Gå til innhold

Min Amazon 67mod

Ranger emnet


-TORE-

Anbefalte innlegg

Dette er en 67 modell som ble regga 6 des 66.

 

Har dessverre ingen bilder fra starten av prosjektet.

Det begynte våren 05, da kjøpte jeg en tisynelatende bra amazon med en rustete hjulbue og dørstokk.

Planen var å bytte ut dette, matte den ned og få den sprøyta.

Men... dette skjente fort ut da jeg begynte å plukke den i stykker, mere rust her og der kom til syne...noe jeg den dag i dag egentlig er glad for, dette fordi mitt egentlige "fort å radi" prosjekt ble til ett litt mere seriøst prosjekt.

 

Det som måtte byttes ut var: begge innerskjermene fram, en kort tverrgående kanal bak forhjul + litt lapping av div andre kanaler, bakre del av høyre dørstokk og bakre hjulbue på samme side, plate i bakkant i bagasjerom hvor kroken var skruvd fast, og begge platene bak bakhjula.

Med det samme ble antennehull igjensveiset, askebeger, hull til spiller og hullene til håndtaket ble også igjensveiset.

Under ble den tilslutt grunnet med epoxy og tectyl.

Dessverre ingen bilder av dette heller...

alt dette skal en kompis ha all skryt for.. :) Da jeg ikke er noen sveiser.

Med det samme han var igang tok han også på seg grunnarbeidet, så når jeg fikk tilbake bilen var den klar for lakk..:)

 

En annen kompis som er utdanna billakkerer tok på seg sprøytejobben 1 mai i år.:)

 

Her er noen bilder fra dagen etter lakkeringa.

 

Amazon.jpg

Amazon2.jpg

Amazon3.jpg

 

Må si jeg gliste bredt denne dagen :)

 

Begynte så å behandle den innvendig, vil IKKE se mere rust nå nei.

 

DSC00110.jpg

DSC00116.jpg

DSC00111.jpg

 

i gulvet ville jeg ha sor stoff istedet for de gummimatene som var, var noen vonde kanter der det var vanskelig å forme det til, men det får duge.

 

DSC00118.jpg

 

seter og dashbord ble så montert.

 

DSC00123.jpg

DSC00122.jpg

 

Der fremme ventet også litt jobb.

 

Her var det tomt gitt.

DSC00112.jpg

 

B20n måtte shines litt.

Kopi1avDSC00099.jpg

 

På tur inn.

DSC00127.jpg

 

Eagle has landed.

DSC00129.jpg

 

Herfra ble det dårlig med bilder igjen pga kluss med kamera.

 

Ny frontrute ble handlet, leverte så samtlige vinduer til ett lokalt reklamebyrå for filmlegging.

På dørene og frontruta ble det den lyseste filmen de hadde, siderutene bak ble det den nest mørkeste, bakruta fikk den mørkeste.

 

Alt av gummilister, låssylindre, en drøss med annet småtteri og simons eksosanlegg ble det også handlet helt nytt av.

 

Noen bilder av det ferdige resultat.

 

Kopi1avDSC00148.jpg

Kopi1avDSC00149.jpg

Kopi1avDSC00150.jpg

Kopi1avDSC00151.jpg

 

Ble selv meget fornøyd med resultatet, dette er stilen som gjelder for meg på Amazon.

Noen andre kan hende likjer dem best med orginalstuket, det har jeg full respekt for. :)

 

Håper noe av dette falt i smak.

 

Flere bilder innvendig kommer når den er komplett inni, står igjen noe småtteri.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takktakk :)

 

ja det blir litt grønt og lillasjær på buer og former når sola skinner.

 

Ettersom jeg ikke var noe særlig fyllesyk idag, så har jeg fått fikset litt på interiøret. montert midtkonsoll og div, litt småtjon igjen inni, men her kommer iallefall noen bilder av sånn som den er nå.

 

Kopi1avDSC00156.jpg

Kopi1avDSC00157.jpg

Kopi1avDSC00153.jpg

Kopi1avDSC00154.jpg

Kopi1avDSC00155.jpg

Kopi1avDSC00152.jpg

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aceofspades: Husker ikke koden, men skal ha den skrevet et sted.

men vet ikke om jeg har særlig lyst til å publisere den heller da. :) Dårlig erfaring med det. Håper du skjønner..:)

 

245gl: 7x15" Cragar felger dette, passer rett på.

 

Noen som har erfaring med senkesett fra Eiker?

 

Monterte det idag istedet for de home made fjærene som sto på, men ble jo så høy at jeg skjemmes.

 

Siger det ikke med tiden, blir det vel å få det stemplet, og dra rett hjem å sette på home made senking igjen.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff denne, litt samme stilen som min med tanke på leppe, speilene og cragarfelgene osv :) Når det gjelder senkesettet fra Eiker så har jeg ikke noe kjennskap til det, men jeg kjører på vanlige lesjø. Disse skal visstnok senke 30mm, noe jeg tviler sterkt på, siden bilen min ser ut som den er kommet rett ut fra portene til Artic Trucks...

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah.. hehehe...! Når jeg tok ned jekken og tok noen skritt tilbake og så på den så tenkte jeg cross Country med en gang.:)

 

Har amazonen din gått på verdaln før? Virker kjent..

 

Hehe, ja ikke sant. Nei, min har gått på Levanger siden den var ferdig, men den har vært innom Verdal en gang eller to ja :klovn:

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for stallsetting snart nå..:)

Så lenge den forblir i mine hender skal denne doningen aldri få smake på mere snø/slaps/is/salt osv.:)

 

Det er riktig innstilling, men noe annet jo vært rart så pen som den er blitt nå! Min har heller aldri vært ute av garasjen vinterstid i mitt eie ihvertfall :)

 

Men du har tilfeldigvis ikke en et slikt plastrør som går fra luftfilterboksen og fram, liggende og slenge? Er stort sett bare den jeg mangler før motorrommet mitt er komplett/originalt. Ser også at du har hvite blinkers fremme, hvor har du fått tak på disse? Har hel-oransje selv, som i og for seg er ok, men de har fått noen sprekker, så jeg lurer på å bytte de ut.

:volvsmile

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår