Gå til innhold

Renault Kangoo polert

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Da er bilen endelig ferdig etter noen dager i garasjen med mye svette, lite tårer og ikke en dråpe blod...

 

Så her er "tingen" før den fikk en runde:

 

IMG_3414.jpg

 

IMG_3448.jpg

 

IMG_3290.jpg

 

IMG_3272.jpg

 

Vel denne bilen er vel definisjonen på dårlig behandlet bil mht vask (fy fy posten) Ja det er en gammel (2001) postbil som jeg har anskaffet for å ha en bil i vinter som det ikke er så farlig med (det var tanken i alle fall)

 

Regner vel med at det fort har gått 15 timer på denne, og jeg fikk fjernet det meste av swirls/riper, men noen riper fikk jeg ikke fjernet da svamp + grus lager forholdsvis dype synkroniserte riper har jeg funnet ut (fy igjen posten)

 

Så var det i gang med lakk korrigeringen, og det som ble benyttet var:

 

Grovjobben:

-Roterende poleringmaskin

-Burgunder meguiars pad

-Menzerna A34S

 

 

For å fjerne matt lakk etter overnevnte kombo:

-Roterende poleringsmaskin

-Gul meguiars pad

-Menzerna PO106FF

 

Da blir det noe alla dette:

 

IMG_3497.jpg

 

IMG_3492.jpg

 

ikke vanskelig å se det blir bedre da....

IMG_3461.jpg

 

IMG_3460.jpg

 

Så etter at bilen ble korrigert for mye (ikke alt) av riper og swirls skal/må den beskyttes i og med at den ikke kommer til å få plassen til EVOen i garasjen (sterkestes rett sef)

 

Jeg er som sikker mange har fått med seg riiiiimelig glad i Duragloss produkter, så valget var ikke så vanskelig når det gjalt en rens, beskyttelse og forsegling av bilen...

 

-Duragloss 501, portercable/DA, myk pad

-Duragloss 105, for hånd med polishing pal

-Duragloss 111, for hånd med vanlig pad

 

Alle Duragloss produktene er lette å legge på og å fjerne igjen, de gir en bra glans og en bra beskyttelse som var et av kriteriene som jeg ville ha, som sagt denne er uten 24/7 hele vinteren og da nytter det ikke med no` dritt....

 

Duragloss 501 jobbet jeg inn med DA maskinen i og med at den har en rens og litt korrigering i seg gjør den lakken glatt og våt, noe som er etter min smak..Lot den tørke, og fjernet den med MF klut, lot da bilen hvile i 2 timer før jeg gikk i gang med:

 

Duragloss 105, denne la jeg på for hånd med polishing pal, den lot jeg bare ligge på bilen til dagen etter (24t) og fjernet den rett før jeg skulle legge på:

 

Duragloss 111 som er en ren sealer uten rens i seg, så den går på med lette bevegleser, lar den bare tørke, og fjerner den med MF klut igjen...

 

Da var bilen ferdig, og det tok mye kortere tid å skrive dette innlegget en selve jobben....he he

 

Så her er noen etterbilder:

 

IMG_3516.jpg

 

IMG_3517-1.jpg

 

IMG_3519.jpg

 

IMG_3522.jpg

 

IMG_3530.jpg

 

IMG_3529.jpg

 

På dekk er det Wolfgang black diamond tire gel, og på Plast ellers er det Duragloss 531 Marine & R/V protectant, Duragloss 531 var veeeeeldog bra på platen og gjorden at den fikk "new look" og ikke noe glinsende seigt tull som passer best på en show car ol.....Denne la jeg på med en pad og tørket over etterpå med en gammel mf klut...Funket gull

 

Så takk at dere rullet dere gjennom posten....

 

(og nå er Tandis sikker glad i og med det er en Renault.....he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

LOL... dritkult!

Det var ikke et par ganger i løpet av prosessen at du sa til deg selv at dette er galskap?? (Med tanke på alle de tullingene der ute med biler til over 1mill hvis eneste forhold til bilpleie er den de får i vaskemaskinen på sin lokale Statoil-stasjon ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kazzper: jo muuuulig den tanken slo meg ja...he he

 

Tandis: innvendig er den blitt ok, men trenger nok en runde til, den var rimelig ille inni når jeg fikk den, sikkert ikke vasket på 6 år vil jeg tro...

 

Nå er det litt rust fiks, tectyl og en service på planen så er det tut og kjør.....o--o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fatter`n har også akkruat kjøpt seg en sånn kenguru 2001 postbil! Billig, men skikkelig jallavogner. Den poleringa det er sikkert verdt 10% av bilen verdi, haha

 

Tjah, skal du på med en så omfattende jobb hos en proff må du vel i utgangspunktet ut med 12-15.000,- for ca 15 timer jobb...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår