Gå til innhold

Vann i bilen

Ranger emnet

XperX

Anbefalte innlegg

c4. Hvis det har regnet mye samler det seg store mengder vann under taket på bilen. Så når jeg starter opp kjøringen, hører jeg at vannet beveger seg. Så renner det en del vann ut gjennom alle lysene inne i bilen. Kjører jeg i en oppoverbakke renner vannet inn i bilen bak, og i nedoverbakke kommer det fra lyset foran framruta. Vannet renner også ut av dreneringen i dørene, som det også skal gjøre. Er det noen flere som har hatt et sånt problem? Takluke er noe dritt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c4. Hvis det har regnet mye samler det seg store mengder vann under taket på bilen. Så når jeg starter opp kjøringen, hører jeg at vannet beveger seg. Så renner det en del vann ut gjennom alle lysene inne i bilen. Kjører jeg i en oppoverbakke renner vannet inn i bilen bak, og i nedoverbakke kommer det fra lyset foran framruta. Vannet renner også ut av dreneringen i dørene, som det også skal gjøre. Er det noen flere som har hatt et sånt problem? Takluke er noe dritt :(
er mest sansynlig dreneringsrørene dine som er tette:) om jeg ikke husker feil er det 4 stykker to framme i hver hjørne og to bak i hvert hjørne! tror nok problemet ligger der

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan fikser jeg det da? Jeg kjilte en ledning gjennom rørene. Og den kom no helt gjennom. Så helt tette er dem ihvertfall ikke. Skal pakiningen rundt takluken holde vann ute? Den er svindyr... 1400 kr. :(
ville forsøkt litt med trykkluft etter at du har fått staket opp litt:) pakningen har som formål og holde meste parten av vannet borte men tror ikke det er unormalt at d kommer vann igjenom! har selv en glipe i skjøten på pakningen min uten at det gir noen problemer med mye regn eller når jeg vasker bilen

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider