Gå til innhold

Ombygging til hydraulisk clutchpedal, hva trengs?

Ranger emnet


Sikkan

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en 260 på hoggeren med manuelt gir. Da jeg har en m90 kasse som trenger hydraulisk clutchpedal, tenkte jeg å ta med det fra 260'en.

Men hvor mye mer enn sylinderen må jeg ta med meg for å bygge om en -75 240 fra wire til hydraulisk pedal uten for mye hjemmemekk? Kun pedal?

 

Og er det noen som har oppfatning om hva en bakaksel med alu-lokk på diffen (48 tenners speedoring) og original diffbrems er verdt på det private markedet? utveksling er ukjent, men akselen er vel fra -91 eller nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slavesylinderen sitter på m90 kassa, så den trenger jeg jo ikke.

Men pedal og sylinder er kurant å få ut og er bolt on på en wireclutch-bil?

 

Den jeg fant på skroten har altså garantert hydraulisk clutch ellers hadde jeg aldri tenkt tanken.

Men jeg synes det ser ut som den har m46 kasse jeg. Har OD knapp på girkula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å gjør deg 100% sikker på om det er Getrag eller ikke!

Å? Hvorfor det?

Finnes getrag med elektrisk overdrive? Men jeg kan ta bilde imorn når jeg skal tilbake til skroten.

 

Som sagt er ikke det hydrauliske noe problem. De selger ferdige rør på bla biltema med m12x1 nipler vet jeg, og jeg har rørflensverktøy for modifikasjoner.

 

Men det jeg lurer på er om jeg virkelig må kappe/skjøte og flytte på pedalen når det var hydraulisk originalt i denne 260'en? Er det kanskje "enklest" å ta hele plata med pedalstell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å gjør deg 100% sikker på om det er Getrag eller ikke!

Er vel ikke umulig å se hva slags kasse som sitter i den bilen her..

DSC00529.jpg

DSC00531.jpg

 

Fikk løs pedal og clutchsylinderen uten problemer. Måtte ta med bremsepedalen også da brakettene var sveisa sammen. Ser at det til og med er ferdig hull i torpedoplata for sylinderen i bilen jeg skal bygge om til hydraulisk pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Men det er vel m46 på bildet?

Men bilen ser ut til å være en -75 faktisk..

Men mulig motor+gir er bytta da, for motoren så nyere ut enn den jeg har i min -77 264..

 

ser ut til at rør/nipler og slanger er SAMME mot slavesylinderen på m90 kassa forresten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår