ole12 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hei igjen. Når bilen er kald (trenger ikke være kalt, men når jeg starter bilen) så ligger turtallet på ca. 1200. Holder første gir, kjører opp til feks 2500 omdr og girer. Når jeg trør inn clutsjen så holder turtallet seg på 2500 omdr helt til jeg girer. (jeg kan holde inne clutsjen lenge jeg, og den holder seg hele tiden rundt 2-2,500omdr) Og når jeg holder 2.gir så begynner bilen å drar på. Og da trør jeg så klart inn clutsjen for at bilen ikke skal suse av gårde, så når eg tråkker inn clutsjen, så ruser den seg opp til ca. 4000omdr. Virker som at jeg har en super-duper mongo automatchock (JA jeg vet at det ikke er det men virker som det:P) Og slik er det de første 10-20min. Det andre er at bilen sluker masse bensin, det går lett en full tank på 1uke. Og da økonomisk og minimal kjøring, altså kanskje jobb, butikk og litt rundt. Men jeg kjører ikke mye. Hadde bilen på verksted for et par måneder siden og da skiftet de noen bensin slanger i motor-rom som var sprukne. Hva kan det være? Noen siste ting, hvilke tennplugger skal en orginal G60 ha? Og hvor kan jeg kjøpe det? Den vakumslangen som er koblet til ECU, som SKAL være 1m. Hvor kan jeg kjøpe den? Og hvordan får jeg av dekselet forran ECU? Hvor kan jeg kjøpe ABS sensor bak, ikke krans men sensor? Er det vannskelig å montere? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Høres ut som om du har falskluft ett sted. Kjøp startgass, og spray rundt alle slanger og koblinger. Dra på et bilverksted, så har dem vel vacumslanger på metervis. Plugger Bosch W6DP0 Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Samme problemet selv, men min holder tomgangen oppe hele tiden, samme om det er varmt eller kaldt... Har gått over alle slanger med startgass, og byttet slangen til ECU. Det nærmeste jeg har kommet feilen er det stikket som står bak på innsuget. Der er det no ledningsbrudd. Bensin går det nok av, så jeg håper det hjelper når jeg får fikset de ledningene. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 kan ikke være tomgangsregulateren som tuller litt da? ta den av og rens den og se om det hjelper. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Hmm skal prøve det dere sier ikveld eller i morgen. Har dårlig med fritid:P Var på mekonomen og hørte om det med ABS-sensor. De hadde ikke til Corrado, men de hadde til Passat G60 90-92 er ikke sikker årstall. Er det den samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 http://www.bilforumet.no/corrado/162180-abs-sensor-nyhet.html Står noe der angående abs, ta med gammel sensor og sjekk at de er like :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Kjøpte startgass å spraya overalt, merka ingenting på turtall jeg. Er ikke sikker på hvor jeg skal spraye og hvilke slanger som skal sprayes på så jeg kjørte sprayen over alt. Dere har vel ikke et motor-rom bildet som dere kan vise eller forklare typiske plasser som kan lekke inn luft. Hvor ligger tomgangs regulatoren forresten:S? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Kjøpte startgass å spraya overalt, merka ingenting på turtall jeg. Er ikke sikker på hvor jeg skal spraye og hvilke slanger som skal sprayes på så jeg kjørte sprayen over alt. Dere har vel ikke et motor-rom bildet som dere kan vise eller forklare typiske plasser som kan lekke inn luft. Hvor ligger tomgangs regulatoren forresten:S? Hvis bilen bruker mye bensin, så kan det vel være lambdaen...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 tomgangsreg. ligger midt oppå motor. rett ved ledningskabel. skal bytte min egen lambda så snart som mulig, håper det blir bedre. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 når eg tekk ut kabelen på min lambda, skjer det ingen ting forskjell. Merker ingen ting. Men min bil ligg stabil, og eg brukte 0.7L på 600km langkjøring fredag. Var også innhop av inspirert kjøring for å rekke ferge. KAn ved rolig kjøring vere godt nede på 0.6tallet Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Jeg skal ta å se på turtallsregulatoren fort som mulig, lambda får jeg kjøpe inn så fort pengene kommer inn (fattig som f nå):) Lurte på, den vakuumslangen som skal være 1m og sånn 2,5mm (tror jeg) i diameter. Hvor ligger den. eneste jeg så var en feit slange som gikk til ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 kan det vere kappen med ledninger til ECU du såg? Vacuumslangen går frå bak innsuget gjennom ei gjennomføring i vannkassa til ein tapp ved siden av kabeltilkoblinga på ECU.. Går ikkje noken andre slanger der, så skulle vere lett å sjå. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 sjekk også den blå vanntempsensoren, prøv å bytte om kontaktene på den blå og svarte, og se om det blir bedre Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet November 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Hvor ligger den svarte? Vet hvor den blå ligger, men fant ikke den svarte? Eller er det kontaktene? Er det mulig å ta ut ECU'n, jeg fikk ikke fingrene bak slik at jeg kunne ta av og på vakuumslangen. En ting til la merke til at det ligger masse olje rundt nedi motoren, noen typiske plasser oljen kan renne ut? Virket som den randt ut ifra toppen? Kan det stemme? Og kjøleveske? har ikke sett noen tegn til hull på slanger eller noe så hvor kan væske forsvinne? Takker for alle hjelpsomme svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Den svarte ligg 1-2cm framfor den blå sensoren. ECU`en får du ut med litt sveting og banning. Bunnpannepakninga kan lekke. toppdekselpakninga kan lekke. rundt oljefilteret kan lekke. Kan lekk ei oljeslangen til komressoren også. Kjølevæska kan forsvinne i forbrenningslkammeret om toppakninga er gåen, eller lekke i oljekjøleren som er oljefilterbraketten. Då skal olje vere brunkvit..=) Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.