Kastel Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Lurer på om det er mulig å få a motoren til å gå brukbart med 95 bensin ute tenningsbank? Så lurer jeg å ha på en vx kam på k motoren min , jobben er vel plugg and play men hvordan blir det med justering å shimsa? Er den orginal Kammen som står i b230a noen vassere en M kammen? meina på de va m kam som står i k motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Alle 230A'ene jeg har hatt, har jeg kjørt på 95 uten tenningbank! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Ok Blei det noe spes forsjell på 98 å 95? den skal egentlig gå på 98 som du veit. Tenker på effekt å forbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 I instruksjonsboken fra Volvo, står det at alle motorene til 240 og 740 skal gå på 95, og turbobilene 98 ;) Jeg fylte feil en gang, altså 98, og merket ingen forskjell. Eneste var at det var dyrere ;) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Ok.. har alti fylt 98 på b230a bilene mine pga gamle eigerene sa d hehe, får prøve 95 en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 230a står det i instruksjonsboka at den skal ha 98.Står i autodata også.Tror det har noe med at når den har rødt tanklokk skal den ha 98. Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Står i tanklokket hva bilen skal ha. Grønt/rødt eller klistremerke. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Alle 230A'ene jeg har hatt, har jeg kjørt på 95 uten tenningbank! Har kjørt på 95 jeg også, bilen gikk litt dårligere, men ingen tenningsbank. Står at den skal ha 98, og har fylt 98 i 1,5 år i hvert fall. Burde gå greit med 95, men om du skal ha motoren lenge, så tjener du vel kanskje på å bruke 98. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 JEG har nå tidvis fylt JET 92 oktan på både B20A, B19A, B23A og nå på siste bilen med B230K. Funker bra for meg. Bilen går som ei bøtte møkk uansett. Har også fylt 92 på en 940 med B230F, gikk bra det og. Mener det sto minimum 91 eller 93 oktan i tanklokket på 940en. Er du redd for bank er det jo bare å lytte etter spikninger når du gir på/belaster motoren. PS! Når kom Volvo med bankesensor på de ulike modellene? PPS! M-kam? Er A-kam i en 530 topp jeg har plukket av en B230K. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 PPS! M-kam? Er A-kam i en 530 topp jeg har plukket av en B230K. Dette høres ut som en "ettermarkedsbastard". Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Pleier å stå M-kam i B230K med 631 topp, altså den überfestlige varianten uten forbrenningskammer... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 b21a,b23a,b230a skal vist ha 98 . b230k,f skal ha 95 631 har m kam ja en av dei snildeste kammene , tenkte å få litt mer sus i bilen så vurderer å slenge på a eller kjøpe en vx kam på få tak i annen utveksling å muligens en weber.. Men uansett så lurer jeg på ting ang kam skiftet det med shims å justering osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Dette høres ut som en "ettermarkedsbastard". Pleier å stå M-kam i B230K med 631 topp, altså den überfestlige varianten uten forbrenningskammer... Seriøst? Da må jeg ut og se om jeg har 530 eller 631 på K'en i bilen jeg kjører nå. Den bilen er seriøst dau. Dritlang 3.xx:1 utveksling, fire gir og en pukkel på momentkurven som kommer etter å ha dratt den litt på girene før den daler igjen like etterpå. :morph: Bilen er en '87 245 DritLat eller GørLat med B230K og M45. Den har servo, men ingenting utover det. angry2 Frister litt å hive over den A-kammen hvis det kan ha noe for seg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Seriøst? Da må jeg ut og se om jeg har 530 eller 631 på K'en i bilen jeg kjører nå. Den bilen er seriøst dau. Dritlang 3.xx:1 utveksling, fire gir og en pukkel på momentkurven som kommer etter å ha dratt den litt på girene før den daler igjen like etterpå. :morph: Bilen er en '87 245 DritLat eller GørLat med B230K og M45. Den har servo, men ingenting utover det. angry2 Frister litt å hive over den A-kammen hvis det kan ha noe for seg. Hvis det sitter 530/531 i den er det en viss sannsynlighet for at du kjører rundt med ultralav komp... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Seriøst? Da må jeg ut og se om jeg har 530 eller 631 på K'en i bilen jeg kjører nå. Den bilen er seriøst dau. Dritlang 3.xx:1 utveksling, fire gir og en pukkel på momentkurven som kommer etter å ha dratt den litt på girene før den daler igjen like etterpå. :morph: Bilen er en '87 245 DritLat eller GørLat med B230K og M45. Den har servo, men ingenting utover det. angry2 Frister litt å hive over den A-kammen hvis det kan ha noe for seg. Kan nesten garantere der er 631 andre topper funker dårlig på k motoren pga stempela å alle k motora kom med 631 hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.