Gå til innhold

feilkoder 525 12V 90`

Ranger emnet


QuetZal

Anbefalte innlegg

hei, jeg får opp noen feilkoder i displayet på bmwen.

er en 525 12V 1990 mod.

og ettersom jeg ikke kan noe som helst tysk, skjønner jeg ikke helt hva som står. har skjekket væskenivåer og slikt men finner ingenting gale eller for liten mengde.

 

kodene er:

kuhlwasserstand

waschwasserstand

bremsbelage------> skal bytte bremsene

betriebsanleitg

kennzeichenlicht->

ruchlicht--------> disse er fordi baklyktene er av.

 

har også et annet problem. hvis bilen er kald og jeg gir gass på tomgang, er det akkurat som den "kubber". turtallet synker ned slik at den nesten stopper, også kommer den.

 

noen som har forslag til hva dette kan være? takker så mye for alle svar!

hilsen ny bmw bruker!

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker.

da er det bare betriebsanleitg igjenn. noen som vet hva det betyr?

også hvorfor det kommer feilkode på spylerveske og frostveske, når begge beholderene er full?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker.

da er det bare betriebsanleitg igjenn. noen som vet hva det betyr?

også hvorfor det kommer feilkode på spylerveske og frostveske, når begge beholderene er full?

 

Må vel nesten være noen følere som har sagt farvel da.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betriebsanleitg= bedrident anlegg. noe sånn piss det ikke er meninga at man skal finne ut av. internspøk blant tyskere der de fucker med oss som kjører importert bil. tror ikke det betyr noe på tysk en gang. drittsekker ass=)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg får opp noen feilkoder i displayet på bmwen.

er en 525 12V 1990 mod.

og ettersom jeg ikke kan noe som helst tysk, skjønner jeg ikke helt hva som står. har skjekket væskenivåer og slikt men finner ingenting gale eller for liten mengde.

 

kodene er:

kuhlwasserstand

waschwasserstand

bremsbelage------> skal bytte bremsene

betriebsanleitg

kennzeichenlicht->

ruchlicht--------> disse er fordi baklyktene er av.

 

har også et annet problem. hvis bilen er kald og jeg gir gass på tomgang, er det akkurat som den "kubber". turtallet synker ned slik at den nesten stopper, også kommer den.

 

noen som har forslag til hva dette kan være? takker så mye for alle svar!

hilsen ny bmw bruker!

 

kennzeichenlicht er virkelig ikke blinklys som noen her mente. Er skiltlys. Er festet med to stjerneskruer=)

 

kuhlwasserstand er kjøleveska di. Den er ekstremt følsom. Så fort veska er under minimum, piper den.

 

waschwasserstand er enkelt og greit spylerveske det er lite av.

 

betriebsanleitg er bruksanvisning, sjekk denne så finner du ut av det;)

 

ruchlicht en av pærene dine bak er gåene;D

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det rare var at selv etter jeg fylte opp kjølevesken, peip den forsatt. kan det være luft i systemet? skiltlysene er demontert,sammen med baklyktene, grunnet hel lakkering. spylerveske dunken er full, og piper forsatt.

 

smøret tomgangsmotoren, eller sprayet startgass i den for å rense, og det hjalp mye. men den ligger og jager litt forsatt.

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du har luft i systemet.. Finn ut hvor føleren ligger, plukk den ut og prøv med en annen.

Det samme tror jeg med spylerveska, samme driten på min faktisk, samme bil og:S

 

Har også samme problem som din når det gjelder jaginga, HELT likt når den er kald. Hvis jeg jager litt på gassen så er det helt ned på 500omd, men den stopper ikke liksom.

Har ikke giddet å gjøre noe med det enda, men regner med det enten er lmm eller tomgangsregulatoren som er ute å tulle.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. akkurat slik min var også. fulgte rådet om å spraye med startgass i tomgangsmotoren, det tok 5 min, og hjalp mye. ligger bare og jager litt nå. faller ikke ned til 500 rmp slik den gjorde før.

 

noen som vet hvor føleren ligger i kjølesystemet?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det rare var at selv etter jeg fylte opp kjølevesken, peip den forsatt. kan det være luft i systemet? skiltlysene er demontert,sammen med baklyktene, grunnet hel lakkering. spylerveske dunken er full, og piper forsatt.

 

smøret tomgangsmotoren, eller sprayet startgass i den for å rense, og det hjalp mye. men den ligger og jager litt forsatt.

 

Har faktisk samme probmemet med min passelat.. Men hos meg er kjølevannet/væska helt blankt, kan det være noe med at føleren ikke registerer vannet når det er blankt? Enten det eller er det føleren

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

sorry for at jeg drar opp en gammel post, men har samme problem med at jeg er såvidt bortpå gassen, så kutter den og detter ned på ca. 500 rpm så kommer den igjen. noen som har funnet løsningen på dette? har 12v 525 90 mod jeg også. har forresten mangen av de samme feilkodene :p har hørt at alle følerene er veldig følsome og ryker ofte. but still...:worshipbm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med at den synker på turtall er luftmengde måleren. byttet den på min og da ble den bra. fikk tak i en brukt. er for dyrt å betale mellom 6-8 tusen for en slik på en gammel bil.

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår