Gå til innhold

Kunne noen satt opp en "Turbo Guide"?

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva legger du i at den ikke er bolt on da? At den står andre veien og at en må lage feste til wastegaten?

 

Hvordan har folk gjort det med 940 grenrør og 3" vinkla hus på 16T/18T/19T egentlig? Tenker på feste mot flensen da det ene hullet går inn i eksoshuset.

 

Ikke bolt on =

1. Vri kompressorhuset og tilpasse/lage nytt WG-feste

2. Sveise over downpipe til flens med labyrinttetning

3. Borre ut et pinnebolthull i manifoil

4. Tilpasse oljetur og retur

5. Tilpasse kjøleveskerør

 

Trykk og sugeslange mener jeg passet rett på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo tenke på de med ti tommeltotter:web

 

Ikke bolt on =

1. Vri kompressorhuset og tilpasse/lage nytt WG-feste

2. Sveise over downpipe til flens med labyrinttetning

3. Borre ut et pinnebolthull i manifoil

4. Tilpasse oljetur og retur

5. Tilpasse kjøleveskerør

 

Glemte en ting:

6. Matchporte grenrøret :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for gutter som ikke klarer tilpassinger lønner det seg vel og kjøpe "bolt on" Fra f.eks GIKturbo i sverige KRB, Wetterhus osv...

for eks. 18T bolton B230FK fra GIKturbo.se 6900,- svenske

 

P.S Kan du ikke, så bør du ikke!!!! med mindre du har råd til og prøve og feile.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilde av en "gjennomskjært" kulelagra turbo? Har aldri sett åssen de er laga innvendig!

 

På en AT motor med Orginal FT turbo, hvilken grøvelse er er det vits i og ha ut av kompressor delen og ut av eksos delen? Klarer jeg meg med org. eksos anlegg på 2" hvis jeg lager 2" down pipe eller blir det enn "effektbrems"? Og er det greit nokk med 2" trykkrør fra kompressor huset på turboen og til IC---->Innsuget?

 

Blir vell uansett ikke stort mere en 200hk i denne motoren med det oppsettet jeg skal kjøre på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår