Gå til innhold

verdi på Getrag 262CR kasse!

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

fått tilbud på en Getrag 262 CR kasse

 

den eg kun gått 6000km etter overhaling...

 

noe mer vet eg ikkje, ettersom han nettop ringte meg. han sa og atte eg måtte komme med ett bud...

 

hva er noe slikt verdt?

 

hydraulisk clutch? 5 trinns forresten?

 

er dette en "bra" kasse som tåler noe?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pris på "bygda" er nok rundt 5 lapper for en vanlig kasse.

 

Jeg ga 3 lapper for den siste jeg kjøpte.

 

Finnes det noen papirer på overhalinga?

 

det var noe i den duren eg tenkte på eg og, kan jo ikke forvente ny pris akkuratt...

 

papirer på overhalinga er eg ikkje sikker på, men d måtte eg isåfall fått.

er ikke alltid noen fordel at den er "nyoverhalt" kommer ann på personen som har overhalt.eller "overmalt" den...har eg sjønt av erfaring....hehe

 

bruker eg bare klutchhus fra M45 da forresten?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var noe i den duren eg tenkte på eg og, kan jo ikke forvente ny pris akkuratt...

 

papirer på overhalinga er eg ikkje sikker på, men d måtte eg isåfall fått.

er ikke alltid noen fordel at den er "nyoverhalt" kommer ann på personen som har overhalt.eller "overmalt" den...har eg sjønt av erfaring....hehe

 

bruker eg bare klutchhus fra M45 da forresten?

 

ja,eller kåpe med uttak for svinghjulsgiver er vel det beste.

 

En må vel presse ut den hylsa i kåpa,og dreie opp hullet for å få kåpa til å passe utenpå "gliderøret" til utløserlagret..+adapterplate.

 

Flere år siden jeg gjorde dette skjønner du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,eller kåpe med uttak for svinghjulsgiver er vel det beste.

 

En må vel presse ut den hylsa i kåpa,og dreie opp hullet for å få kåpa til å passe utenpå "gliderøret" til utløserlagret..+adapterplate.

 

Flere år siden jeg gjorde dette skjønner du..

 

 

hehe..ok...

 

skal vell kjøre datasprut med giver i forkant tror eg, så blir vell ikke så viktig med den giveren...men du har ett poeng;D

 

 

skall vell finne ut av dette:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må du nesten velge selv..jeg hadde ikke gitt 8 for den hvertfall! er jo ei litt irriterende kasse å kjøre til vanlig med, i og med du ikke har overgir, dvs du vil ligge på rundt 3000rpm i 100km/t, hvis du ikke gjør noe med utvekslinga bak.. i tillegg er 1.gir mot deg, og ned, i stedenfor opp, så er jo litt spesielt... men for så mye ville jeg heller hatt m90, eller tatt steget opp til noe amerikansk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6 lapper for min, denne var overhalt for 8000, det fikk jeg med kvitering på.

Om du ikke har en veldi lav utveksling i bakakslingen vil du ligge ganske høyt på turtall i motorveifart.

Men det spørs jo va du skal bruke bilen til. Til langkjøring i høy fart så funker den dårli, men til lek og moro er den bra:)

Det med dogleg er noe du vender deg til med på ca en halvtime, det går fint:)

Men selfølgeli, skal du ha veldi mye hester å herje vilt så er vel som B230ft sier amrikansk veien å gå..

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6 lapper for min, denne var overhalt for 8000, det fikk jeg med kvitering på.

Om du ikke har en veldi lav utveksling i bakakslingen vil du ligge ganske høyt på turtall i motorveifart.

Men det spørs jo va du skal bruke bilen til. Til langkjøring i høy fart så funker den dårli, men til lek og moro er den bra:)

Det med dogleg er noe du vender deg til med på ca en halvtime, det går fint:)

Men selfølgeli, skal du ha veldi mye hester å herje vilt så er vel som B230ft sier amrikansk veien å gå..

 

og med amerikans, så tenker vi på?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du truetrack får du kun diffen og du må bruke kron og pinjong hjulet som du har fra før. skal du endre utveksling er disse greiest å handle brukt da dem koster en formue ny!

 

Med amerikansk mener dem tremec som er kasser som tåler jævelsk med juling. Shifter mekanismen som slites noe fortere enn resten av kassen.

 

Jeg har selv valgt en tko600 som vel er den som tåler mest juling. denne er en 5 trinns. det finnes også en 6 trinns som heter t56 men den koster litt mer og tåler ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper du truetrack får du kun diffen og du må bruke kron og pinjong hjulet som du har fra før. skal du endre utveksling er disse greiest å handle brukt da dem koster en formue ny!

 

Med amerikansk mener dem tremec som er kasser som tåler jævelsk med juling. Shifter mekanismen som slites noe fortere enn resten av kassen.

 

Jeg har selv valgt en tko600 som vel er den som tåler mest juling. denne er en 5 trinns. det finnes også en 6 trinns som heter t56 men den koster litt mer og tåler ikke så mye.

 

 

jepp..

 

men, det er ingen problem å få rett utveksling?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår