Gå til innhold

Min Amazon 67mod

Ranger emnet


-TORE-

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

henrik121: De hvite blinklysglassene kjøpte jeg hos GT Bilprodukter her på verdaln, kjøpte også helrøde baklysglass der, men de ligger i esken enda. Husker ikke pris, men syns å huske de var litt dyr.

Ang plastrøret er jeg usikker, må lete litt i rotet mitt.

 

Blir visst litt småfix på meg i vinter, mister trykket på clutchpedalen, så må vel bestille meg et overhalingssett til slavesylindern som sitter på clutchkåpa.

Samt ordne bensinmålern(meget kjekk å ha):), og litt stereo hadde vel heller ikke vært å forakte..

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henrik121: De hvite blinklysglassene kjøpte jeg hos GT Bilprodukter her på verdaln, kjøpte også helrøde baklysglass der, men de ligger i esken enda. Husker ikke pris, men syns å huske de var litt dyr.

Ang plastrøret er jeg usikker, må lete litt i rotet mitt.

 

Blir visst litt småfix på meg i vinter, mister trykket på clutchpedalen, så må vel bestille meg et overhalingssett til slavesylindern som sitter på clutchkåpa.

Samt ordne bensinmålern(meget kjekk å ha):), og litt stereo hadde vel heller ikke vært å forakte..

 

Jasså, så de finnes der også ja... Helrøde baklysglass har jeg, la merke til at du manglet det på bildene ja, synes det tar seg godt ut på Amazon :)

Nei bensinmåler er ikke så dumt igrunn, alle instrumentene mine er heldigvis operative, men bensinmålern er jo ikke den mest nøyaktige i svinger og bakker, med tanke på flottør-patenten :win

Stereo ja, har du tenkt å bruke den originale dynamoen da eller? Merker at alle lysene mine blinker når jeg spiller litt høyt, men det har kanskje noe med litt underdimensjonerte kabler i motorrommet å gjøre.

Får håpe du får orden på clutchen da, det ligger iallefall over mitt kompetansenivå :wonder:

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de skaffer det meste til Amazon, Har også kjøpt nesten alt av tetningslister hos de.

 

Clutchen skal vel ordne seg ja.:)

 

Du får på større dynamo fra feks volvo 940 hvis du tar vinkelslipern å kutter av(smaler inn) det bredeste festet på den, tenkte på 100amp.

 

Bensinmålern stiger bare 1cm, når ledningen som går til tanken blir jordet så skal jo nåla sprette til topps.. men stiger bare 1cm da også. Den funka før bilen ble plukket ned, så er vel blitt noe treghet i selve målern i instrumentet.. vet ikke helt..

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk..:)

 

Motorn er det ikke gjort noe med, den er tatt fra en 242 76mod.

Har dobble SU da som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med, blir sikkert til at jeg selger dem.

 

Er det ikke mere hk i de nyeste B20 enn de litt gamlere??

 

Bakfanger ja.. hmmm.. vet ikke helt, må isåfall bli en helt ren(glatt) en som er i bilens farge da, tror det hadde blitt finest.

Har ikke noe tilovers for de orginale fangerne.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korr brei e felgan!?

Har 195/45-15 dekk, men d tru æ bli for lite gummi, fylle hjulbuan så dårle også bli d litt smalt på 8" felg kansje!!

 

Så d dekkan bli vel selt, hves du veit tå nån som trøng! helt ny, ubrukt! 1500,- for aill 4!

Håkon Arndal, mob: 47623778

'65 Amazon - '70 142 - '84 245 - '76 Carina - '69 164 - '73 142 - '76 Ascona B - '66 Bobble - '69 bobble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælgan e bærre 7" brei, men bygge ut ganske gretj syns æ.

45 profil bli vel i minste lage ja truæ :) hjulhusa e jo ganske stor å så..

 

Vætitj tå nånn som ska ha dækk, men du kan send på mæ ei mld når 142n ska sællas.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bakfanger ja.. hmmm.. vet ikke helt, må isåfall bli en helt ren(glatt) en som er i bilens farge da, tror det hadde blitt finest.

 

Samme som jeg har bak det, men den har fått seg en lakkskade så jeg er faktisk på utkikk etter originale :)

 

Ser på det siste bildet at den er ca like "lav" som min, XC120 ja :volvopower:

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de orginale liggende, men husker ikke tilstanden på dem siden det er over to år siden de bla lagt bort.

Men kan dra de frem å se nærmere på dem iløpe av helgen om du vil.

 

Såpass, det var jo mer enn hva jeg hadde håpet på! Om du hadde hatt tid til det hadde det jo vært flott :) Fått sett på clutchen forresten?

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår