 16v klosser?

Elle har jeg to sett 1600/1800 kalyptere?

 

De "gti 8v" kalypterne sto på en jetta GT 8v (med innsprutning) og jeg har også tatt skivebremsene bak på den bilen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Får du plass til Badger5 sitt sett med 15'' hjul? Jeg har 280 mm på min bil nå, og der er det rimelig fullt med 15'' felg. Tviler sterkt på at du får inn 305 mm skive der.

 

Alt går med rette felgen. Menace har dette kittet på sin Golf I (med annen sadel) med Compo MO 1572 7-15 ET 38. Bill tok mål av sine bremser og jeg sendte dem til Compomotive. Det er ikke alle 16 toms felger som passer heller.

 

Vet om folk som har 310 mm Hi-spec skiver inne i disse felgene

 

Kittene har ikke borra og slitsa skiver fordi det ikke var tilgjengelig. Bill jobber nå med dette, men med to delte skiver, men da blir settet over 5 lapper dyrere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår