Gå til innhold

hvem vei er det best å sette subbene?

Ranger emnet


volvo140lover

Anbefalte innlegg

hmmm.. er vel ikke alltid det stemmer at man skal ha bassen framover.. I mange tilfeller jeg har koblet opp anlegg har det spilt best med å sette kassen helt bakerst med bassene spillende bakover. Nå har vel jeg koblet mest i mercedeser men.. Just saying!:drunk:

 

Edit: Spade kom meg litt i forkjøpet der:D

 

Stig--

Ja Harre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plassert mine elementer 2x12" og 1x12" med de to i samme kasse med magneten bak mot skiltet. Den enslige subben står "nedi" hjulbrønnen på venstre side å spiller på skrått opp mot bakluka. Med den løsningen kan jeg spille både høyt å rimelig rent samtidig som man kjenner det ganske godt.. Bilen er forresten en volvo 244..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du mest lyd inn i bilen(sedan) om kasse står mot setene eller mot ut:P hehe:P

 

Prøv deg frem! Er forskjellig fra bil til bil og hvordan anlegget ellers er bygd.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter "HVILKEN vei..." Skulle trodd gjennomsnitts karakteren i norsk på BF er 2.

 

Men ja, de sier at i sedan så skal bassen vende mot setene.

 

I åpne bagasjerom som f.eks. golf, polo, celica osv så er det best med subben vendt bakover mot bagasjeluka.

 

I åpne bagasjerom med veldig vinklet bakrute som som f.eks Celika, er beste plassering langt bak med element vendt oppover(lukket kasse). Portet er jeg mere usikker på.

Fungerte best slik i min Supra. Ruta fungerer som "refleks".

Beste tipset er å prøve seg frem

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår