Gå til innhold

US blinker - hvor får jeg tak i det jeg trenger for det?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg vil koble blinklysene mine foran til slike US typen, slik at dem står på hele tiden.

Hvor får jeg tak i slik koblingssak for å koble om mine orginale blinklys til US lys? slik at dem står på hele tiden, og blinker når du bruker blinklyset (hvis det er sånn det funker) ?

 

mvh

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte dette på BMW'n min, og da kjøpte jeg ett "kit" hos sanituning.de i Tyskland, med pæreholdere og pærer som passet til BMW E36.

 

Det var 3 ledninger fra pæreholderen, en med jord, og to med pluss, den ene strømkabelen koblet man til parklys og den andre til vanlig blinklys. Pærene i kit'et var oransje to polete pærer.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte dette på BMW'n min, og da kjøpte jeg ett "kit" hos sanituning.de i Tyskland, med pæreholdere og pærer som passet til BMW E36.

 

Det var 3 ledninger fra pæreholderen, en med jord, og to med pluss, den ene strømkabelen koblet man til parklys og den andre til vanlig blinklys. Pærene i kit'et var oransje to polete pærer.

 

okey, da vil jo ikke dette passe til min bil siden jeg har anerledes pæreholder. Du aner ikke om det finnes universal sett eller noe?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på din bil spesielt, men vanligvis bytter man pæreholder til en type som er for pære med 2 glødetråder, slik som f.eks brukes i bremselys/baklys.

Da er den ene glødetråden på 5W, denne kobles til parklyskretsen, slik att det lyser orange hele tiden når lyset står på. Den andre glødetråden er på 21W og kobles til blinklyskretsen. Da vil det blinke sterkt. Det er dette prinsippet på alle amerikanske biler...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting du kan gjøre er jo å koble releer på blinklysene. d finnes releer med 30 matning inn, og to utganger, hvor den ene er koblet når releet er slått over, og den andre er koblet når styrestrømmen til releet kuttes. et relè koster ikke mer enn 20-30 kroner på biltema/autoparts/mekonomen.. kjøp noen kabler og kabelsko, så burde saken være biff.

 

kan tegne et koblingsskjema for deg hvis du er usikker på hvordan d må kobles.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting du kan gjøre er jo å koble releer på blinklysene. d finnes releer med 30 matning inn, og to utganger, hvor den ene er koblet når releet er slått over, og den andre er koblet når styrestrømmen til releet kuttes. et relè koster ikke mer enn 20-30 kroner på biltema/autoparts/mekonomen.. kjøp noen kabler og kabelsko, så burde saken være biff.

 

kan tegne et koblingsskjema for deg hvis du er usikker på hvordan d må kobles.

 

Sånn jeg forstår det, så ett relee hvor du kobler blinklys og park på ene siden, og når blinken kommer på så bryter det lyset som parklyset gir?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

std 30A rele.. fåes hos alle bilrekvisita sjapper samt biltema o.l :P

 

 

har tonnevis med disse en plass

 

okey, kan ikke noe om slike releer osv..hehe

Skal til Ålesund på lørdag så da får jeg ta meg en tur innom biltema å handle ett par slike :)

Takk for hjelpen :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha to stk, fire hvis du skal ha samme opplegget bake! (men d beholder du neppe særlig lenge hvis onkel blå ser d)

 

Releet får du hos hella (hellanor), eller andre som forhandler bildeler. (sikkert bensinstasjoner også) Spør etter et 12volts, 30 ampers, 5-pins rele. forsikre deg om at d har en pol merket 87 og en merket 87a.

 

Lykke til, og bilder er obligatorisk :)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha to stk, fire hvis du skal ha samme opplegget bake! (men d beholder du neppe særlig lenge hvis onkel blå ser d)

 

Releet får du hos hella (hellanor), eller andre som forhandler bildeler. (sikkert bensinstasjoner også) Spør etter et 12volts, 30 ampers, 5-pins rele. forsikre deg om at d har en pol merket 87 og en merket 87a.

 

Lykke til, og bilder er obligatorisk :)

 

Den er grei, takk for hjelpen :)

Skal kun ha det foran.

Kommer tilbake med bilder når jeg har fått ordnet dette!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår