Gå til innhold

ombygging av vetreranbil

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

Hvorfor ødelegge de få orginale 140 bilene som fortsatt finnes ? Du får glatt trimmet den orginale B20A motoren til glatt 200 hk. Det burde holde i massevis.

 

 

hvorfor ikke? stygge biler uansett..tipper den bilen der blir og dra på noen skogsturer om vinteren (sladdebil) tror det er det han skal bruke den til.

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke? stygge biler uansett..tipper den bilen der blir og dra på noen skogsturer om vinteren (sladdebil) tror det er det han skal bruke den til.

smaken er som baken:D

140 er ikke akkurat det som vokser på trær!! skal det bare rases ihjel kan man vel like greit kjøre en bmw,opel,sierra,240 eller no som det finnes mye igjen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig............Burde vært strengere regler om ombygning av vetran biler...

 

ne skeptisk der..

 

bedre og bygge turbo eller noe på en veteran enn at den skal bli vraket da..

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Burde vært regler om at det rett og slett ikke var LOV og vrake en vetran bil, som var innenfor en viss standard, og at ommbygning også skulle være innenfor visse grenser, eks kunn orginal motor, men gjerne trimmet. Akkurat som gamle hus. Kansje vanskelig og få gjenomført med biler men..........

 

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

 

Sånna meninger som DETTA som gjør at vi får 50 åringer i Biltilsyn bekledning som leker GUD på trafikkstasjonene rundt om...:angry:

 

Er du bekymra for at det ikke skal være volvobiler igjen....???:angry:

 

FØRST får det bli så få igjen av de møkkabilene til at alle de 1000 vis av biler som faktisk er igjen, får en riktig verdi...

 

Broderen hold på i 1 år å prøve å få solgt en slik orginal Norrlandsbil (svenskebil) som var MEGET strøken...

 

Endte med at han kastebytta i en Volvo Valp for å bli kvitt "gobilen" ca verdi 25000....

 

Å kom ikke her å fortell meg at biler er skjeldene når du får slengt etter deg biler i super orginalstand til 30 lapper...

 

Så tygge litt på denne....

 

Enhver idiot kan restaurere en Orginalbil...men det kreves en MANN med kunskap og innsikt for å fullføre en skikkelig ombygging!

 

(Har selv 17 Års medlemskap i en av de største veteranbilklubbene i norge...)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort skjeldne når folk skal drive og bygge om, og herpe i filler de "få" 140 serien som er igjen. Er lenge mellom vær gang du møter dem på veien. Selv eldre 240 er det også lenge mellom vær gang du ser. Derfor mener jeg at man burde ta vare på de som finnes. Selv om jeg må innrømme at det var muligens og "ta i" litt vel mye ang. det med lovene jeg prata om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv eldre 240 er det også lenge mellom vær gang du ser. Derfor mener jeg at man burde ta vare på de som finnes.

 

Jøss, du må være i slekt med eieren av et huggeri jeg var i kontakt med for en tid siden.

Ringte han og spurte etter siderute til bilen min for en tid siden, og fikk beskjed om at den eneste bilen de hadde av den sorten hadde nettopp gått i pressa pga av plassmangel.

Da jeg spurte hvor mange 244 han hadde stående ble det plutselig stille. han kunne ha presset 25 stykker av dem og enda vært i stand til å møte etterspørselen etter deler på de bilene i de neste 10 åra, selv om det av en eller annen grunn ikke skulle komme inn fler. OG frigjort plass til biler det faktisk er vanskelig å finne enkelte deler til vettuge priser for.

 

Heromkring kryr det ivertfall av 240, så jeg tviler på at selv de som av eller annen grunn skulle bry seg om det, har noen grunn til å frykte at de skulle bli umulig å få fatt i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Selv masseproduserte ting blir sjeldne, noen som husker 1/2iters Cola glassflasker? Noen som har en? Prøv den på QXL....

 

Hæ ! Tror jeg har ei cola flaske i garasjen ett sted med litt bensin på.. Er ei halvliters flaske.. Har også noen eldre typer av de minste flaskene på 2.35 DL. Men det er biler det er snakk om og de fleste ender som ett ombygd vrak før eller siden til en fornuftig sjel setter himmel og jord i bevegelse for å rette opp i den ombygningen de andre har stått for.. Når det gjelder mange volvoer eller ikke så har jeg ikke det problemet. Har gamle Toyota Crown'er i garasjen som er kun solgt i norge i ca 4000 eksemplarer totalt fra 1964 til 1984 så jeg trenger ikke å vente på at dem blir skjeldne.. Volvoer finnes bak ett hvert buss skur..:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ! Tror jeg har ei cola flaske i garasjen ett sted med litt bensin på.. Er ei halvliters flaske.. Har også noen eldre typer av de minste flaskene på 2.35 DL. Men det er biler det er snakk om og de fleste ender som ett ombygd vrak før eller siden til en fornuftig sjel setter himmel og jord i bevegelse for å rette opp i den ombygningen de andre har stått for.. Når det gjelder mange volvoer eller ikke så har jeg ikke det problemet. Har gamle Toyota Crown'er i garasjen som er kun solgt i norge i ca 4000 eksemplarer totalt fra 1964 til 1984 så jeg trenger ikke å vente på at dem blir skjeldne.. Volvoer finnes bak ett hvert buss skur..:))

 

 

 

Si ifra hvis du finner et buss skur med en avskiltet og hennsatt 77 244 jubiluem, eller en 242 GT, en 262 eller noe sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår