Gå til innhold

ang astra g stv

Ranger emnet


DimZet

Anbefalte innlegg

har bare noen spm ang min astra..

 

1. har en skikkelig tikking i motor når den står på tomgang.. hva er det?

2. når jeg drar på så kommer det opp en motorfeil lampe i displayet.. hva er det og koster det skjorta og fikse?

3. passer det dobble eksos anlegge på en stv? samme som han satt på den røde bertonen

4 hvor mye koster senkesett? slik at den blir akuratt passe?

 

hehe

kjører foresten 1999 mod astra stv 1.6 16v :D

Kjør som en galing til bilen sier stopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det er min du mener så passer ikke det nei, men det finnes sikkert til stv også. Hør med noen som forhandler remus. Har du sjekket oljenivået? Du burde få den inn på verksted å målt oljetrykket. Mulig at pumpa de ikke er helt god. Ny pumpe til din koster ikke så mye.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tikking kan vel være ventiltikking, det kan løses ved å justere oljenivået, kan hende du har litt lite. Alternativt må vel ventiler/seter overhales, men det er jeg langt fra ekspert på. Stefadern hadde en Astra F, den tikka som ei klokke, verkstedet sa det var normalt på 1,6 Ecotec-motorene.

 

2. Nevnte Astra F hadde samme problemet, ved pådrag kom lampa på. Det viste seg at slangen mellom LMM og gasspjeldhus var dårlig så den trakk inn falskluft. Tapa slangen først og problemet ble borte. Bytta senere slangen for syns skyld. Kan naturligvis være noe helt annet som er galt med din, kanskje verkstedet kan finne ut mer på feilkoder.

 

3. Som ALJ_GSi sa: neppe. Er sjelden ting funker om hverandre på Coupè / Cab mot resten av G-modellene.

 

4. Senkesett finnes i massevis, "Astra_G" på forumet kan vel gi flere tips. Se også diverse nettsteder for slikt, søk i kvasir.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår