Gå til innhold

Hva kan gjøres i forhold til folk som har bråkete biler til direkte sjenanse?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe...drøy og ikke spes interresant lesing men blei hekta...

 

ang ditt problem så kan jeg GODT skjønne det da en kompis hadde samme bilen med samme eksos! den bråker jævlig...+ at den sikkert skurrer vondt! så kvitt deg med ham...+ alle andre som har de dtm pottene sine etc. på treige drittbiler som ruser og mellomgasser hver gang clutchen er inne! er så latterlig...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...drøy og ikke spes interresant lesing men blei hekta...

 

ang ditt problem så kan jeg GODT skjønne det da en kompis hadde samme bilen med samme eksos! den bråker jævlig...+ at den sikkert skurrer vondt! så kvitt deg med ham...+ alle andre som har de dtm pottene sine etc. på treige drittbiler som ruser og mellomgasser hver gang clutchen er inne! er så latterlig...

 

:)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hehe eg har vert borti en slik sak før ja det var når eg hadde bmwen med rakt rør og to dtm potter bakk. bor i blokk då men pleier ikke og ruse den noe serlig når jeg kommer opp i boligområdet men det er jo alltid noen som må ødelege. så det endte med en jevlig hissig nabbo som kom på døren og sa at eg måtte fikkse bilen min. men eg nekktet og han anmeldte det og politiet anlå saken veldig fort. så han tokk saken i egene hender han kappet av hele eksos annleget og lå det på døren i en kartong opkutet. i håp om at eg skule kjøpe meg et nytt anleg men eg kjørten no to dager uten noen eksos og til slut kom han opp på døren og beklaget seg og gå meg 5000 til et nytt eksosanleg så eg gikk og kjøpte et biltema anlegg til 1500. heheh men vi alle ble fornøyd anbefaler det og ringe bt eller politi melde han for uaksom kjøring og ikke for bråk tror ikke du kommer langt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler det og ringe bt eller politi melde han for uaksom kjøring og ikke for bråk tror ikke du kommer langt med det.

 

Er du sprengt i huet eller? Trur du at du kommer lenger med å anmelde ham for uaktsom kjøring? Jævlig lett å bevise dét, liksom, når det ikke har skjedd... For øvrig er det jævlig smart å inngi en falsk anmeldelse, for da blir du jo IKKE straffa... Løkskalle :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sprengt i huet eller? Trur du at du kommer lenger med å anmelde ham for uaktsom kjøring? Jævlig lett å bevise dét, liksom, når det ikke har skjedd... For øvrig er det jævlig smart å inngi en falsk anmeldelse, for da blir du jo IKKE straffa... Løkskalle :)

 

Er ikke rusing og bråk uaktsomt da? eller er det forsettelig?:)

tror slike juridiske definisjoner kan tolkes litt, er vel derfor vi har advokater;)

 

god jul

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rusing og bråk uaktsomt da? eller er det forsettelig?:)

tror slike juridiske definisjoner kan tolkes litt, er vel derfor vi har advokater;)

 

god jul

 

mvh oddi

 

Hæhæ... Det var en kreativ tolkning, men har har du åpenbart misforstått et par ting.

 

Når man snakker om rusing og bråk, kan det gjerne være uaktsomt, forsettelig eller overlagt, men man kaller det likevel ikke "uaktsom kjøring".

 

Når man snakker om "uaktsom kjøring", snakker man om brudd på Vtrl § 3, altså at man ikke har vært tilstrekkelig hensynsfull, aktpågivende og varsom - i dette tilfellet hensynsfull. Det kan i og for seg gjøres både uaktsomt, forsettelig og overlagt, men det er altså ikke "uaktsom kjøring" av den grunn.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ... Det var en kreativ tolkning, men har har du åpenbart misforstått et par ting.

 

Når man snakker om rusing og bråk, kan det gjerne være uaktsomt, forsettelig eller overlagt, men man kaller det likevel ikke "uaktsom kjøring".

 

Når man snakker om "uaktsom kjøring", snakker man om brudd på Vtrl § 3, altså at man ikke har vært tilstrekkelig hensynsfull, aktpågivende og varsom - i dette tilfellet hensynsfull. Det kan i og for seg gjøres både uaktsomt, forsettelig og overlagt, men det er altså ikke "uaktsom kjøring" av den grunn.

 

Okei, men man trenger vel ikke å bryte mer enn en av de 3 delene for å bryte veitrafikklovens paragraf 3, om uaktsom kjøring? i dette tilfellet har han jo ikke vært hensynsfull:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men man trenger vel ikke å bryte mer enn en av de 3 delene for å bryte veitrafikklovens paragraf 3, om uaktsom kjøring? i dette tilfellet har han jo ikke vært hensynsfull:)

 

mvh oddi

 

Ja, men faen da... Det var jo akkurat det jeg skreiv jo :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår