DaButcher Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Er bilen over 10år gammel her i landet er det ikke effektavgift lengere... Nei, men om bilen ikke er typegodkjent, så gjelder ikke forsikringen.. OM du har for mye hk eller ei. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Bergens Tidene skjekke bilen din hvis du kjører over noen? :D Dagens :D For det første skrives det Bergens Tidende. For det andre, så bruker vi denne forkortelsen for Biltilsynet aka Statens Vegvesen SVÆRT ofte på BF (som betyr Bilforumet). Så det burde ikke være tvil for noen andre enn nybegynnere her og folk som ikke er så rask i oppfattelsen. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Er vel andre regler på veteranbiler...tror jeg? om du tenker på hk avgift så er det ikke noen slik ordning på veteranbiler... Importerer du en veteran kan du montere en motor på en million hk uten å måtte betale noen mere til tollvesnet. om biltilsynet godkjenner det er an annen sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Nei, men om bilen ikke er typegodkjent, så gjelder ikke forsikringen.. OM du har for mye hk eller ei. Har jeg sakt noe annet..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Synes biltilsynet ikke burde lage det så vanskelig og godkjene en ombygd bil som jobben er gjort skikkelig på uansett hvilken motor du skal ha nedi, er det gjort de tingene som trengs i forhold til antal hk/nm og vegrep så burde det meste gå igjenom synes jeg, det har seg jo sånn at det er veldig sjeldent det er ulykker om en tar en burn out, men det skjer ofte store ulykker i stor fart, poenget er at du kan i mange tilfeller kjöre like fort med en 100hk bil som en bil med en 500hk, og du kan modifisere den samme bilen som org. hadde 100hk til og stoppe like fort og sitte like bra på veien om den har 500hk. Er det ikke bedre da at de som er interesert i å bygge drömme bilen sin får mulighet til det + at de får gjort det i sammsvar med norsk lov og i enighet med BT? Hvis det er slik at det er sant at det ofte er folk fra BT og politiet inne på dette forumet hvorfor registerer de ikke seg en bruker der de kan svare på spörsmål og diskutere og gi råd, og väre villge til og sammarbeide med oss, og skaffe seg et godt forhold med oss og få til et bra system? I stede for at de fleste blir mer eller mindre "motarbeida" når de pröve å gjöre noe skikkelig.... Og ang. klima politik så er det jo fult mulig for de som er drevene med data sprut og få en bil (for og ta fks. en gammal 240) og få den til og ha lavere forbruk en de aller fleste nye biler i alle fall..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Reglene er "ikke" tredd i kraft! Du kan ha en trykkforgasser og turbo på en 88mod volvo,bare den ikke overskrider effekt og Nm bilen er godkent for. Det er "kunn Co ved tomgang som er kravet på "ALLE" biler som er registrert engang før "1989" Ja om eg skulle ha valgt mellom eit programerbart sprut eller en steinalder teknologi ala trykkforgasser,så hadde eg valgt DATASPRUT. BT kan ikke forandre de reglene uten videre. MEN biler registrert etter 1988 så er der krav om utslipp ved last og forskjellige turtall som simulerer kjøring etter vei. Der har de med eit datasprut problem med å vise om avgassen er i orden. Men det er nå ikke tvil om at det er null problem å justere motorer så de klarer kravene, men du må ha eit papir på at den er i orden fra eks TUV.Det enkleste er selvsagt å kjøpe chip som har TUV godkjenning. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Jeg tenkte på det samme selv... Hvis du f.eks har ett autronic sprut, kan du ikke da ta å få laga ett volvo merke og klistre over? Står det volvo eller jetronic på boksen så skjønner de sikkert ikke forskjellen... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Hvorfor i hælvete skal dem stikke huet inn under dash'n din for å se hva det står på hjernen din, uansett? :S Vil absolutt ikke tru at noen på BT gidder å bry seg, så lenge du ikke nevner det selv...!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 når dem kikker under panseret(noe som han som godkjente min egentlig ikke gjor i det hele tatt faktiskt) forteller du jo bare at du hadde ET HELVETTE med å pelle hele nettet fra hverandre, bytte gamle morkne ledninger med nye, avpasse lengder, og nye kontakter osv, og treke det i skikkelige teflonstrømer, istedenfor det der jalla plastikk greiene som er orginalt.. så tipper jeg han sier" å helvette DA har du faen hatt en fæl jobb1 men det ser jo alle tiders ut nå! tenk at folk gidder bruke så mye tid å legge så mye arbeid ned i en gammal volvo!? bare gleden.. om en kan snakke litt for seg, og vet åssen en skal "angripe" saken, kan man snakke seg rundt de der folka rimelig greit..men kommer du med 4coiler og uten fordeler, sier det seg selv at de reagerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 når dem kikker under panseret(noe som han som godkjente min egentlig ikke gjor i det hele tatt faktiskt) forteller du jo bare at du hadde ET HELVETTE med å pelle hele nettet fra hverandre, bytte gamle morkne ledninger med nye, avpasse lengder, og nye kontakter osv, og treke det i skikkelige teflonstrømer, istedenfor det der jalla plastikk greiene som er orginalt.. så tipper jeg han sier" å helvette DA har du faen hatt en fæl jobb1 men det ser jo alle tiders ut nå! tenk at folk gidder bruke så mye tid å legge så mye arbeid ned i en gammal volvo!?bare gleden.. om en kan snakke litt for seg, og vet åssen en skal "angripe" saken, kan man snakke seg rundt de der folka rimelig greit..men kommer du med 4coiler og uten fordeler, sier det seg selv at de reagerer Montere litt decoys før man kjører inn. :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 om man bygger sin egen MS, kan man jo fint bygge denne inn i original ecu-boks.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 når dem kikker under panseret(noe som han som godkjente min egentlig ikke gjor i det hele tatt faktiskt) forteller du jo bare at du hadde ET HELVETTE med å pelle hele nettet fra hverandre, bytte gamle morkne ledninger med nye, avpasse lengder, og nye kontakter osv, og treke det i skikkelige teflonstrømer, istedenfor det der jalla plastikk greiene som er orginalt.. så tipper jeg han sier" å helvette DA har du faen hatt en fæl jobb1 men det ser jo alle tiders ut nå! tenk at folk gidder bruke så mye tid å legge så mye arbeid ned i en gammal volvo!?bare gleden.. om en kan snakke litt for seg, og vet åssen en skal "angripe" saken, kan man snakke seg rundt de der folka rimelig greit..men kommer du med 4coiler og uten fordeler, sier det seg selv at de reagerer Hva med 5 coiler da?:???: :coplight :coplight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Jeg har to.. doble!! coiler altså :) Men hva med 12 da... Sliter da altså høhøhøhøø.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.