Gå til innhold

Min corrado!

Ranger emnet


Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

Dette har eg også... men kunn på 1, 2, og litt 3gear. slepper eg gassen rykker/gynger bilen ganske mykje. Og meir når den er kald også synest eg. Og eg har skiftet motorfeste også

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ute å kjørte istad og fant ut av at bilen drar litt ujevnt...

Av og til drar den ordentlig som den skal, og noen ganger når jeg gir flatt jern så drar den men ikke sånn som den burde..virker som om den slurer på en måte.

Noen som vet det kan komme av? Er det belte til kompressoren?

 

Fant ut også at den vakumslangen som går inn på speedometeret ikke suger luft lenger..kan det komme av at jeg har fjernet kullfibertanken? Turbotrykkmåleren virker ikke lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte hjem fra jobb idag og lå i 4. gir..så gav jeg flatt jern og da tok det litt tid før den reagerte skikkelig (ca 1-2 sek) også begynte den å dra..

Prøvde å gå over slanger med startgass men merket ikke at det skjedde noe..

tok også litt bilder av ting jeg lurer på!

 

Bilde 1:

Den blå ledningen er ikke koblet på noe, skal den være det?

 

DSC05684.jpg

 

 

Bilde 2:

Hva er det her for noe? Så at noen slanger rundt der var litt sprekt opp.

 

DSC05685.jpg

 

Bilde 3:

her er den vakumslangen som jeg nevte i forrige innlegg. Den suger ikke noe luft lenger plutselig

 

DSC05687.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Den blå ledningen med kabelsko vet jeg ikke så mye om...innbiller meg at jeg har den samme...som ligger og slenger..(?)

 

2. Den slangen som går rett over den blå slangeklemmen...har DEN sprekker i seg?

Da kan du bytte den, lengde spiller ikke så stor rolle.

Denn er koblet opp mot trykk-regulatoren for bensin.

Jo høyere manifold trykk, jo mere bensintrykk må man ha for å kompensere for mottrykk.

Ved sprukken slange får du for lite bensintrykk ved pådrag.

 

3.Du har cruisekontroll? Denne slangen er koblet opp mot en friluftsventil. Når du trykk klutsj eller gass, så fylles rørene med atmosfæretrykk.

Med denne slangen frakoblet får du ikke brukt cruisekontroll.

Løsning? vel...koble den på igjen da vel! Ventilen sitter antageligvis på klutsj-pedalen

 

Dessuten sliter du med ABS ennå?

Hadde ikke vært greit å få denne bra til vinteren?

Kan være en enkel feil vet du...

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener både den tynne slangen, og den slangen med blå slangeklemme har litt sprekker i seg. Må jeg kjøpe orginalslanger der eller kan jeg bruke annet?

 

Nei har ikke cruisekonroll! hehe..

Jeg fulgte den slangen, den går ut torpedoveggen og opp forbi tomgangsregulatoren!

 

Er det ikke deg som hadde noe problemer med at bilen gikk litt dårlig? Mener jeg leste et innlegg om en slange og no co pot meter eller no=) Og at den slangen ikke var nøyaktig 1meter? Var det map sensor slange? HVor ligger den i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener både den tynne slangen, og den slangen med blå slangeklemme har litt sprekker i seg. Må jeg kjøpe orginalslanger der eller kan jeg bruke annet?

 

Nei har ikke cruisekonroll! hehe..

Jeg fulgte den slangen, den går ut torpedoveggen og opp forbi tomgangsregulatoren!

 

Er det ikke deg som hadde noe problemer med at bilen gikk litt dårlig? Mener jeg leste et innlegg om en slange og no co pot meter eller no=) Og at den slangen ikke var nøyaktig 1meter? Var det map sensor slange? HVor ligger den i såfall?

 

hmmm....da er det 2 slanger som jeg ikke har på min...har aldri sett det T-stykket i DET området..Men dette finner du ut sjæl.

 

Joda, stemmer det.Men det var på broderens Corrado.

Han som solgte den, hadde kjøpt inn tre nye vacuumslanger, beregnet til de forskjellige plassene. Men det var byttet om, så vi satte de på rett plass.

Denne salngen sporer du best ved å fjerne løvdekslet øverst, venstre ved frontruta. Under her går det en slange fra ECU, gjennom torpedovegg og mot innsuget.

Kan gi deg et oppsett og basic setup hvis du vil BMW?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å få motoren på rett gange før videre modder....

 

1. Sjekk CO-Pot meter.....

Denne sitter på det svarte røret før spjeldhuset, en mellomstor "Terning" med treleders kontakt.

DRa ut kontakt. Sjekk motstand med ohm-meter.

Test mellom Pin 1 og 3.

SKal ligge på 500ohm.

i min broders tilfelle: 95 ohm....(?!)

Denne kan justeres med en skrue som sitter på Pot-meter...kan være gjemt bak en plastplugg... juster skruen frem eller tilbake til du får 500ohms motstand.

Hvis du ikke får det til, så er pot-meter sannsynligvis ødelagt. da må denne erstattes med en ny fra Møller VW.

 

2. Slange til ECU (MAP sensor)

Begynn med å ta av løvdekslet ved frontrute..

Der inne kan du se en slange som går inn til ECU, dette er map sensor slange. denne spores igjennom torpedovegg og bortover til innsug.

Dra av denne slangen og få den målt.

Skal være 100 cm +-0,5cm

Innspiser slange for skade, sammenklemminger og andre forstyrrelser.

Erstatt slangen om nødvendig. Denne slangen er 3,5mm innvendig.

Brukt slangeklemmer.

 

3. Tenning, denne må du få justert hos verksted hvis du ikke kan dette selv.

Det er viktig at kontakt til blå temp sensor blir koblet fra når tenning justeres. Kobles tilbake når man sjekker om justeringa har blitt en suksess.

 

4. Nå går du over motorrom og sjekker ALLE vacuumslanger. Sjekk for skader eller mistenkelige sammenklemminger.

Skal være klemmer på alle ender.

Vacuumtrykk kan sjekkes med trykkmåler.

 

5.Nå sjekker du motorrom for oljelekkasjer.

Sjekk rundt oljefilter, rundt toppakning, akslingtetninger på kam og veivaksel.

Bunnpannepakning på disse blokkene er syndere. Disse lekker i ett eneste sett.

Sjekk rundt toppdeksel pakning.

Sjekk også at G-lader ikke lekker, og oljetilførselen til denne.

Det er vanlig at det vegger i luftrør fra Lader er dekket med olje. Både Trykk og returslange skal ikke lide stress og tvinges mot kanter og andre rør. Sjekk disse for bulker.

Bytt olje og filter hvis nødvendig.

 

6.Sjekk alle slanger og rør for kjølesystem.

Hvis en av de originale slangeklemmene (Skvise-klemme...) begynner å slippe igjennom kjølevann, så bør de byttes med atfermarket skrueklemmer.

Skulle vannet bli for varmt, så skyldes det enten Lekkasje (ikke nok systemtrykk), tettet radiator (Rust og dritt) eller vifte som ikke starter.

Det er en egen termobryter som styrer når vifta slås på/av. Denne sitter på radiator.

I framkant på toppen sitter det et fordelingsstykke for kjølevann.

Der sitter 2 kontakter og sensorer.

Den ene: Tempføler for hjerne

den andre: Tempføler for dashmåler.

Begge disse slites med åra og bør byttes ved mistanke om slitasjemargin.

 

Kjølesystemet skal kun fylles med en blanding av vann og frostvæske.

Ikke bare for å forhindre isdannelse, men også for å unngå skumdannelse og korrosjon og rust.

Optimal blanding: 50/50, holder ned til -35grader Celcius

Ved mye tæring i systemet får man brunt kjølevann. Da anbefales det flushing til vannet blir blankt.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk!! Super forklaring!

Skal få gått igjen alt det i løpet av dagene.

så du skrev at jeg måtte sjekke oljetilførsel til g-lader, hvordan? Tenker du på sprekker og knekk i slange?

 

Det ligger en veldig tynn oljefilm i røra til intercooler og g-lader, det er vanlig? Eller mente du at det er vanlig feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår