Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo 244GL 1975

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann!

 

Går dårlig med trimminga foreløpig, eneste man får tell svar er bytt til ft/fk:) hehe

 

Men er på utkikk etter en 531 racetopp som ikke koster 20++!

Også er fortsatt på leting etter webbere/dellorto.

Skal ei uke på ferie til sverige/Vârmland nå, så driver å siler i gjennom blocket.se for å se om det er noe dugelige deler jeg kan raske med meg. Men foreløpig har jeg ikke finni noe.

 

Detroit truetrack`n er i hvertfall på vei over det store blå havet:)Så gleder meg til å prøve den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo masse tråder om dette her inne..

 

med org. ventiler på en portet 405/531 og k-kam og k-jet så er 170hk. rimelig maks. men da med justerbart kamdrev og vektjustert bunndel og evt. lettet veiv med modifisert skinker utformet som økseblad,som ikke treffer oljen like mye som en std. veiv. Porsche gjorde tester med dette og fant ut at en effektøkning på ca.10hk. var mulig.

kan med fordel sette netting under rammebukkene som forhindrer at oljen spruter opp på veiva.

Vekt er jo viktig å fjerne,spes. ved høyere turtall og for å lettere oppnå høyt turtall. balansering er også viktig.

 

Videre trim er jo Gassere eller innsprut siden k-jeten har makset ut.

Videre porting av topp. først med større eksos ventil 38mm. videre med større innsugventiler 46mm osv..

Samtidig som man setter i kvassere kam. Der er det jo mange alternativ.

Større slagvolum er også effektivt!

 

blir alltid veldig generelt å si hva som bør gjøres på nett.

 

Så skal du trimme seriøst så anbefaler jeg deg å høre med noen som driver med det profesjonelt. I stedet for å høre på netthorer som meg selv og andre sulliker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hadde beholdt det som det er jeg, fangere og farge på senter.

Bare ta den ned noen runder og gå litt ned i dekkstørrelse (så kunne du løst klaringsproblemet) :)

 

Dette er nemlig nær perfeksjon av det sjeldne:

DSC_1955.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår