Gå til innhold

Renault Kangoo polert

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Tjah, skal du på med en så omfattende jobb hos en proff må du vel i utgangspunktet ut med 12-15.000,- for ca 15 timer jobb...

 

Haha! Det er faktisk ikke langt unna hva fattern har gitt for bilen det:doh

 

Ja for all del, det er jo mye bil for pengene.. Men syns vi skulle ha lagd noen postmann pat foilier til bilene:win

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

He he, tenkte tanken på å ha: DRIVER: Pat På siden av bilen...

 

Om noen andre vurderer gammel postbil, sjekk under mattene/gulvet på sjafør siden.....der var det en del rust på min som måtte fikses..

 

Tror det er mye "rart" med disse Kangooene, men den holder vel over vinteren regner jeg med, den jeg har kjøpt har det vært gjort myyye på (reg-reim, bremser, clutch, ledd, dempere, foringer +++++) og den har kun rullet 46.000, sier vel sitt når bilen er 6 år gammel, men men..Duger i krig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du kan gå i pluss når du selger bilen truhaa til neste år.

 

En bil som er gått 46.000km der alt det der er skiftet fremstår som veldig bra stand. Mulig bremsene kan begynne å bli slitte om du ikke har sjekket. (siden det har vært en postbil).

Mye småturer, start og stopp er ikke så negativt på disse bilene så lenge km. standen er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på høken her..

Det er vell fordi rødt har en tendens til å falme i mye solskinn? Men om den er ofte polert, så beskytter det vell mot sollyset?

Har ikke sett en rødfarget falmet Ferrari enda.. Men jeg har heller aldri sett en Ferrari som står ute i regnet mens bruksbilen står i garasjen. :)

 

 

Utfordring truhaa:

Hvor mye har lakk kvaliteten på nye bilen å si for at fargen skal holde? Har hørt noe om at enkelte farger har kraftigere molykel sammensetninger enn andre farger, og derfor er fargen "bedre" enn andre. Stemmer dette?

 

Er sølv en bedre farge enn grønn f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hvor mye har lakk kvaliteten på nye bilen å si for at fargen skal holde? Har hørt noe om at enkelte farger har kraftigere molykel sammensetninger enn andre farger, og derfor er fargen "bedre" enn andre. Stemmer dette?

 

Er sølv en bedre farge enn grønn f.eks?

 

Rød og gul er såvidt jeg vet de fargene som avgir flest "døde" fargepigmenter når lakken oksiderer. Men de verste tilfellene man ser er gjerne på biler med disse fargene, uten klarlakk!

 

Men uansett; god polering og voks et par ganger i året er nok til å holde oksideringen i sjakk...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gromme stålfelger gjør alle biler fete.....he he

 

Prisen på produktene blir vel noen lapper vil jeg tippe, må jo kjøpe 500ml av det meste og det er ikke "gratis" (megs proff er fra 500 til 1000 kr flaska her på berget noe mindre mht Menzerna, mens Duragloss er forholdsvis billig), men om du bruker det du kjøper så er det penger å spare mot å sende bilen til en bilpleier (dvs proff pleier ikke hobby bakgårdspleiere med untak sef)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår