Zemeckis Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Bensinpumpa under bilen lager en del rare lyder noe som kan tyde på at den synger på siste verset. Da kommer spørsmålet mitt. Skal da skifte ut forpumpa(noe galt med den også?) og bensinpumpa som sitter under bilen. Hva skal jeg egentlig velge? Hvor stor skal forpumpa og hovedpumpa være? Kan forpumpa være noe av det samme som sitter i den fra før? Ser at protrim har en MSD pumpa til 1200kr som visst nok skal rekke til 350HK. Og kan jeg da bruke samme bensinslangene, tverrsnitt på strømlissene og bensinreleet? Symptomer på bila mi finner dere i denne tråden: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=9792 Har også noe av det samme som Morgis har, kutter av og til når jeg kjører normalt. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Jeg ville gitt bilen en solid kur med kondensfjerner først, og hvis ikke det hjalp, sjekka at tankpumpa funker som den skal. Typisk hvis bilen kutter og hovedpumpa gurgler etter min erfaring. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Er du i tvil så bytt hele dritten, jeg gjorde ikke det og fikk merkelig lite komp i motoren min etter at den kutta ett par ganger. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 hvis forpumpa er defekt så er det vanskelig å starte bilen, så man får neppe kjørt så mye. Hvis forpumpa står stille blir den som en propp. merka det da jeg glemte å plugge inn armaturet etter en reprasjon. Skjønte ikke hvorfor den nekta å starte. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Er ikke vanskelig å starte nei. Men det kan være litt vanskelig å starte når det begynner å bli lite bensin igjen. Og pumpa under bilen lager rare lyder. Skal kjøpe kondensfjerne å se om det hjelper først. Kanskje det vil hjelpe å skifte bensinfilteret også? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Lager den "surklelyder" når det er lite bensin på tanken så er det forpumpa som ikke mater frem til hovedpumpa, eller at hovedpumpa er sliten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Den lager på en måte en skranglelyd av og til. Er værst når bilen nettopp har blitt startet. Kanskje like lurte å få skiftet begge to da. Men kan jeg fortsatt bruke samme bensin slanger,bensinrele og slikt? Hva mener dere om den MSD pumpa og hvor kraftig må forpumpa være? Holder det med å erstatte den som er nedi fra før med samme type? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har sett på forpumper til KG`s soriment og lurer på hvilken som passer i tankarmaturet mitt? Regner jeg må ha den som heter for MP-721? Trenger jeg noe form for filter til den også? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 MP-721 ja, må ha et filter i tillegg. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg