Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig enig med det du skriver her. Men hva er kvartsmiltiden til cossien? Regner med du allerede kjenner gixxer 1000ns tid..

 

Når det er sagt, det er jo ikke akkurat noe kunststykke å trimme sykkel heller. Busa + overtrykk + airshifter + forlenget svingarm, så vet jeg iallefall ikke om noen biler her i landet som har sjangs (rett frem, that is) og det koster ikke allverdens heller...vel jo, litt

 

ingen kunststykke faktisk...hehe...du mener det ikke koster allverden å bygge en holdbar turbo r ja...lykke til.

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenliknet med bil med tilsvarende fartsresurser. Trodde det var det som ble diskutert
Jepp. Å bygge R'en min kostet et 6-sifret tall (og 1 var ikke første siffer) for 13-14 år siden... får mye hvass bil for den samme summen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kunststykke faktisk...hehe...du mener det ikke koster allverden å bygge en holdbar turbo r ja...lykke til.

 

hehe ja sant det du skriver, noen folk vet ikke hvor sinnsykt mye det koster og bygge noe som holder.. seff og trimme en bil er bare ny turbo og noen nye ledninger og litt bedre metall i motor..

 

jobbe med øya og snakke med øya er veldig lett.

 

og forresten en riskoker er ingen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du edru?

2. Når det gjelder dreiemoment, så hopper du elegant over at motorsykkelen kan snurre på dobbelt så høyt turtall på som Sierraen. Dobbelt turtall gir dobbelt så stort moment på drivhjulet. For det er dreiemoment på drivhjulet som teller.

 

BARN!

 

Det er effekten som teller. Effekten er et resultat av NM og RPM.

 

Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får nok litt å jobbe med på en "frisk"150hk og.

 

Du som kjenner eieren fikk vel også høre hva han sa om sykkelen hadde vært 100%frisk?? Ja.. han sa han ikke hadde hatt sjans da heller.

 

 

mye prat å lite filmer når det gjelder alle som mener de fliser r sykkler med bil...det er ikke no umulighet men...greit å ta en film med en sykkel som faktisk går optimalt da...

 

Vi fikk vite ETTER at vi hadde kjørt at sykkelen fusket og ikke gikk helt som den skulle.

 

hehe...skal vedde rævva mi på at en r1 som går som den skal fliser en 600hk sierra ja...eller...drar ifra ihverfall...:) er vel også en ombygd til streetfighter ser det ut som... har kjørt r6 street og r6 med kåpe...det er stor forskjell...

 

Hva så? han ble frakjørt nå? eller var det filmtriks?

 

Jeg har snakket med føreren av mc'n. Han holdt cossien opp til nesten 200 på 2 gear men når han legger inn 3 og 4 gear så lugger motoren som faen mellom 10 og 12.000 rpm. Omtrent som at man slår tenninga av og på. Han mister all toppeffekten.Så la oss holde oss til ALLE fakta: Cossyn gikk veldig bra, Den kjørte fra R1'n fra 200 og oppover men husk at R1'n ikke går optimalt i det hele tatt OG at det er en naken R1 uten kåpe. Da stagnerer den fort i 200. Dessuten er den ikke trimmet annet enn dysekit i forgasserne, Race Anlegg og luftfiltersats samt tunet i benk og har 152 HK på bakhjulet. Altså ca 17HK mer enn orignalt.

Da er alle fakta på bordet og fører er keen på å teste på nytt med en helt standard 98 R1 MED kåpe som går som den skal til 12.000 rpm

 

For no tull! sykkelen ble ifrakjørt fra rundt 160kmt og oppover. Ikke glem.. JEG var der... som passasjer.. og fulgte med på speedometeret.

 

ikke noe problem, jeg kan fint kjøre mot deg i ordnete forhold, evt på gardermoen raceway eller noe, jeg vet at du tar de første meterene , men etter det har du lite sjanse, sykkelen er satt in for vinteren men jeg tar gjerne utfordringen til våren eller sommeren igjen, har kjørt mot mye biler før og dette blir nok like morro denne gangen også,

 

Bla bla bla bla... vi er klare nå! Vi har bevist hva bilen klarer, og dette betviler DU! Vi kan kjøre på veien, trenger ingen bane. Det kan fortsatt "trygt" å ta noen drag på en fin vei.

 

 

men missforstå meg rett, bilen din med 600 hk ca er en kul bil, men beklager mot en R1 sykkel så har du ikke sjanse på en "rett" vei, seff en svingete vei så er det nok en annen sak, men med en rolling start så har du ikke mye sjanse, og som jeg leser her så er det litt fusk på sykkel mellom 10 og 12, og det er jo da denne sykkelen fungere best, (ca fra 8,5 og opp.) og seff kjører han uten kåpe som noen her sier så er det en HELT annen sykkel og kjøre. men seff er du kjent i asker og bæreum? test bilen på påkjøringen til e-18 retning oslo, fra holmen, stopp i starten av påkjøringen der veien slutter og gi full gass til broen som går over e-18, klarer du mere en 200 dit så blir jeg forbauset.. har selv hatt en kjapp gatebil og har hatt mc de siste 5 år.. så ja jeg har peil på hva jeg snakker om, sier ikke at jeg er noen verdensmester som vet alt og kan alt , men jeg sier bare mine fakta og egene erfaringer, har også kjørt mot en hvit porche som gåt i asker med bur ets, snakket mye med den eieren etter en kjapp tur ut av oslo han har ca 650 hk på hjulene og den kikk bra, men beklager hadde ikke sjanse på e-18.

 

og ja kjøring av bil OG sykkel har mye og si and føreren, hvis du tar en god start med en r sykkel så har ikke en bil sjanse i det hele tatt, og da snakker jeg om 8000-11000 rpm før man filer på clutch, men seff annpå føreren,og starte en R1 eller en R6 (som jeg har erfaring med) i ca 10000 rpm og file på clutch kan for få noen til og bli skremt,

 

men ja nok en gang tar gjerne i mot en "challenge" fra deg,

 

Vi kjørte ifra sykkelen på filmen gjorde vi ikke?? Kom gjerne med en sykkel, vi stiller gledelig!

 

Du må jo faen meg være helt lobotomert kis. Kjører selv Gixxer 1000 K3 og stiller GLEDELIG opp. Møt meg hvor enn du vil, og jeg vil se deg i mine speil... om jeg gidder å se i dem da !

 

Jeg er lobotomert??? haha.. Har du sett på filmen? Hvem kjører ifra hvem? Dette er ikke en film laget av george lucas...

 

Saklig diskusjon....

 

Kan jeg da bare ta dette opp til toppnivåene i racing?

 

En F1 med 850hk på 600kg er saktere (i aks og toppfart) enn en MotoGP sykkel med 250hk på 200kg. Så rett frem har jeg ingen problemer med å tro at en R1/CBR/Gixxer/F4 osv som fungerer tar rimelig heftige biler. I svingene er noe annet.

 

Kan godt tro at du tok han også Asim, men som nevnt så er den sykkelen uten kåpe og fusker litt :)

 

OK?

 

Det er ikke jeg som kjører, og det er heller ikke min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget ikke denne filmen for å skryte opp bilen i skyene, men denne ble laget kun for morro.

 

Eieren av bil og sykkel var klare for å se hvordan dette gikk, og resultatet ser dere på filmen.

 

Hvis dere fortsatt ikke tror dette er mulig, så kom gjerne med forslag til hvordan dette kan motbevises i PRAKSIS!

 

Vi er klare anytime! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cool: ja vi får se da!!!det X sier til meg får du ta opp med han,kanke si han har jugi om sånt før så da tviler jeg på att han har gjort det nå ...alla fakta var ikke lagt på borde her heller,å vi ser jo hvordan en annen cossie klarte seg på noen snutter her,med så å si samme effekt...men jeg er med jeg,til våren vel å merke,da ting er delvis demontert nå.......

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite ETTER at vi hadde kjørt at sykkelen fusket og ikke gikk helt som den skulle.

 

 

 

Hva så? han ble frakjørt nå? eller var det filmtriks?

 

 

 

For no tull! sykkelen ble ifrakjørt fra rundt 160kmt og oppover. Ikke glem.. JEG var der... som passasjer.. og fulgte med på speedometeret.

 

 

 

Bla bla bla bla... vi er klare nå! Vi har bevist hva bilen klarer, og dette betviler DU! Vi kan kjøre på veien, trenger ingen bane. Det kan fortsatt "trygt" å ta noen drag på en fin vei.

 

bevist hva da egenlig,att dere kjørte fra en syk bike,har ikke bevist mye da vettu.

 

 

Vi kjørte ifra sykkelen på filmen gjorde vi ikke?? Kom gjerne med en sykkel, vi stiller gledelig!

 

som forsåvidt ikke var frisk.

 

Jeg er lobotomert??? haha.. Har du sett på filmen? Hvem kjører ifra hvem? Dette er ikke en film laget av george lucas...

 

nok en gang

 

Det er ikke jeg som kjører, og det er heller ikke min bil.

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle så vel at han ble frakjørt...men om den cossien ikke hadde gått som den skulle og pga det blitt frakjørt av en trimma moped hadde du også skjønt tegninga...kanskje...nesten så jeg tviler... men all ære..kul film!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår