Gå til innhold

Friberg: Ford Focus 00 - Prosjekt gubbebil 2

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke din tråd LasseTheDude. Men hiver meg på her, ettersom du postet bilde av bilen din. Jeg synes den er skikkelig fin, og de ekstralysene har vel sikkert sin nytteverdi. Men de ødelegger veldig mye av det egentlige designet på fronten av bilen din. Er ikke den bilen utstyrt med gode lys uansett ?

 

bare mine 5 cent :) fine biler begge to :)

fwd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger prosjektet ditt! :D

 

Jeg holder på med en focus selv! :)

 

Har kjøpt meg samme blinklys på sidene som deg.

 

Sjekk ut http://www.european-parts.net for MASSE deler til focus! :D

 

http://www.focusfanatics.com også.

Takk for digging :D

Har sett bilen din inne på focus tråden. Pen bil.

Det gjør seg godt med hvite blinkere.

Noen store planer for bilen din?

 

Ikke din tråd LasseTheDude. Men hiver meg på her, ettersom du postet bilde av bilen din. Jeg synes den er skikkelig fin, og de ekstralysene har vel sikkert sin nytteverdi. Men de ødelegger veldig mye av det egentlige designet på fronten av bilen din. Er ikke den bilen utstyrt med gode lys uansett ?

 

bare mine 5 cent :) fine biler begge to :)

Må egentlig si meg litt enig om de lyktene, synes ikke helt dem passer inn, men når det er sagt så skal jeg ha slike lykter selv, bare jeg skal gjemme dem bak grillen.

 

 

 

Noe annet har skjedd i dag.

Jeg fikk de hvite blinkerene i fronten. Synes det gjorde seg veldig. knipset noen bilder, men har den ikke på Pc`en enda.

Det kommer i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det skjer stadig ting på bilfronten:

 

Fikk mine klare blinkere i dag, og det måtte raskt på.

De satt fast med kun en skrue.

 

Gammen VS. ny

16102007384.jpg

 

På bilen:

16102007385.jpg

 

Dette liker jeg, den begynner og bli diskret og fin nå.

 

Så var det en som hadde en gammel fanger liggende og slenge. han skulle kaste den. Gjett hva jeg fant i den da..

 

Tåkelys

16102007386.jpg

 

Det skal på så snart som mulig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer litt her også.

 

På Torsdag skjedde det noe. Men bilder kommer i dag.

 

Jeg monterte tåkelys :)

 

Først er det opp på bukken, da er det litt lettere og jobbe :)

DSC_0044.jpg

 

Så ser dere, dette er på baksiden av fangeren, ledninger ligger klart til og bare monteres.

DSC_0045.jpg

 

Da var det av med grillen, ser pen ut uten, :hammer

DSC_0046.jpg

DSC_0047.jpg

 

Jeg hadde en donor fanger som jeg fikk tåkelysene fra:

18102007390.jpg

 

Og jeg måtte ta de hvite festene dere ser der og flytte over:

18102007391.jpg

 

Så satte jeg i tåkelysene, det er bare festet med en klips på innsiden, ingen skruer eller noe:

18102007392.jpg

Når dem var inne, så ser jeg at huff, det er jo en stor gleppe mellom fanger og lyktene, men det er vist slik det er orginalt. det vil jeg ikke ha noe av. Så jeg brukte MYE tid på og skjære ut i grillen, så jeg fikk en "ramme" rundt lyktene.

18102007394.jpg

 

Når alt dette var over så var det inn i vaskehallen for en innv og utvendig vask, og litt polering:

18102007396.jpg

 

Jeg synes tåkelyktene løften fronten veldig.

18102007395.jpg

 

Men det som er kjedelig er at de virker ikke enda :P

Bryteren min har ikke tåkelys, så jeg må ha en ny, og denne koster ca 600 kr hos ford, og det er for mye. så vis du har en så kjøper jeg den av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focus er definitivt ingen gubbebil det er helt klart.

 

Her er noen bilder av min gamle st170, eneste jeg gjorde med denne var å gjøre tone baklyktene røde, gorde seg veldig godt, dog ikke helt lovlig.

Uansett, i statene har de orginale ford baklyktene til stv samme farger på begge sider, kanskje noe å prøve å få tak i.. =)

 

En ting til som gjør seg veldig er lakkerte dørlister og dørhåndtak :

CIMG0551.jpg

CIMG0557.jpg

CIMG0549.jpg

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Focus er definitivt ingen gubbebil det er helt klart.

 

En ting til som gjør seg veldig er lakkerte dørlister og dørhåndtak

 

Jeg er enig med deg at det er mye finere med lakkerte dørlister og dørhåndtak... Men på Focusen til Friberg tror jeg det er mye penere med svart... For det passer mye bedre med de svarte felgene han har!!!

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg at det er mye finere med lakkerte dørlister og dørhåndtak... Men på Focusen til Friberg tror jeg det er mye penere med svart... For det passer mye bedre med de svarte felgene han har!!!

 

Jeg er helt enig i deg der. tror felgene mine blir satt litt ut av sammenheng vis jeg lakerer dørhåndtak og lister. Jeg liker kontrastene det lager slik det er nå.

 

Ps: Ikke siterbilder er du snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår