Gå til innhold

HJELP!! senking av ZX?


elwood84

Anbefalte innlegg

Noen som har kunnskap om senking av zx?? har hørt at d ikke er så lurt å bruke sånn biltema senking..

 

noen som vet om d eventuelt går an å kjøpe senkefjærer og eventuelt nye dempere? zx har vel en litt rar bakdemping eller hur???

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran har du vanlig fjæring og det finnes senkefjærer og stivere dempere å få kjøpt. Bak har du torsonsfjæring som kan justeres. Dette bør gjøres av noen som kan det... er min mening i hvertfall...

 

vet at bakfjærene er litt rar på zx.. de står på skrå?? trener jeg ikke å kjøpe noe nytt for å senke den bak da? en kompis av meg er mekaniker så han kan sikkert se på saken.. så må jeg finne et sted de selger senkesett til fronten.. peiling på noen steder?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for en god forklaring på senkning av slike bakstillinger sjekk på http://www.peugeot-sport-club.no det krever registrering på forumet, men når det er gjort så gå inn på "how to do" og senkning. Det er forklart på 206 men det er akkurat samme prinsippet på ALLE med denne typen bakstilling.. Dette er noe alle kan fikse med en god hammer og tolmodighet... men og ett stort MEN ikke senk en slik bakstilling uten å skifte simmringen som tetter selve akselene... uten at dette blir gjort kommer det vann inn og ALT ruster meget fort..

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempere MÅ du ha uansett fjærings type da... men regner med en skrive feil her... mener du fjærer eller demper. Vi du ringer eller tar kontakt på annen måte vil du få svar at du kun får fjærer forran,og dempere til forran og bak. Hvem er det som selger fjærer til bak også??? de som sier de har fjærer forran og bak til biler med torsjosfjæring som våre biler er jo bare uvitende om dette... og vis de skaffer komplett sett for 4000-5000 med fjærer forran og bak så løp å kjøp...Nye torsjons staver koster ca 3000,- for de minste og billigste..

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, okey, beklager så mye, virker som jeg tydligvis sov litt for mye i Understells-timene ;)

 

Nei, så streetdesgin.no selger fjærer til denne bilen, så jeg tenkte det var fire fjærer de solgte, kan godt hende jeg missforstod da :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bra du gikk inn der. Det er ikke så ille jobb. Min 306 som har samme bakstilling som din tok ca. 4timer å overhale. det er jo noe mer jobb men allikeveler det meste den samme jobbe. Bruk litt kobberfett på splinesene på torsjonsstavene når du har løsnet de, og for alldel BYTT SIMMRINGENE som tetter gjør du ikke det er hele baktillina def i løpet av neste år. Du får mye bra hjelp på PSC siden ;)

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) virker ikke så altfor vanskelig... men jeg har ikke så veldig peiling på sånt.. f.eks vet jeg ikke ka en simring er.. hehe.. men om jeg ska gjøre d så ska jeg få en kompis som e mekaniker t å hjelpe meg..får håpe han har litt peiling på det..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår