Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men missforstå meg rett, bilen din med 600 hk ca er en kul bil, men beklager mot en R1 sykkel så har du ikke sjanse på en "rett" vei, seff en svingete vei så er det nok en annen sak, men med en rolling start så har du ikke mye sjanse, og som jeg leser her så er det litt fusk på sykkel mellom 10 og 12, og det er jo da denne sykkelen fungere best, (ca fra 8,5 og opp.) og seff kjører han uten kåpe som noen her sier så er det en HELT annen sykkel og kjøre. men seff er du kjent i asker og bæreum? test bilen på påkjøringen til e-18 retning oslo, fra holmen, stopp i starten av påkjøringen der veien slutter og gi full gass til broen som går over e-18, klarer du mere en 200 dit så blir jeg forbauset.. har selv hatt en kjapp gatebil og har hatt mc de siste 5 år.. så ja jeg har peil på hva jeg snakker om, sier ikke at jeg er noen verdensmester som vet alt og kan alt , men jeg sier bare mine fakta og egene erfaringer, har også kjørt mot en hvit porche som gåt i asker med bur ets, snakket mye med den eieren etter en kjapp tur ut av oslo han har ca 650 hk på hjulene og den kikk bra, men beklager hadde ikke sjanse på e-18.

 

og ja kjøring av bil OG sykkel har mye og si and føreren, hvis du tar en god start med en r sykkel så har ikke en bil sjanse i det hele tatt, og da snakker jeg om 8000-11000 rpm før man filer på clutch, men seff annpå føreren,og starte en R1 eller en R6 (som jeg har erfaring med) i ca 10000 rpm og file på clutch kan for få noen til og bli skremt,

 

men ja nok en gang tar gjerne i mot en "challenge" fra deg,

 

Hjelpe meg... Jeg fikk vondt i huet av å lese dette innlegget ;) Til og med dattera mi på tre mnd gjør seg forstått på en mer forståelig måte...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av buskmann

Er du edru?

 

1. Hvis du skal regne med vekter, så må du også ta med føreren.

 

2. Når det gjelder dreiemoment, så hopper du elegant over at motorsykkelen kan snurre på dobbelt så høyt turtall på som Sierraen. Dobbelt turtall gir dobbelt så stort moment på drivhjulet. For det er dreiemoment på drivhjulet som teller.

 

1. Hvordan vet jeg vekten på førerne? hvordan vet jeg hvor mange det er i Cosworthen?

 

2. Holy crap! er du edru eller?

 

1. Du kan for eksempel regne med vekt på 75 kg på hver av førerne.

 

2. Saklig svar.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme faen når det ikke er vekt på verken bil eller mc da vettu...

 

Vær så snill å undersøke LITT før du svarer på innlegg... I det opprinnelige innlegget, som disse to er svar på, er vekten på både bilen og sykkelen nevnt.

 

Jeg blir så forbanna sliten av de som bare skal sutre og klage på alt andre skriver for å tøffe seg! Og det blir enda teitere når man baserer de "tøffe" utsagna sine på piss. Er meninga å diskutere bil vs MC her, eller å være tøff i trynet?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sooo?? vekt på fører er det spm om...siden ingen av kjøretøyene er oppgitt inkl fører er det da samme faen...

 

Kjære deg. Vekten på kjøretøya er oppgitt. Dersom du legger til førervekt på 75 kg på begge kjøretøya, får du en bedre pekepinn, enn dersom du bare regner tørrvekt. For en MCs del vil totalvekta stige ganske radiskalt. Det var vel ikke så vanskelig å forstå?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke begynne med "bilen min går så fort" og "jeg har hatt sånn og sånn bil", men kan dele av mine erfaringer fra en del år innen mc-bransjen, og i senere tid bil-bransjen: stort sett alle som kjører motorsykkel tror at deres sykkel er raskere enn alt annet i hele verden (både med og uten gul vest og erfaring fra senior mc's banekjøringsdager). Noe som absolutt ikke er tilfelle. De fleste har null erfaring med raske biler annet enn "bruttern har en sabla fet MX5"..

Jeg har og bruker både bil og sykkel og elsker å kjøre begge deler. Tror også jeg har ganske god erfaring med motorsykkel i forhold til gjennomsnittet, men og fikk meg en overraskelse etter at jeg begynte med biler i 600-700 hk-klassen.

 

All respekt til gutta med raske R-sykler, det koster masse penger å bygge grom bil. En standard r-sykkel er en veldig fin inngangsbillet til å få kjørt fort. Men ikke bland kortene å tro at du kan tukte en grovt trimmet bil - det blir bare flaut. Til tøffingene med standard 170-hesters Suki'er - bare drit i det - jeg har kjørt nok GSXR1000 til ikke å ville drite meg ut på dette teamet.

 

Dette er absolutt ikke et tilbud til alle med raske sykler om kappkjøring. Jeg er alt for glad i førerkortet mitt og sikkert for feig uansett. Men skal noen kappkjøre stiller jeg gjerne opp og klapper!

 

-

Henrik

 

Veldig enig med det du skriver her. Men hva er kvartsmiltiden til cossien? Regner med du allerede kjenner gixxer 1000ns tid..

 

Når det er sagt, det er jo ikke akkurat noe kunststykke å trimme sykkel heller. Busa + overtrykk + airshifter + forlenget svingarm, så vet jeg iallefall ikke om noen biler her i landet som har sjangs (rett frem, that is) og det koster ikke allverdens heller...vel jo, litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why can't we just get along!? :)

 

Fordi enkelte er mer opptatt av å slenge dritt og tøffe seg, enn å lese hva som faktisk blir skrevet. Veldig slitsomt å måtte mate folk med teskje i hvert eneste innlegg, fordi noen konsekvent slenger med leppa før de har sett hva som faktisk står og dermed misforstår. Derfor :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vet det.. :)

 

But i have a dream

 

Blir mye morsom lesning av slikt da!

 

Helt klart ;) Men det er veldig frustrerende akkurat i det øyeblikket man prøver å si noe, og en eller annen imbesil idiot, uten sammenligning for øvrig, legger seg opp i det og mener en hel masse om ting vedkommende åpenbart mangler samtlige inngangsverdier for å uttale seg om...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Vekten på kjøretøya er oppgitt. Dersom du legger til førervekt på 75 kg på begge kjøretøya, får du en bedre pekepinn, enn dersom du bare regner tørrvekt. For en MCs del vil totalvekta stige ganske radiskalt. Det var vel ikke så vanskelig å forstå?

 

 

skjønner da vel det...men mc havner uansett opp med mer hk... thats the shit!...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme faen når det ikke er vekt på verken bil eller mc da vettu...

 

ikke for og være kjip, men det har veldig mye og si.

er enig med deg i det meste andre her i hvertfall

 

Kjære deg. Vekten på kjøretøya er oppgitt. Dersom du legger til førervekt på 75 kg på begge kjøretøya, får du en bedre pekepinn, enn dersom du bare regner tørrvekt. For en MCs del vil totalvekta stige ganske radiskalt. Det var vel ikke så vanskelig å forstå?

 

Yamaha R1 = 180hk / 172kg = 1.04hk per kilo

Cossie = 605hk / ca 1250kg = 0.48hk per kilo

 

+ førere...

Y. 180hk / (172+75)kg= 0,72

C. 605hk / (1250+75)kg= 0,45

 

så det blir ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår