Scorpio29 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Trenger man breather Cap på ventildekslene?? Skal det utgjevne trykk eller noe?? Hvilke hensikt har de, og hva skjer om jeg ikke har slike... Har det på nåværende deksler, men skal kjøpe nye deksler og lurer derfor på om det er nødvendig å kjøpe med? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Uten at jeg svarer adekvat, så bør man jo SELVSAGT ha dersom det er hull for dem. Toppdeksler fra f.eks COMP leverer deksler uten breathercaps til enkelte motorer.. hvorfor vet jeg ikke, han som bygde motoren vår valgte å bore på hull å sette inn en breathercap på motoren vår. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Det er vel veivhusventilasjonen? Bør vel helst være der, hvis det ikke er noen annen utlufting. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Er "breather-cap" amcariansk for veivhusventilasjon? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 De fleste motorene har et visst overtrykk i veivhuset på høyere turtall. Dette trykket må ut et sted! Samtidig må den kunne trekke inn ventilasjons luft også. Ventilasjon er viktig! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 lurte pga de nye ventildekslene er laget hvor man kan montere om nødvendig... http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=DCC%2D5007613 De nåværende dekslene er billige og tetter ikke godt nok. Svetter olje, selv etter å ha byttet pakning 2 ganger..... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 De nåværende dekslene er billige og tetter ikke godt nok. Svetter olje, selv etter å ha byttet pakning 2 ganger..... Så det er ingen som har dradd de til litt for hard slik at tettnings flaten mot paktningen har bøyd seg litt? Skal ikke så mye til. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Så det er ingen som har dradd de til litt for hard slik at tettnings flaten mot paktningen har bøyd seg litt? Skal ikke så mye til. Husk at det er viktig å IKKE dra til disse pakningene hardt også, og de skal strammes så man "skviser" pakningen utover (de midterste boltene på toppdekslet skal strammes først, slik at man strammer fra midten og utover mot hver side) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Jeg har også lest på diverse plasser at det er lurt å bruke PCV-ventil med returslange til forgasser/manifold på trykksiden. Da slipper man søl, samt at oljen vil holde seg fin lengre. Det skal visstnok være kun fordeler med dette. Jeg kjører denne løsningen på motoren min nå etter å ha kjørt med bare breathere i flere år. Ble litt søl på det ene dekselet ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 ja for det virker som det kommer oljedamp ut av breathercapene når motoren er varm. Blir jo en hinne av olje rundt breatheren. Hadde vært en ide med pvc slange istedenfor....... Men hvor skal den andre enden av slangen, forgasseren, i såfall, hvor skal den festes...... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Det spørst hvilken forgasser du har, men helst i et uttak som leder rett i manifolden, eventuelt koble slangen på selve manifolden. Begge delene skal fungere mener jeg. Her ser du hvor slangen sitter på min Quadrajet: Hvis du har en Edelbrock Performer: Q: Why can’t I route my fuel line to the front of the Performer carburetor like I do on my Q-jet? A: All of our Performer Series and AVS carburetors feature the PCV port on the front center of the carburetor; it can only be used for PCV. The fuel inlet is on the passenger side rear of the carburetor. Incorrect installation of the fuel line can cause severe engine damage. Angående ventildekselene dine: "Each cover has one punch-out for a push-in breather or PCV". Du kunne vel for så vidt ha plassert pusteren og PCV-ventilen i oljefyllerhullene, men det er kjekt med en "baffle" under som forhindrer oljesprut. Regner nesten med at "bafflen" på dine deksler sitter under punch-outen siden oljefyllerhullene er forseglet med lokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Denegod Ja har en edelbrock perfornmance 4 porter. Og skal pine meg koble slangen rett i fronten av forgasseren. Inntakshullet foran på forgasseren er sant nok egnet til pvc-slangen (så på dvden som fulgte med når jeg kjøpte forgasseren og de sier det samme). Takker for svar, Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 er ein form for utlufting av trykk fra veivhuset ja. får nesten aldri nok veivhusventilasjon :) er mange pros and cons OG forsjellige meninger på å forbrenne oljedampen på. men er jo faktisk ulovlig og sende den ut i friluft så å forbrenne den er vel eneste løsning hvis du er lovlydig. hilsen en som kjører me catchtank :x Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 men iogmed at det er en slange fra hver av dekslene, må jeg koble de sammen med ett "T" stykke slik at de blir til 1. Det er bare ett inntak foran på forgasseren. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Ingenting er som en god veivhusventilasjonsdiskusjon. :D jeg har ved flere anledninger slått et slag for den såkalte positive veivhusventilasjonen, og går ikke av veien for å gjenta meg selv. Jeg hevder nemlig at det å føre veivhusgassene tilbake til forbrenningen er av det gode. I tillegg til at det har en miljøside, så bidrar innsugets undertrykk til å effektivisere veivhusventilasjonen og dermed forlenge tetningsringenes levetid og at olja ikke blir forurenset før tiden, i forhold til å lede gassene rett ut i friluft. Man bør imidlertid lede olja innom ei oljefelle før den føres inn i innsuget. Dette for å samle opp olja som følger med ventilasjonen ut. Olja som samles opp kan enten føres tilbake til bunnpanna (helst under oljenivået), eller tappes av tanken med jevne mellomrom. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg