Gå til innhold

litt drøs angående veivhusventilasjon,"sinna turbomotor"

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

volvo r sport, grattiss, du kommer ikke til å bli skuffa! samme størelse på eksoshus og el.? *kan godt bare svare i tråden min heller, så blir det ikke fullt av ot her

 

ac, du tar ikke igjen noe om det jeg spurte deg om for et par poster tilbake? det med tanken osv

 

Er så mye rot her, hva lurte du på igjen..? ;P hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner:) har du noen bilder åssen tanken din ser ut inni?eller noen ilustrasjoner åssen en bør lage?

også mener jeg det var her inne det kom fram for et par mnd siden, noen i england mener jeg, som lager tanker til alle formål, bensin surge, veivhusvent osv, som ikke var så spesielt dyre, men skule være "race prooven" og skikkelige saker, husker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner:) har du noen bilder åssen tanken din ser ut inni?eller noen ilustrasjoner åssen en bør lage?

også mener jeg det var her inne det kom fram for et par mnd siden, noen i england mener jeg, som lager tanker til alle formål, bensin surge, veivhusvent osv, som ikke var så spesielt dyre, men skule være "race prooven" og skikkelige saker, husker du?

 

Husker det var no sånt oppe her ja.. Men like greit å laga deg selv da, får du det akkurat sånn som du selv vil ha det...

Tanken min er kun en helt vanlig tank med åndinga inn i toppen av den som du ser på bildet.. Funker som bare det for meg ihvertfall...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe plater å styr inni for å lure olje uta dampen? kun en hol boks?

 

Nope.. ikke no oljesøl rundt filtre heller noe tull heller... ånder ikke no voldsomt den motorn min, en hel dag på bane med nesten bare burning og turtalssperre hele dagen kjørte jeg vekk 8 hjul og da gikk det med ca 1 liter olje fra full sump... syns det er ganske så bra på så mye kjøring for å si det sånn...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh jaja, ikke værst det vel.. tror jeg funkter på ei slags trapp inni, så dampen må forbi, bare sånn for sikkerhetsskyld.. kan jo ikke skade

 

Neida, det funker det, er ingen bakdel... Men skal litt til for at bånnkassa skal greie å fylle den AN12 slangen trur jeg.. hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte litt i stad på detta her... Eneste jeg egentlig lurer på er hvor jeg bør ta ut åndinga henn? Og evt hvor mye?

Har jo 2 punkter nå som jeg kan bruke, ved originale oljefella og bensinpumpa på blokka. Bør jeg ta ut noe i toppen også?

 

Syns jeg mysa meg til at det var noen som hadde en nivåføler som tente ei lampe når tanken begynte å bli full. Noen som har peil på hva jeg kan bruke der? Hadde jo vært litt bling å hatt sånn.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte litt i stad på detta her... Eneste jeg egentlig lurer på er hvor jeg bør ta ut åndinga henn? Og evt hvor mye?

Har jo 2 punkter nå som jeg kan bruke, ved originale oljefella og bensinpumpa på blokka. Bør jeg ta ut noe i toppen også?

 

Syns jeg mysa meg til at det var noen som hadde en nivåføler som tente ei lampe når tanken begynte å bli full. Noen som har peil på hva jeg kan bruke der? Hadde jo vært litt bling å hatt sånn.

 

Sånn nivåføler fra seperat oljetank fra en gammal moped da?

- 1981 Volvo 240 Turbo intercooler -

- Motorhispania Furia -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. kanskje det... Får se hva jeg lager til. Kanskje like greit å la være å ha sånt. Blir liksom mere ræl og jallamekk med en gang. Denne gangen skal jeg i allefall lage tanken i alu og ikke rustfritt som sist.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår