Gå til innhold

fikk forelegg for kollisjon.

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pr definisjon hos politiet er man uaktsom dersom man kjører av veien eller kolliderer med bilen.

 

Alldeles korrekt, bortsett fra at det ikke er politiet, men stortinget, som har bestemt at det skal være sånn. Nevner det, siden veldig mange tror at politiet selv bestemmer hva som er lov og ikke.

 

Man håndhever det imidlertid ikke så firkanta som man kanskje skulle tro; i så fall skulle jo alle som var involvert i uhell eller ulykker ha fått forelegg. Det er først når man snakker om grov uaktsomhet at foreleggene pleier å komme...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man har brutt vikeplikten og krasjet, så skal man betale en bot på 4000-5000,- for å ha brutt vikeplikten, så 4000,- til for uaktsom, lite varsom, bla bla bla og så seff skadene på den andre bilen. Hvis de skal håndheve reglene så må det vel bli slik?

 

Er litt teit å komme så sent med det ja, men du visste vel at du var anmeldt? Får man ikke beskjed om dette ganske fort...?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke Stortinget som har bestemt det slik, men Vegdirektoratet :)

 

Nei, det er Stortinget. Sist jeg sjekka, var ikke Vegdirektoratet lovgivende makt ;)

 

Hvis du skal prøve å "ta" meg i å gjøre feil, må du undersøke litt bedre først...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjører ut i ei grøft og skader bilen min og purken tilfeldigvis ser dette så får jeg ei bot?

 

Det kommer an på. Uhell kan selvsagt skje, og hvis du leser innlegget mitt et par hakk opp, så ser du at jeg alt har sagt noe om dette. Dersom du derimot lander 250 meter inne på et jorde, så kan man ganske enkelt regne ut at du har kjørt aaaaaaaaaaaaaaaaaalt for fort, og da snakker vi om grov uaktsomhet.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe forbanna tull, det er bare for du er en ung og "lovende" sjåfør du fikk bot for å kjørt på en annen bil...

 

Det gjelder nemlig ikke alle...

 

Jeg var innblandet i en kjedekollisjon der jeg stod først og skulle inn til venstre, bak stoppa en BMW og etter den kom ei kjerring i en Vito som ikke stoppa. Dvs, det var ikke antydning til bremsesport overhodet...

 

Hu traff BMWen i ca. 50 km/t som igjen seilte inn i Passaten min... De i BMWen ble sendt til legesjekk...

 

Dama var vel mellom 40 og 50... Tror dere hun fikk bot? Åneida...

 

http://www.ostlandets-blad.no/article/20071003/NYHETER/710030053/1007/NYHETER

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe forbanna tull, det er bare for du er en ung og "lovende" sjåfør du fikk bot for å kjørt på en annen bil...

 

Det gjelder nemlig ikke alle...

 

Jeg var innblandet i en kjedekollisjon der jeg stod først og skulle inn til venstre, bak stoppa en BMW og etter den kom ei kjerring i en Vito som ikke stoppa. Dvs, det var ikke antydning til bremsesport overhodet...

 

Hu traff BMWen i ca. 50 km/t som igjen seilte inn i Passaten min... De i BMWen ble sendt til legesjekk...

 

Dama var vel mellom 40 og 50... Tror dere hun fikk bot? Åneida...

 

http://www.ostlandets-blad.no/article/20071003/NYHETER/710030053/1007/NYHETER

 

Da kan du ikke si at "dette" er noe forbanna tull. Det er bare rett og rimelig at de som faen ikke klarer å oppføre seg i trafikken får høye forelegg.

 

Det som imidlertid er noe forbanna tull, er at hu dama du omtaler ikke fikk et skyhøyt forelegg og mista lappen i minst 6 måneder...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du ikke si at "dette" er noe forbanna tull. Det er bare rett og rimelig at de som faen ikke klarer å oppføre seg i trafikken får høye forelegg.

 

Det som imidlertid er noe forbanna tull, er at hu dama du omtaler ikke fikk et skyhøyt forelegg og mista lappen i minst 6 måneder...

 

Enig i det,er den store forskjellsbehandlingen jeg reagerer på.

 

Jeg vurderer en anmeldelse av denne dama, ville jeg oppnå noe med det?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår