Gå til innhold

hjelper 3" eksos??

Ranger emnet


^celica^

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hjelper bare på lyden. Merkbar effekt får du ikke. Hvertfall ikke i forhold til hva du betaler.

 

Skal ha tålig stor effektiv turbo før 3" gjør jobben sin.

 

Sportsfilter er bare for lydens skyld. Hjelper skjeldent da de fleste monterer dem i motorrom hvor dem ikke suger frisk kald luft ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motoren snurrer på 2000 rpm, så suger den til seg mange liter luft i sekundet. Jeg tror derfor temperaturøkningen må være marginal på å ha inntaket i motorrommet. Ihvertfall litt til side, ikke sånn rett over turboen.

 

Neinei. Man tjener masse effekt på å ha ett snorkel stikkende ut en plass under og forran støtfangeren. :rolleyes:

Kan godt tenke seg at standardeksosen er litt for liten for 200hk. Men jeg har mine tvil om at 3" er nødvendig.

Men hvis du starter på jobb klokken 6 på morgenen, og vil virkelig gjøre deg upopulær blant naboene, så er 3" veien å gå.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du starter på jobb klokken 6 på morgenen, og vil virkelig gjøre deg upopulær blant naboene, så er 3" veien å gå.

 

hehe.. da seier me d:happyhappy:

fant komplett eksos fra turbo og ut til 5000,- SEK (uten cat), syns ikkje det var så dyrt. eg forventer ikkje at det blir no voldsom økning av effekt, men vil jo ha litt meir lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

direkte mer hk får man vel ikke, men f.eks med åpent filter puster bilen lettere, og utnytter de eksisterende hk mye bedre..

jeg har fjerna innmaten i cat'n, drar mye fortere opp i turtall og funker som bare d på min turbodiesel... burde funke på bensiner også.. men når eu kontrollen kommer da er du fittn drage hehe

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry ikke noe personlig ment mot deg, men det der er total svada. Vi øker ikke effekten men, utnytter den bedre? Minimerer luftfilteret drivverkstap eller?

 

Momentet ved forskjellig rpm kan endres men, ikke så forferdelig mye vil jeg tro. Kan vel også få en litt mere responsiv motor uten at man hever effekten.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momentet ved forskjellig rpm kan endres men, ikke så forferdelig mye vil jeg tro. Kan vel også få en litt mere responsiv motor uten at man hever effekten.

 

Ja men da øker du effekten på det turtallet hvor dreiemomentet økes. Så du har en effektøkning uansett.

Og jeg ville tro at ett luftfilter/eksos som lar motoren puste lettere vil være mest effektivt der motoren drar mest luft, noe som vil være nært effekt-toppen på en motor.

 

Ergo, hvis luftfilteret/eksosen faktisk ga deg noe, ville det vært nært effekttoppen, og øke topp-efekten.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår