Gå til innhold

Forhandler ikke opplyst om delvis omlakkert Porsche. Hva ville dere gjort?

Ranger emnet


gjohnsen

Anbefalte innlegg

Fikk endelig råd til å kjøpe en Porsche 996 Carrera 4 2002 modell etter lang tids sparing.

 

Jeg kjøpte bilen av autorisert Porsche forhandler til en meget stiv pris. Etter å ha eid bilen en stund oppdager jeg at lakken begynnte å flasse av støtfanger foran og bak, samt at jeg begynte å se nyanseforskjeller i lakken både her og der..Jeg konfronterte forhandler med dette og de innrømmet å ha omlakkert følgende deler rett i forkant av salget; Høyre forskjerm, støtfanger foran, støtfanger bak, og hele høyre bakskjerm pga kosmetiske årsaker.?!?

Dette selvfølgelig uten å opplyse meg om det når jeg kjøpte bilen. Jeg har sjekket bilen hos NAF og det viser seg at hele bilen har vært omlakkert foruten begge sidedørene.

 

Fohandler har tilbudt seg å "rette" opp mangel ved omlakkering av delene som har skade. Greit nok..

 

Jeg er altså plutselig eier av en bil som jeg trodde var original, men som faktisk er omlakkert, uten at de fortalte om det. Det er jo en kjennsgjerning av originallakken er best..Når jeg skal selge bilen er jeg nødt til opplyse om dette og ta tapet ved dette. Det er mange Porsche entusiaster som skygger unna omlakkerte biler..Så det kan hende jeg har kjøpt en bil som kan være meget vanskelig å selge..og man må ihvertfall redusere prisen for å bli kvitt den..

 

Hva mener dere jeg bør gjøre? Heve kjøpet, kreve erstatning? Det kan jo ikke være riktig at de kan selge en bil til nesten 900.000 uten og opplyse om dette??

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som om den har vært skadet med tanke på hvilke deler som har blitt lakket ifølge verkstedet.. Kan jo virke som om det har vært en snurr på gang hvor front og bakpart har subba inni autoværnet.. så og si garrantert.. Dra på et oppretter verksted og be dem om å se etter om den har vært skadet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om den har vært skadet med tanke på hvilke deler som har blitt lakket ifølge verkstedet.. Kan jo virke som om det har vært en snurr på gang hvor front og bakpart har subba inni autoværnet.. så og si garrantert.. Dra på et oppretter verksted og be dem om å se etter om den har vært skadet..

 

Enig her. Kom til bunns i om den er kræsjet eller ei, og ta standpunkt når infomasjonene er på bordet. For dårlig å ikke opplyse om så store ting når det handler om 1million kroner

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er rimelig sjokkert over at Porscheklubben stengte tråden ja, har aldri vært borti lignende. Til og med neste tråd der jeg prøver å forsvare meg ble stengt..Det har jo et veldig godt forhold til Autozentrum, blir sågar sponset derfra..Skulle selvfølgelig visst bedre før jeg la inn innlegg der..

 

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/

 

Gå inn på "Generelt om Porsche" og så mitt innlegg "Bilkjøp med bismak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har lagt nærmere en million på bordet for en bil hvor diverse deler er blitt dårlig omlakkert uten at kjøper informeres om det, ja da hadde i hvert fall undertegnede blitt rimelig forbannet.

Sparer selv i et fond som sikrer en nesten ny 911 før jeg fyller 30, så jeg kan i teorien havne i samme situasjon som deg.

Jeg kunne gjerne kjøpt en bil hvor enkelte deler er blitt omlakkert, såfremt jobben er gjort skikkelig, og jeg får informasjon om det på forhånd.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg krevd at de omlakkerte hele bilen (for at ikke fargeforskjeller skal vise seg senere), og at de denne gangen gjør en SKIKKELIG jobb.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste posten til AZ Sport nå, og den gir jo et mer nyansert bilde av saken. Men at tråden stenges for videre meningsytring var jo litt spesielt. Tydelig at trådstarter har ett og annet å utsette på innlegget til Autozentrum, og en åpen diskusjon må det gå ann å ha uten at den blir stengt.

 

Virker for meg som om denne "Frode" i Porscheklubben er partisk.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitert fra http://www.porsche-club-norge.no

 

Kommentaren på bilforumet er helt blåst.

Sjansene for at når en Porsche feks er ti år og aldri fått ny lakk et sted er små. Vil tro at halvparten av Porschene i Norge ikke er Porscher hvis Einstein på bilforumets sin kommentar skulle vært tatt til etterretning. Sitter der med ihjelskrudde plastikjapser og maner til orginalitet..

 

Skulle vært forsiktig med å lukte så mye på stylinglimet drittunger.

 

dæven steike, riskokera'n kain it finn sæ i d her, nå smeller d! :fucku: angry2 :chairshot :rockets :fuckme2: :knock: :ex_machin :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitert fra http://www.porsche-club-norge.no

 

 

 

dæven steike, nå smeller det! :fucku: angry2 :chairshot :rockets :fuckme2: :knock: :ex_machin :angry:

 

 

Hehe,

 

Ikke bry deg om sånne cocky tapere. Denne "gjest" personen er åpenbart ikke den skarpeste kniven i skuffen. Jeg må si meg enig i at en Porsche er en Porsche selv om en og annen del er blitt lakkert på nytt, men sånn latterlig mobbing som "ikke sniff stylinglim" er jo helt utrolig. At noen presterer å skrive noe så idiotisk er jo litt imponerende, men cluet er å ikke la seg provosere. Bak posten sitter det sikkert en liten forsmådd stakkar som tar ut aggresjon for mange år som mobbeoffer ved å slenge med leppa og avsløre total mangel på iq, eq og what not.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår