Gå til innhold

Mini morris? eller annen veteran som førstegangsbil?

Ranger emnet


Storken

Anbefalte innlegg

Hei, da nærmer 18års dagen seg og jeg begynner å planlegge bil (eller, det har jeg gjort lenge men).

 

Bilen skal være veteran grunnet lav forsikring og ingen veiavgift.

 

Jeg har sett endel på Mini morris, eller mini, det virker som det er flere produsenter av samme bilen, men her i Norge er ikke utvalget så stort akkurat. Har og tenkt litt på å importere fra Storbrittania, men jeg blir ikke helt klok på de engelske bilselgesidene og høyrestyrte biler.

 

Jeg vil ikke ha en boble eller volvo som førstegangsbil.

 

Så, har noen forslag til annen bil eller hvor det er lett å handle mini?

 

 

Btw: er Mini en bra bil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på en mini jeg også, eldste typen:) Har du foresten sett" the italian job "? der er det mye gøy med mini, og sparer du litt vekt på en mini og overhaler motoren og grikassen litt, har du en bil som er plenti god som ungdomsbil!:pray

Så hadde jeg hatt plass, hadde jeg kjøpt meg en mini som jeg hadde ribbet og overhalt

 

Kjekk liten bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel ligger ikke for min smak.

 

Jeg tror det blir en mini, men jeg finner ikke en skikkelig side med godt utvalg av minier =/

 

Er det noen som har en liste over nettsider med venstrestyrte biler fra utlandet?, siden utvalget er så magert her hjemme kanskje det er mer i utlandet.

 

Ja, jeg har sett the italian job, utrolig bra film :P, der jeg fikk lyst på mini.

 

Vet noen av styling/tuning nettsider eller egne diskusjonsfora for mini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt av en 5-6 timer og gått gjennom sidene på http://www.autoclassic.no/NO/default.asp , der står alt du trenger og vite pluss masse mer..Er vel et par hundre sider med spørsmål og svar på forumsidene der. Har forresten en 72 mini selv, morsom bil, planlegger å begynne oppussing på den til våren, har stått i seks år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da nærmer 18års dagen seg og jeg begynner å planlegge bil (eller, det har jeg gjort lenge men).

 

Bilen skal være veteran grunnet lav forsikring og ingen veiavgift.

 

Jeg har sett endel på Mini morris, eller mini, det virker som det er flere produsenter av samme bilen, men her i Norge er ikke utvalget så stort akkurat. Har og tenkt litt på å importere fra Storbrittania, men jeg blir ikke helt klok på de engelske bilselgesidene og høyrestyrte biler.

 

Jeg vil ikke ha en boble eller volvo som førstegangsbil.

 

Så, har noen forslag til annen bil eller hvor det er lett å handle mini?

 

 

Btw: er Mini en bra bil? :P

 

 

Hvorfor ikke Volvo da ? Hvis man ser på biler av årsmodell

1977, hvilken tror du er lettest og få deler til ? Hvilken er lettest og jobbe med ? Mini er noe dritt og skru på har jeg hørt. Og av de bilmoddelene som ble solgt nye i Norge i 1977, hvem av dem finnes det flest igjen av i dag tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt samme tanken, ettersom jeg alltid har hatt biler som jeg måtte forsikre på min far, så har jeg bare 20% Bonus enda.

 

Men, jeg får faktisk 50% Bonus ettersom jeg har kjørt Taxi i 2år, av IF, om jeg får skriv av arbeidsgiver som forteller at jeg har kjørt skadefritt etc.

 

Men, jeg skulle gjerne kjøpt meg en billig billig veteranbil, som jeg kunne hatt vanlig forsikring på, for så å spare opp Bonus på. Og uten veiavgift, og bare en liten årspremie på den, vil det jo være en god løsning.

 

Mini eller Boble, tenker jeg.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei, da nærmer 18års dagen seg og jeg begynner å planlegge bil (eller, det har jeg gjort lenge men).

 

Bilen skal være veteran grunnet lav forsikring og ingen veiavgift.

 

Jeg har sett endel på Mini morris, eller mini, det virker som det er flere produsenter av samme bilen, men her i Norge er ikke utvalget så stort akkurat. Har og tenkt litt på å importere fra Storbrittania, men jeg blir ikke helt klok på de engelske bilselgesidene og høyrestyrte biler.

 

Jeg vil ikke ha en boble eller volvo som førstegangsbil.

 

Så, har noen forslag til annen bil eller hvor det er lett å handle mini?

 

 

Btw: er Mini en bra bil? :P

Står en mini T S på et firma i Oslov i Trheim stått leeenge usikker på pris,har hatt flere engelske gammelbiler ,ingen var spesielt solid bygd! gått over til Made in the US of A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får vell ikke veteranforsikring på seg selv som 18 åring når man ikke har noen andre biler? tror det var snakk om noe sånt når jeg skulle sjekke forsikring på en amazon tidligere.

 

mini er jo en tøff bil med de riktige felgene og fin lakk. trenger jo minimalt med stereo også:D

 

mh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår