oeb Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hva legger du i at den ikke er bolt on da? At den står andre veien og at en må lage feste til wastegaten? Hvordan har folk gjort det med 940 grenrør og 3" vinkla hus på 16T/18T/19T egentlig? Tenker på feste mot flensen da det ene hullet går inn i eksoshuset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hva legger du i at den ikke er bolt on da? At den står andre veien og at en må lage feste til wastegaten? Hvordan har folk gjort det med 940 grenrør og 3" vinkla hus på 16T/18T/19T egentlig? Tenker på feste mot flensen da det ene hullet går inn i eksoshuset. Ikke bolt on = 1. Vri kompressorhuset og tilpasse/lage nytt WG-feste 2. Sveise over downpipe til flens med labyrinttetning 3. Borre ut et pinnebolthull i manifoil 4. Tilpasse oljetur og retur 5. Tilpasse kjøleveskerør Trykk og sugeslange mener jeg passet rett på..... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Jaja, skal du gå så nøye inn på det så :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 haha... er jo nesten omtrent alt det vesnetlige på turbon da :P lurer på hvor "grundig" du er når du skrur :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Sånt må jo gjøres uansett hvis en setter på en turbo som ikke er levert på bilen fra fabrikk da... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Sånt må jo gjøres uansett hvis en setter på en turbo som ikke er levert på bilen fra fabrikk da... må jo tenke på de med ti tommeltotter:web Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 må jo tenke på de med ti tommeltotter:web Ikke bolt on = 1. Vri kompressorhuset og tilpasse/lage nytt WG-feste 2. Sveise over downpipe til flens med labyrinttetning 3. Borre ut et pinnebolthull i manifoil 4. Tilpasse oljetur og retur 5. Tilpasse kjøleveskerør Glemte en ting: 6. Matchporte grenrøret :???: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 er jo "for chillren" det der da i forrhold til hva en må til med div andre turboer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 er jo "for chillren" det der da i forrhold til hva en må til med div andre turboer.. Men så er det endel children her og da:hammer Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 for gutter som ikke klarer tilpassinger lønner det seg vel og kjøpe "bolt on" Fra f.eks GIKturbo i sverige KRB, Wetterhus osv... for eks. 18T bolton B230FK fra GIKturbo.se 6900,- svenske P.S Kan du ikke, så bør du ikke!!!! med mindre du har råd til og prøve og feile. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Noen som har bilde av en "gjennomskjært" kulelagra turbo? Har aldri sett åssen de er laga innvendig! På en AT motor med Orginal FT turbo, hvilken grøvelse er er det vits i og ha ut av kompressor delen og ut av eksos delen? Klarer jeg meg med org. eksos anlegg på 2" hvis jeg lager 2" down pipe eller blir det enn "effektbrems"? Og er det greit nokk med 2" trykkrør fra kompressor huset på turboen og til IC---->Innsuget? Blir vell uansett ikke stort mere en 200hk i denne motoren med det oppsettet jeg skal kjøre på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 2" er kurant det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Så dere tror det holder med 2" eksos og 2" trykkrør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 kan vel gå opp på 2,5 eksos hvis du skal lage ny allikevel. 2 tomms trykksør holder plenty men kan greit bruke 2,5 fra IC til innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.